loading
در حال بررسی درخواست شما
Arsenal

آرسنال - منچستريونايتد

دو تيم آرسنال و منچستريونايتد روز يک‌شنبه در چارچوب هفته 22 ليگ برتر انگليس در ورزشگاه امارات مقابل يکديگر صف‌آرايي خواهند کرد. شکست تحقير آميز توپچي‌ها مقابل شياطين سرخ در ديدار رفت باعث شده که بازيکنان آرسنال با هدف جبران آن شکست گام به مسابقه بگذارند.

 رقابت بين منچستر يونايتد و آرسنال قدمتي طولاني دارد و به بيش از يک قرن پيش باز مي‌گردد. اين دو تيم اولين بار در تاريخ 13 اکتبر 1894 در برابر يکديگر صف‌آرايي کردند. منچستر يونايتد در آن زمان با نام نيوتن هيث شناخته مي‌شد و عنوان رسمي آرسنال هم، وولويچ آرسنال بود. اين مسابقه که در منطقه کلايتون در حومه شهر منچستر برگزار شد، با نتيجه تساوي 3-3 به پايان رسيد.


 ديدار اين دو تيم در سال 1948 در حضور 83260 تماشاگر برگزار شد که بر اساس آمار، پرتماشاگرترين بازي تاريخ ليگ انگليس بوده است. اين بازي در ورزشگاه خانگي تيم منچستر سيتي برگزار شد چون ورزشگاه اولترافورد در جريان بمب‌باران هوايي نازي‌ها در جنگ جهاني دوم آسيب‌ديده بود و در دست تعمير قرار داشت.


 از زمان تاسيس ليگ برتر انگليس در فصل 1992 – 1993 منچستر يونايتد و آرسنال همواره جزء مدعيان اصلي کسب عنوان قهرماني بوده‌اند که اين موضوع به افزايش حساسيت و هيجان مسابقه‌هاي دو تيم کمک کرده است. همچنين درگيري بين سر الکس فرگوسن، سرمربي منچستر يونايتد و آرسن ونگر، سرمربي آرسنال در سال‌هاي اخير يکي از ديگر عوامل افزايش حساسيت رقابت‌هاي اين دو تيم بوده است.


 ليگ برتر انگليس در فصل 2003 – 2004 شاهد يکي از جنجالي‌ترين رقابت‌هاي منچستر يونايتد و آرسنال بود. ديدار رفت دو تيم در ورزشگاه اولدترافورد بدون گل دنبال مي‌شد که پاتريک ويرا، کاپيتان وقت آرسنال، در دقيقه 80 با دريافت کارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد. در وقت‌هاي اضافه اين مسابقه، ديه‌گو فورلان مهاجم منچستر يونايتد در محوطه جريمه آرسنال سرنگون شد و داور به نشانه پنالتي در سوت خود دميد. رود فان نيستلروي پشت توپ قرار گرفت اما نتوانست دروازه آرسنال را باز کند. پس از آن، بازيکنان آرسنال به شادي پرداختند که اين موضوع منجر به درگيري بين بازيکنان دو تيم شد. پس از سوت پايان مسابقه، درگيري‌ها ادامه يافت و در نتيجه آن چهار بازيکن از دو تيم با کارت زرد داور جريمه شدند.


 درگيري بازيکنان و کادر فني دو تيم تا تونل ورزشگاه ادامه پيدا کرد. در اين لحظه، تکه‌اي پيتزا به طرف فرگوسن پرتاب شد که به صورت او برخورد کرد. اشلي کول، مدافع سابق آرسنال، در کتاب زندگي‌نامه خود لحظه برخورد پيتزا با صورت سرمربي منچستر يونايتد را اين گونه توصيف مي‌کند: اين تکه پيتزا از بالاي سر من عبور کرد و درست به صورت فرگوسن برخورد کرد. وقتي پيتزا به صورت فرگوسن اصابت کرد و از روي کت مشکي زيبايش پايين افتاد، همه از تعجب دهانشان باز مانده بود.


 پس از آن اتفاق، مسئولان اتحاديه فوتبال، ليگ برتر، وزير ورزش انگليس و حتي پليس از اين دو مربي خواستند که به درگيري با يکديگر پايان دهند و اين دو نيز قول دادند که ديگر به جنگ لفظي نپردازند. از آن پس، دو طرف قبول کردند که فقط در نشست‌هاي خبري پيش از بازي و پس از بازي درباره طرف مقابل اظهار نظر کنند. با اين حال، شعارهاي هواداران تيم‌ها عليه سرمربي تيم مقابل ادامه داشت. در دسامبر 2010 فرگوسن شخصا از طرفداران منچستر يونايتد خواست که ديگر عليه آرسن ونگر شعار ندهند و او را «مريض» خطاب نکنند.


 اين دو تيم تا کنون در رقابت‌هاي مختلف 213 بار عليه يکديگر قرار گرفته‌اند که سهم منچستر يونايتد 89 پيروزي و سهم آرسنال 78 پيروزي بوده و 46 بازي نيز به تساوي کشيده شده است. پرگل‌ترين ديدار دو تيم برد 8-2 منچستر يونايتد مقابل آرسنال در ديدار رفت فصل جاري ليگ برتر است که سنگين‌ترين شکست آرسنال مقابل منچستر يونايتد نيز محسوب مي‌شود. رايان گيگز، هافبک شياطين سرخ تا کنون در 46 بازي مقابل آرسنال به ميدان رفته که در نوع خود رکورد جالب توجهي است.


 در حال حاضر منچستر يونايتد با 48 امتياز و سه امتياز کمتر نسبت به منچستر سيتي صدر نشين در رده دوم ليگ برتر انگليس قرار گرفته است. در طرف ديگر، آرسنال در اين فصل وضعيت چندان مناسبي ندارد و با 36 امتياز در رده پنجم جدول قرار گرفته است. منچستر يونايتد هفته قبل در اولترافورد، بولتون را با سه گل شکست داد ولي آرسنال در خانه سوانسي با نتيجه 3-2 مغلوب اين تيم شده بود. با اين حال، هر دو تيم براي رويارويي با يکديگر از انگيزه بسيار بالايي برخوردار هستند.


 ديدار دو تيم آرسنال و منچستر يونايتد روز يک‌شنبه ساعت 19:30 به وقت ايران در ورزشگاه امارات شهر لندن برگزار مي‌شود.


 پيکار با منچستريونايتد شايد آخرين فرصت توپچي‌ها براي بازگشت به جمع مدعيان باشد چرا که اين ديدار به نوعي شش امتيازي است. در غير اين صورت با توجه به فاصله‌ي دوازده امتيازي بين دو تيم، شايد ديگر فرصتي براي بازگشت وجود نداشته باشد.

 
 



آخرین اخبار آرسنال

جزئیات بلاگ

فوتبال یعنی آرسنال

22 ساله از لاهیجان دانشجوی کارشناسی مکانیک

تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
بازدید پست : ۱,۰۴۱ بار
کل بازدید: ۲۴,۷۹۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰