loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

شیرر: شک ندارم که ونپرسی رکوردم را خواهد شکست

تا پایان ماه دسامبر و اتمام سال میلادی تنها 4 بازی لیگ باقی مانده است و رابین ونپرسی این فرصت را دارد تا با زدن 2 گل در این دیدارها رکورد هم بازی سابق خود تیری هانری و با زدن 4 گل دیگر رکورد آلن شیرر، برترین گلزن تاریخ لیگ برتر برا بشکند. و شیرر اطمینان دارد کاپیتان هلندی آرسنال این کار را خواهد کرد اما او باور دارد توپچی ها نباید به هیچ قیمیتی او را از دست بدهند.

" رابین ونپرسی پیش از پایان ماه یکی از رکوردهای مرا از چنگم در می آورد. از این بابت کاملا مطمئنم و من اولین کسی خواهم بود که به او تبریک می گویم.

او رکورد 36 گل من در طول یک سال را خواهد شکست، رکوردی که آن زمان اطلاعی از آن نداشتم و مدت ها بعد از ان فهمیدم. من آن کار را در 1995 انجام داد، وقتی در بلکبرن بودم.

اما رکورد ها برای شکستن هستند و می توانم فکر کنم هیچ مهاجمی بهتر از مرد هلندی وجود ندارد تا نامش را در کتاب رکوردها ثبت کند. او در طول 12 ماه گذشته با زدن 33 گل در 32 بازی لیگ برتر به بسیاری از سوالات پاسخ داد، نه تنها به عنوان مهاجم اصلی تیمش بلکه به عنوان کاپیتان آرسنال.

او با هر دو شانه خود این مسئولیت ها را بر عهده گرفت و با انجام سخت ترین کار ممکن در فوتبال به منتقدان خود جواب داد و توپ را بطور پیاپی وارد دروازه حریفان کرد.

مردم استدلال می کنند مهاجمین کاپیتان های خوبی نیستند زیرا سخت است وقتی در جلو هستید تیم را تحت تاثیر قرار دهید. من موافق این موضوع نیستم و فکر نمی کنم درست باشد.

رهبران متفاوتی وجود دارند و ونپرسی از آن نوع نیست که با صدای بلند شما را تشویق کند. او کسی است که با الگویی از عملکرد حیرت انگیز خود تیم را هدایت می کند. هم تیمی ها همیشه توسط این مدل از رهبری الهام می گیرند.

ما همیشه می دانستیم که او یک بازیکن درجه یک بود. در گذشته شک و تردیدهای آزار دهنده ای در مورد آمادگی او وجود داشت و توانایی او برای بازی در طولانی مدت و بدون وقفه زیر سوال می رفت. اما او این کار را به درستی در طول یک سال قبل انجام داد و بدون شک ثابت کرد در کنار بهترین های جهان جای دارد.

ونپرسی در هر روشی که دوست دارید می تواند گلزنی کند. با ضربه سر توپ را گل می کند، با یک اشاره کار را تمام می کند و یا شوت های سهمگین می زند. شوت سر ضربی که شنبه گذشته مقابل اورتون به گل تبدیل کرد گمان می کنم قاطعانه ترین ضربه او در طول این یک سال بود.

اکنون او 4 بازی تا پایان امسال فاصله دارد تا به آن رکورد برسد که شامل دیدراهای خارج از خانه با منچستر سیتی، استون ویلا و دیدار خانگی مقابل وولوز و کوئینز پارک رنجرز است.

آنچه به خود یاد آوری می کنیم این است که او وظیفه گلزنی اکثر گل های تیمش را روی شانه اش احساس می کند. بدون بی احترامی به هم تیمی هایش اید بگویم می دانم که فوتبال یک ورزش تیمی است اما او موجب پیروزی در خیلی دیدارها شده و تیمش را بارها در بازی نگه داشته. بنابراین امتیازات زیادی که او بدست اورده و باورش سخت است که درک کنیم وضعیت تیم بدون او تا چه اندازه تغییر می کند.

او بیشتر اوقات نقشی انفرادی دارد و این کار را حتی سخت تر می کند. آرسنال با دو بازیکن در دو طرف ونپرسی بازی می کند و ونپرسی اغلب خود را به انها می رساند. این دلیلی است که چرا دستاورد او فوق خاص است.

به اندازه کافی خوش شانس بودند که هم تیمی هایی مانند کریس ساتن و وایل نویل را در خط حمله بلکبرن و همینطور لز فردیناند و پیتر بارنزلی را در نیوکاسل داشتم. من راحت گلزنی نمی کردم اما آن بازیکنان با کیفیت در این راه به من کمک می کردند.

ونپرسی طوری رشد کرده که به تنهایی کارش را انجام دهد و حرکات کلی او و استعداد بالایش برای حضور در مکان مناسب در زمان مناسب بخشی حیاتی از بازیش به شمار می رود.

همچنین باید بگویم که وضعیت او فوق العاده عالی توسط آرسن ونگر مدیریت شده است. رئیس آرسنال ونپرسی را از چند بازی کنار زد تا به او استراحت دهد و جایش را به بازیکنان دیگری داد تا از سلامت او در طول فصل مطمئن شود چرا که نمی خواهد فشار زیادی به او بیاورد.

اگر از من بپرسید ارزش او در بازار فعلی چقدر است، جواب دادن به آن دشوار است. شما باید یه باید داشته باشید که تنها 18 ماه به پایان قراردادش باقی مانده و این بر روی قیمتی که آرسنال می تواند برای او طلب کند تاثیر می گزارد.

اگر او وارد سال آخر قرار داد خود شود و آن را تمدید نکند آرسنال باید کسر قیمت عظیمی را بپذیرد. اما اگر او را در وضعیتس مانند فرناندو تورس و اندی کارول بگذارید، منظورم همان زمانی است که در لیورپول ونیوکاسل بودند و در اواسط قراردشان حضور داشتند، انوقت شما باید ونپرسی را در میان مهاجمین به شدت گران قیمت قرار دهید.

برای آرسنال او به سادگی ارزشمند است زیرا گل های او انقدر تاثیرگزار است که هر کدام پیروزی در بازی ها را به ارمغان می اورد. برای انها ارزیابی فروش ونپرسی حتی غیر قابل تصور است و من مطمئنم آرسنال هرانچه بتواند انجام می دهد تا او را متقاعد کند قراردادش را تمدید کند.

اگر او تصمیم به ترک اینجا بگیرند افراد کمی نیستند که خواهان جذب او باشند زیرا شهرت او در 12 ماه گذشته خیلی زیاد افزایش پیدا کرده است. تصمی او خیلی زیاد به این بستگی دارد که فصل آرسنال چگونه تمام می شود.

اگر آنها به پیشرفت در لیگ برتر ادامه دهدند و بار دیگر جوار حضور در لیگ قهرمانان را بدست اورد و تا مراحل بالای لیگ قهرمانان امسال بروند، آنوقت مهمات قدرتمندی را برای رئیس ونگر فراهم می کند تا مهاجم خود را متقاعد به ماندن کند.

اگر به تاریخچه لیگ برتر نگاه کنید می بینید مهاجمان بزرگی در طول سال ها بوده اند، بازیکنانی مانند اندی کول، تیری هانری، دنیس برگکمپ، مایکل اوون، وین رونی... این لیست همینطور ادامه دارد. اما من می خواهم رابین ونپرسی را در صدر لیست برترین های جزیره قرار دهم.

و در پایان سال، شکستن رکورد من بر این ادعا صحه خواهد گذاشت."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

unstoppable

Tomas Rosicky 7

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۹/۲۶
بازدید پست : ۱,۹۵۱ بار
کل بازدید: ۶۱,۳۱۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰