loading
در حال بررسی درخواست شما
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی با ناتینگهام فارست
کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی با ناتینگهام فارست

کنفرانس مطبوعاتی میکل آرتتا پیش از بازی با ناتینگهام فارست

در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی آخر فصل 2022/23، میکل آرتتا، سرمربی تیم فوتبال آرسنال، به موضوعات مختلفی پرداخت و آن‌ها را بررسی کرد.

درباره قرارداد جدید رمزدیل و اینکه آیا ساکا و اودگارد نیز مثل او به قرارداد جدیدی می‌پیوندند...

ما خوشحالیم که خبر قرارداد جدید آرون را شنیدیم. او کاملاً برای این قرارداد جدید، این تمدید، لایق است و به طبع ما می‌خواهیم استعدادهایمان را در باشگاه نگه داریم. چند نفر دیگر نیز برای ما بسیار مهم هستند تا این رابطه را ادامه دهیم و ما در حال کار بر روی آن هستیم.

درباره وضعیت جدید زینچنکو و مارتینلی...

آن‌ها هر دو برای ادامه فصل از بازی خارج هستند.

درباره مدت زمان بازگشت آن‌ها به بازی...

این موضوع متفاوت است. مصدومیت گابی نسبتاً شدید است. ما باید در هفته آینده بررسی کنیم که چقدر طول خواهد کشید، اما حداقل چند هفته باید از زمین دور باشد. در مورد الکس، مشکل او در ساق پا است و در بازی‌های بعدی در دسترس نخواهد بود.

درباره واکنش تیم به شکست در بازی با برایتون...

بدون شک این شکست بسیار سختی بود، به خصوص نحوه‌ی رخ دادن آن در 25 دقیقه‌ی آخر بازی. در ابتدا، زمانی که بازی نزدیک تر بود، ما باید از فرصت‌های بیشتری که در بازی داشتیم استفاده می کردیم. سخت بود، اما در پایان، در روزهای بعدی، ما بحث کردیم که در کجا هستیم، چه کرده‌ایم، دو بازی باقیمانده، چه امکاناتی وجود دارد، چه چیزی در دست ماست و چه چیزی می‌توانیم به دست آوریم. ما می‌خوایم به همان سطحی که برای 10 ماه گذشته بودیم ادامه دهیم.

درباره کار استیو کوپر در تیم ناتینگهام فارست و باقی‌ماندن او در زمانی که شرایط سختی وجود داشت...

عالی است. آن‌ها تعداد زیادی تغییرات ایجاد کردند و مطمئنم که با توجه به تعداد بازیکنان جدیدی که خریداری کردند، برای او خیلی سخت بود. باشگاه بسیار صبور بود، به خصوص با توجه به عملکردی که در سال قبل داشتند و آنچه که در لیگ انجام دادند. حفظ اعتقاد و همبستگی بین بازیکنان، اعتباری است که باید به او برای آنچه که با تیم انجام داده است، بدهید.

درباره نامزد شدن برای دریافت جایزه بهترین سرمربی فصل در لیگ برتر...

خب عالیه - به طور طبیعی این یک افتخار بزرگ است. در این لیگ سرمربی‌های بسیار برجسته وارد شده‌اند و بودن در بین آن‌ها همیشه خیلی خوب است.

درباره اینکه در فصل جاری بیشتر نکات مثبتی وجود داشته است یا منفی‌ها و برقراری ارتباط با بازیکنان در این زمینه...

 فقط سعی کردم تصویری روشن از وضعیت رو به بازیکنان القا کنم. می‌توانیم با دید کوتاه‌مدت و کم‌عمق به تصویر نگاه کنیم یا با دیدی بلند از موقعیتی که در آن هستیم، به جایی که امروز هستیم و به چه چیزی رسیده‌ایم، نگاه کنیم. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که در برخی لحظات، وقتی در بهترین حالت خود نبودیم یا در سطحی که نیاز برای قهرمانی است، نبودیم، چه اتفاقی افتاده است. باید به این موضوع نیز توجه کنیم. بدون شک، تیم، بازیکنان و همه افراد مرتبط با باشگاه به دلیل رسیدن به این مرحله در فصل، به افتخار بزرگی دست یافته‌اند. اما فراموش نکنید که هنوز دو بازی بسیار مهم برای ما باقی مانده است.

درباره اینکه آیا آرسنال در فصل 2023/24 به عنوان یکی از کاندیداهای جدی برای قهرمانی به میدان خواهد آمد...

ما در این فصل نشان دادیم که می‌توانیم مدعی باشیم و هنوز هم دو بازی باقی مانده است. در برابر شاید بهترین تیم در تاریخ لیگ برتر، به مدت 10 ماه رقابت کردیم و هنوز هم دو بازی باقیمانده داریم و شاید می‌توانیم قهرمان شویم. ما مطمئنیم که این فرصت را از دست نخواهیم داد. اما اینکه در فصل بعد چه اتفاقی می‌افتد، بسیار به آن بستگی دارد که چه کارهایی انجام می‌دهیم، چگونه تکامل می‌یابیم و چگونه شروع می‌کنیم. پیش‌بینی در این مورد در حال حاضر بسیار سخت است.

درباره اینکه آیا منچسترسیتی برای ثابت کردن بهترین تیم در تاریخ لیگ برتر، نیاز به برد سه‌گانه دارند؟

گفتم که با توجه به  شرایطی که در رقابت‌های خود هستند و آنچه را که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام دادند، قطعاً می‌توانند یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر باشند. اما همچنین این نشان دهنده سطح این لیگ است که یک تیم می‌تواند  105 یا 110 امتیاز کسب کند. اما آن‌ها در این فصل به دلیل سطح بالای لیگ، نتوانستند این کار را انجام دهند. ما برای 10 ماه با آن‌ها به شدت رقابت کردیم و برابر آن‌ها ایستادگی کردیم. بنابراین، برای ثابت کردن بهترین تیم در تاریخ لیگ برتر، برد سه‌گانه لازم نیست و می‌توان با سطح بالایی که در این لیگ وجود دارد، رقابت کرد و برتری خود را نشان داد.


درباره اینکه آیا او امیدوار است تا این تیم در طول چند سال آینده با هم رشد کند و هویتی را بسازد...

این هسته و بنیاد را با بسیاری از بازیکنان با کیفیت، جوان، با انگیزه و همچنین در میان افراد با تجربه در اطراف آن‌ها ساختیم. باید به این کار ادامه دهیم، زیرا در فصل بعد، نیازها، انتظارات و چالش‌ها حتی بیشتر خواهد بود. نمی‌توانیم از موقعیتی که امروز در آن هستیم گیج شویم و باید به وضوح برای رسیدن به هدف‌های خود در فصول آینده استفاده کنیم. بازیکنان ما به طور قطع در طول چند سال آینده با هم رشد خواهند کرد و امیدوارم که هویت قوی تیممان را بسازیم که به ما اجازه می‌دهد در رقابت‌های بزرگ در آینده با موفقیت عمل کنیم.

درباره اینکه آیا او از درد فصل جاری به عنوان انگیزه برای فصل بعد استفاده خواهد کرد...

من نمی‌دانم درد به چه معناست - این بستگی به نوع درد دارد. بسیاری از لحظات وجود دارد که باید به دلیل آنچه که انجام داده‌ایم، بسیار راضی باشیم. بیایید ببینیم که در دو بازی آینده به کجا می‌رسیم. درد بخشی از فوتبال است - وقتی که شما برنده نمی‌شوید یا در سطح خود به بازی نمی‌پردازید، باید درد بکشید. باید به درستی درد کشیده شود و باید از آن درد برای بهتر شدن و پیدا کردن پاسخ‌ها و راه‌حل‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر برنده شوید. این دقیقاً آنچه که ما سعی می‌کنیم هر روز انجام دهیم. بنابراین، به دنبال استفاده از تجربیاتمان در فصل جاری هستم تا در فصل بعد بهتر عمل کنیم و بیشتر برنده شویم.

درباره اهمیت انتخاب بازیکنان مناسب در فصل تابستان...

وقتی به نزدیکی به بالای جدول می‌رسیدید، مرزها باریکتر می‌شوند. آنچه که شما را برنده یا بازنده می‌کند بسیار کم است - و تغییر می‌کند. مثلا یک پنالتی که گل شود یا بیرون می‌رود نیازی نیست اشاره کنیم ولی فصل در آن لحظه تغییر می‌کند. باشگاهی که سه یا چهار مصدوم دارد یا تیمی که در لحظات کلیدی با تمام بازیکنان در اختیار دارد، فصل را تعریف می‌کند. آنچه که در تابستان پیش رو دار داریم، بسیار مهم است و باید به هر شکل ممکن، انتخاب مناسبی انجام دهیم. این انتخاب‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در این داشته باشند که آیا می‌توانیم در فصل بعد به موفقیت دست یابیم یا خیر. بنابراین، اهمیت انتخاب بازیکنان مناسب در فصل تابستان بسیار زیاد است و ما باید بسیار دقیق و با دانش و تحلیل کافی، انتخاب‌های خوبی انجام دهیم.

درباره اینکه آیا تیم فعلی با شرکت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند رقابت کند...

در حال حاضر؟ با سطحی که می‌خواهیم، خیر. ما با لیگ اروپا نیز این قابلیت را نداشتیم. این بخشی از آن تکامل است. در این مسیر قدم های بسیار خوبی برداشته‌ایم. باید ادامه دهیم. پایانی ندارد. باید بهتر باشیم. دیگر افراد نیز بهتر خواهند شد. نیازها بیشتر خواهند شد. باید با این استانداردها آغاز کرده و زندگی کنیم، بهبود یابیم و هوشمندانه تر عمل کنیم. این به معنای فقط جذب بازیکنان جدید نیست. بلکه بهبود بازیکنان موجود است. در فصل جاری، بازیکنانی وجود داشتند که بهترین حالت خود را نشان ندادند. وظیفه ما بهبود آن‌هاست، زیرا با این شرایط تعداد بازیکنان کمتری می‌توانند به ما کمک کنند. این مسئله فقط به جذب بازیکنان جدید بستگی ندارد. منابع، کادر فنی و بهبود برخی مسائل که بهتر، به صورت کارآمدتر یا هوشمندانه‌تر انجام شوند نیز مهم هستند.

درباره آینده سالیبا...

 سعی می‌کنیم. ما در حال گفتگو هستیم و سعی داریم تا استعدادهایی را که در باشگاه داریم حفظ کنیم. این مسائل زمان بر است و طرف‌های مختلفی در آن دخیل هستند و فکر می‌کنم قصد همه یکسان است. امیدوارم که راه حل مناسبی پیدا کنیم.

درباره افزایش سطح تیم بدون از دست دادن پایه‌ها...

باید ادامه دهیم تا 80 درصد از کارهایی که واقعاً به خوبی انجام می‌دهیم را انجام دهیم و فقط سعی کنیم جزئیات را برنده شویم و راه‌های بهبود و نحوه بهتر شدن در سایر حوزه‌ها را پیدا کنیم. چه این بهبود بازیکنان باشد، چه بهبود در فرایندها، یا بهبود در انتخاب بازیکنان. برای رسیدن به یک سطح دیگر، ما مرزهای خاصی داریم که برای ما بسیار مهم هستند.

درباره شایعات مربوط به آینده گرانیت ژاکا…

واضحه که او یک بازیکنیه که تقریباً هر دقیقه را از زمانی که من مربی شدم تاکنون بازی کرده است. یک شخصیت بسیار مورد احترام در باشگاه است.  با آنچه که در باشگاه دست‌یافته است یک داستان عالی درباره خودش دارد و از موقعیت‌های بسیار سختی عبور کرده. گرانیت بخش کلیدی و بسیار مهمی از ترکیب ماست. هر اتفاقی ممکن است بیفتد، اما ما حتماً در حال حاضر در مورد آن صحبت نمی‌کنیم.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۲۹ ۱۹:۳۷
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۵۱۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰