loading
در حال بررسی درخواست شما
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی با ناتینگهام فارست
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی با ناتینگهام فارست

کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی با ناتینگهام فارست

پس از قهرمانی روحیه بخش آرسنال در جام خیریه مقابل منچسترسیتی، توپچی ها در اولین هفته از فصل 2023-24 لیگ برتر در ورزشگاه خانگی امارات به مصاف ناتینگهام فارست خواهند رفت. میکل آرتتا سرمربی آرسنال در کنفرانس خبری پیش از بازی به سوالات خبرنگاران درباره فصل پیش رو، ژسوس و مصدومان تیم پاسخ داد

  • درباره نظرش در مورد قوانین جدید وقت اضافه:

می‌فهمم که باید برخی قوانین را اصلاح کنیم و کاری که داوران و فدراسیون برای بهبود کیفیت بازی انجام داده‌اند، کار مثبتی است. فکر می‌کنم چیزهایی هست که باید عادت کنیم، روی آنها کار کنیم و سازگار شویم.

  • درباره اهمیت حضور تیم شکست ناپذیران در کنار تیم فعلی: 

با تاریخ فوق العاده ای که داریم و آن گروه بازیکنان و تجربیاتی که با هم دارند، قرار دادن آنها در خدمت باشگاه، بازیکنان و کادر فنی برای بهتر شدن ما، کاری است که باید انجام دهیم. سعی می‌کنیم این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم و گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

  • درباره اینکه تیم فعلی می‌تواند از شکست ناپذیران چه بیاموزد: 

فکر می‌کنم شکست ناپذیران بدون تکرار خواهند بود. روشی که آنها انجام دادند منحصربه‌فرد بود. ما باید تاریخ خودمان را بنویسیم که خیلی متفاوت خواهد بود اما امیدواریم زیبا هم باشد.

  • درباره فشار برای تکرار موفقیت فصل گذشته در این فصل:

هیجان انگیزه. اینجا جایی است که می‌خواهیم باشیم. داریم تیمی می‌سازیم که اعتماد به نفس و کیفیت مبارزه برای آن جایگاه‌ را دارد. رقابت امسال حتی سخت‌تر از سال گذشته خواهد بود. می‌بینید با حرکت‌هایی که تیم‌ها انجام داده‌اند باید انتظارات متفاوتی از آنها داشته باشید. پس امسال باید خیلی بهتر از سال گذشته باشیم که در حال آماده شدن برای آن هستیم.

  • درباره مزیت حل و فصل زودهنگام نقل و انتقالات:

نمی‌دونم، انجام داده‌ایم و قصد انجام آن را هم داشته‌ایم. گاهی امکان‌پذیر است گاهی هم نه. تلاش می‌کنیم بهترین کار را انجام دهیم و فقط روی کاری که می‌توانیم انجام دهیم، دلیل انجام آن و به حداکثر رساندن منابع تمرکز کنیم. 

  • درباره اینکه آیا حضور بازیکنان جدید در تمرینات پیش فصل کمک می‌کند:

قطعا کمک می‌کند، به ویژه به بازیکن و آشنایی به محیط باشگاه و شناخت مربیان مختلف کمک می کنه. فکر می‌کنم برای رسانه‌ها و بخش تجاری باشگاه هم مفیده، به ویژه هنگام تور پیش فصل که مطمئن شوند این بازیکنان را برای فصل داریم. پس فکر می‌کنم برای ما بسیار مثبت است. 

  • درباره تلاش برای بهره‌برداری بیشتر از برخی بازیکنان: 

بله، چون شایسته فرصت هستند. باید آنها را در موقعیت درست و کنار بازیکنان مناسب قرار دهیم تا بتوانیم قضاوت عادلانه‌ای درباره عملکردشان داشته باشیم. قصد داریم امسال بیشتر این کار را انجام دهیم. 

  • درباره توانایی بازیکنان برای بازی در پست‌های مختلف:

داشتن این توانایی چیزی است که به عنوان مربی واقعا می‌خواهید. در بازی [مقابل منچسترسیتی] دیدید که با تغییر تاکتیک، بازی را تغییر دادیم. بازیکنان باکیفیتی را با شرایط متفاوت و خلاقیت زیاد به زمین آوردیم و همه چیز شروع شد، لئو گل تساوی را زد، فابیو گل برنده را زد. این بازیکنان تموم کننده واقعا مهم خواهند بود.

  • درباره علاقه نقل و انتقالاتی به فولارین بالوگون:

متاسفانه نمی‌توانم درباره مسائل داخلی باشگاه صحبت کنم.

  • در مورد تمرین روزانه با بازیکنانی که احتمال جدایی دارند:

آنها بازیکنان ما هستند و باید به بهترین شکل ممکن از آنها مراقبت کنیم و به بهترین شکل ممکن باهاشون رفتار شود. درسته که در برخی تمرینات بازیکنان زیادی داریم اما باید سازگار شوید. همیشه در این پنجره اتفاق می‌افتد و بخشی از برنامه انعطاف‌پذیری و درک وضعیت است.

  • درباره اشتیاقش برای شروع فصل جدید:

خیلی هیجان زده ام. فکر می کنم این یک چالش و فرصت جدیده. ما آماده ایم تا دوباره از ابتدا شروع کنیم و مشتاقیم تا اولین بازی خانگی را برگزار کنیم چون مدت‌هاست تو خونه بازی نکردیم.

  • درباره تغییر انتظارات در باشگاه پس از فصل گذشته: 

احتمالا بله ولی واقعیت اینه که در فوتبال باید در روز مسابقه در بهترین حالت ممکن باشید. بازی کردن به شیوه‌ای که می‌خواهیم و افزایش احتمال پیروزی فقط امروز و فردا مهم است. اما باید حق خود را ادا کنیم تا به آن برسیم.

  • درباره دیوید رایا:  

من هیچ خبری درباره بازیکنان جدید ندارم.

  • درباره تمایل به بالاترین سطح رقابت ممکن:

همین کار را کرده‌ایم، عمق و کیفیت تیم را افزایش داده‌ایم تا انعطاف‌پذیرتر باشیم و کیفیت و تعامل بیشتری با بازیکنان داشته باشیم تا ما را بهتر کنند. همین موضوع مهم است.

  • درباره چالش اینکه همه بازیکنان راضی باشند:

فکر می‌کنم باید با همه یکسان رفتار کرد که واقعا مهمه. باید به آنها اهمیت داد و برای این کار باید بازی کنند. فوتبال یک ورزش تیمی است و تنها ۱۱ بازیکن بازی می‌کنند. بقیه ۱۱ نفر اغلب از وضعیت ناراضی هستند. مهم اینه که چطور با آن برخورد کنیم و آنها نقش خود را بپذیرند چون تغییر خواهد کرد.

هر سه روز یک بازی داریم و این تغییر می‌کند. این به شما در مورد شخصیت انسانی و حرفه‌ای بازیکنان می‌گوید؛ وقتی بازی می‌کنند و وقتی بازی نمی‌کنند، چه کمکی به تیم می‌کنند؟ حتی اگر بازی نکنند چیکار کنند تا تیم برنده شود. ما می‌خواهیم بازیکنانی داشته باشیم که خوشحال می‌شوند وقتی تیم برنده می‌شود چون فوتبال ورزشی تیمی است و باید اینطور باشد.

  • درباره اینکه آیا قبل از پایان پنجره نقل‌انتقالات بازیکن دیگری میخرند:

در حال حاضر قصد انجام کاری نداریم اما پنجره نقل‌انتقالات غیرقابل ‌پیش‌بینی است و اتفاقاتی می‌افتد که شاید نمی‌خواهیم. در حال حاضر از وضع موجود راضی هستیم. 

  • درباره مصدومیت‌های فعلی:

فکر می‌کنم همه آماده باشند. فکر می‌کنم مو (الننی) هنوز مصدومه. گابریل ژسوس هم هنوز مصدومیت دارد اما بقیه باید آماده باشند.

  • درباره زمان بازگشت ژسوس:

هنوز زود است، کمتر از دو هفته از عملش می‌گذرد. باید بگویم وضعیتش خیلی خوبه، امیدواریم هفته آینده بتواند فعالیت‌هایی انجام دهد اما محتاط خواهیم بود تا مطمئن شویم به شیوه درستی بازمی‌گردد.

  • درباره شروع فصل با بازی خانگی:

ما دوست داریم در امارات و مقابل هوادارانمان بازی کنیم. فضای فوق العاده ای ایجاد کرده‌ایم. پسرها و همه آماده‌اند فردا در زمان شروع بازی حاضر باشند و عملکردی ارائه دهند که هوادارانمان شایسته آن هستند. 

  • درباره اینکه انتظار سخت بودن بازی با فارست را دارد:

آنها فصل گذشته با نقشه‌ای بسیار زیرکانه ما را شکست دادند و آن روز شایسته امتیاز بودند. فردا ما باید بهتر بازی کنیم تا شایسته برد باشیم. تیم‌های استیو همیشه بسیار سازمان‌یافته هستند و آنچه فصل گذشته انجام دادند، به ویژه چگونگی شروع و سازگاری با لیگ و کیفیت‌شان، قابل تحسین است. فکر می‌کنم خوب عمل کرده‌اند. 

  • درباره اینکه آیا اعتماد به نفس چالش مجدد برای قهرمانی را داریم: 

اگر از اولین بازی فکر قهرمانی باشیم انرژی خود را هدر می‌دهیم! باید روی انجام کارهایی که باید انجام دهیم تا شایسته پیروزی شویم تمرکز کنیم، همین. بازی به بازی پیش برویم.

  • در مورد نکاتی که هنگام انتخاب مهاجم در نظر می‌گیرد:

خیلی چیزهاس اول از همه اینکه چطور تمرین می‌کنند. فکر می‌کنم وضعیت جسمانی و احساس من نسبت به آنها مهمه. واکنش آنها به تصمیمات نیز بسیار مهمه. همچنین ایجاد رابطه با توجه به کیفیت حریفان و ترکیب تیم که می‌تواند کیفیت‌ تیم ما را تقویت کند و به پیروزی کمک کند مد نظر داریم.

  • درباره انرژی تیم پس از قهرمانی در جام خیریه:

پیروزی اولین منبع انرژی‌بخش است. عالی بود، همه خیلی خوشحال بودند. اعتماد به نفس را بالا برد و به همه نشان داد چه کارایی می‌توانیم انجام دهیم. اما هنوز هم درک می‌کنیم که باید بهتر شویم و می‌توانیم خیلی بهتر بازی کنیم. بازی با فارست کاملا متفاوت خواهد بود و باید آماده باشیم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۰ ۱۹:۰۴
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۶۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰