loading
در حال بررسی درخواست شما
پپ چگونه مچ آرتتا را خوابوند؟
پپ چگونه مچ آرتتا را خوابوند؟

پپ چگونه مچ آرتتا را خوابوند؟

وقتی یک مربی لیگ برتری تصمیم می‌گیرد که چیزی را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهد، ممکن است تنها چند نفر توجه کنند. اما وقتی پپ گواردیولا به یک تاکتیکی که ما آن را قبلا ندیده ایم یا حداقل برای بسیاری از ما جدید است، روی می‌ آورد، مردم برای بررسی آنچه او انجام داده، مطالعه خواهند کرد زیرا ممکن است این تاکتیک، آخرین مرحله در تکامل بازی فوتبال باشد که مسئولیت آن بر عهده‌ی مربی منچسترسیتی است.

با نگاهی به شبی که منچسترسیتی در فوریه به استادیوم امارات آمد، هنگامی که تیم پپ سه امتیاز از صدرنشین لیگ با یک بازی بیشتر عقب بود، توانست با عمق دادن به زمین پرس آرسنال را بشکند.

 آیا ممکن است شاهد یک اتفاق بزرگ باشیم؟

تا آن لحظه، آرسنال بهترین تیم لیگ برتر بود و همچنین بهترین آمار پرس را در لیگ داشت. با رهبری مارتین اودگارد، بوکایو ساکا و گابریل ژسوس، آرسنال بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر (۳۸۸ بار) توانستند توپ را از حریفان خود بگیرند. همچنین، پیش از بازی با منچسترسیتی، آرسنال بیشترین تعداد شوت را پس از پرس از بالا (۳۶ شوت در ۲۱ بازی) نیز داشت. گواردیولا به خوبی متوجه میزان پرس آرسنال بود و تصمیم گرفت به شیوه‌ای متفاوت به این بازی مهم برود.

پس سیتی بازی مستقیم را انتخاب کرد.

اما سیتی تیم بولتون سام آلاردایس نبود که مدام یوسی یاسکلاینن توپ‌ها را برای کوین دیویس ارسال می‌کرد، ولی به همان اندازه، آن منچسترسیتی هم شبیه تیم پپ نبود. تنها ۱۴۰ پاس در نیمه‌ی خود دادند و فقط ۱۲۰ پاس از این آمار کامل بود. آن‌ها فقط ۳۶.۵٪ از مالکیت توپ را داشتند. همه این اعداد، کمترین میزان از آمارهایی هستند که منچسترسیتی در ۷ سال تحت حکومت گواردیولا - یا به عبارت دیگر در ۲۶۶ بازی لیگ برتری - ثبت کرده است.

در هیچ بازی دیگری از زمانی که ادرسون در تیم منچستر سیتی بازی می‌کند، به این اندازه (20 توپ) به زمین حریف ارسال نکرده بود. او اغلب با دقت بسیار بالا توپ‌های بلندی را برای مهاجمان تیم خود در فضای خالی می‌فرستاد، فارغ از هر شرایطی که آیا تحت فشار است یا خیر، اما در آن شب در برابر آرسنال، راهبرد واضحی وجود داشت: با عمق دادن به زمین حریف، پرس آرسنال را شکست دادند.

پپ آرتتا

سیتی در هفته های منتهی به این بازی در بهترین فرم خود نبود - آنها 10 روز قبل در شمال لندن به تاتنهام باختند، همچنین دربی منچستر را در اولدترافورد از دست دادند و ماه گذشته از لیگ کاپ در مقابل ساوتهمپتون حذف شدند. بنابراین، احتمالا بخشی از برنامه گواردیولا بود که با توجه به حریف قوی و چالشی که تیمش با آن مواجه بود، به سادگی عملی بود. اما اینطور نبود که سیتی برای بقیه فصل اینگونه بازی کند و راه خود را به سمت سه گانه باز کرد.

ورود ارلینگ هالند حداقل به گواردیولا اجازه داد تا به فکر تغییر شیوه بازی تیمش باشد. بدون یک مهاجم مرکزی بزرگ، سیتی نمی توانست حتی یک سال قبل این کار را انجام دهد. اگر آنها هر هفته بازی مستقیم نکنند، فصل گذشته بیشتر از قبل زیر نظر گواردیولا این کار را انجام دادند. ادرسون در فصل 2022-2023 در یک بازی لیگ برتر، 6 پاس از مجموع 11 پاس بلند خود را به ثبت رساند.

برای بازی برگشت در مقابل آرسنال در ورزشگاه اتحاد، رویکرد منچسترسیتی نسبت به بازی قبلی آنچنان تغییر عمده نداشت، اما هنوز برنامه‌ای واضح وجود داشت. در خانه، منچسترسیتی همواره بیشترین مالکیت توپ را دارند، اما مالکیت توپ ۵۱.۹٪ آن‌ها، ششمین کمترین میزان مالکیت توپی بود که آنها در یک بازی لیگ برتر در خانه تحت هدایت گواردیولا ثبت کرده بودند.

در همان اوایل دقیقه ششم، آرسنال برنامه خود را نشان داد زیرا اودگارد یک پرس از بالا را با حمایت سه هم تیمی خود آغاز کرد. جان استونز تحت فشار زیاد در نیمه خودی، هیچ مشکلی برای ارسال بلند نمی دید.

اودگارد استونز

او هالند را هدف قرار داد که راب هولدینگ - بدون شک ضعیف ترین بازیکن آن روز در ترکیب آرسنال بود - سعی داشت پشت به دروازه این مهاجم را مهار کند. اما هالند موفق شد با اولین لمس، توپ را تحت کنترل درآورد…

هلدینگ هالند

سپس هالند توپ را به کوین دی بروینه، که در حال حرکت به سمت دروازه بود، پاس داد.

هالند دیبرونه

این بازیکن بلژیکی به قلب تیم آرسنال نفوذ کرد. نه ثانیه پس از اینکه استونز تصمیم گرفت توپ بلند را به زمین توپچی ها بفرستد، توپ به تور دروازه آرسنال سنجاق شده بود.

دیبرونه

بنابراین، آیا این آخرین راهی است که گواردیولا از طریق آن فوتبال را متحول می کند، یا این فقط یک تاکتیک عملی بود که چند بار برای شکست دادن بهترین تیم در انگلیس استفاده شد؟ و سایر تیم‌ها چه چیزی می‌توانند از آن اتفاق بیاموزند؟

هر سال که می گذرد پرسینگ به بخش مهمی از بازی تبدیل می شود. و تیم‌های بالا تا پایین جدول لیگ برتر در این کار بهتر می‌شوند.

برای هفتمین فصل متوالی، تیم‌های لیگ برتر انگلیس رکورد بیشترین تعداد بازی‌های پرفشار را با 6،095 بازی یا میانگین 16 به ازای هر بازی برای خود ثبت کردند. بازی‌های پرفشاری از زمانی که شرکت Opta شروع به جمع‌آوری این داده‌ها کرد، به طور مداوم در حال افزایش بوده‌اند و مجموع پرس در فصل 2022-23 بیش از ۲،۰۰۰ بار بیشتر از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳، بوده است.

آمار پرس
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲ ۱۱:۲۵
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مقاله
منبع : theanalyst.com
بازدید: ۱,۳۶۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰