loading
در حال بررسی درخواست شما
لی اندرو ترسارد : دو پا بودن عالی است
لی اندرو ترسارد : دو پا بودن عالی است

لی اندرو ترسارد : دو پا بودن عالی است

لی اندرو تروسارد پیش از بازی فردا مقابل لنس در لیگ قهرمانان اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت. از او در مورد فرصت صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، جا افتادن در آرسنال و موارد دیگر پرسیده شد.

در ادامه مطالب کامل کنفرانس مطبوعاتی او را می‌خوانید:

 

  • در مورد گلزنی در هر 3 بازی خانگی در لیگ قهرمانان:

همیشه گل زدن لذت‌بخش است، به ویژه در لیگ قهرمانان و مقابل هواداران خانگی.  

  • در مورد اهمیت صدرنشینی گروه:

خیلی مهم است. همین کاری است که می‌خواهیم فردا (امروز) انجام دهیم. می‌خواهیم ببریم و صدرنشین باشیم و احساس خوبی برای ادامه داشته باشیم.

  • روی 2 گل در 3 بازی اخیر تاثیر داشتی و اینکه آیا باید 3 گل می‌زدی:

البته (باید 3 گل می‌زدم!) اما این فوتبال است. فکر می‌کنم تا به حال واقعاً خوب عمل کرده‌ایم و همان‌طور که گفتم، می‌خواهیم فردا با برد تمامش کنیم.  

  • آیا رد گل شما در برابر برنتفورد عادلانه بود؟  

این فوتبال است. می‌توان در مورد بسیاری چیزها فکر کرد اما در نهایت گل رد شد و باید به جلو حرکت کنیم که همین کار را هم کردیم. ادامه دادیم و در نهایت جایزه گرفتیم.  

  • در مورد چگونگی تقابل ما با لیگ قهرمانان:

فکر می‌کنم خیلی خوب عمل می کنیم. ما به عنوان یک گروه هستیم و می‌خواهیم فردا تمامش کنیم. می‌خواهیم صدرنشین باشیم. فکر می‌کنم واقعاً خوب عمل کرده‌ایم. گروه خوبی داریم و کیفیت زیاد، پس می‌توانیم مقابله کنیم.  

  • در مورد نظرش در مورد VAR و آیا باید استفاده از آن گسترش یابد:  

فقط می‌توانم در مورد خودم صحبت کنم. با VAR می‌خواهیم بهترین نتیجه ممکن را داشته باشیم اما همه می‌توانند اشتباه کنند یا اتفاقاتی بیفتد. اگر به نفعتان تمام نشود باید در آن لحظه تحمل کنید. البته برای خودتان خوشایند نیست اما در آن لحظه نمی‌توانید تغییرش دهید، مثل گل رد شده من. شاید آفساید بوده، شاید نبوده، اما باید به جلو حرکت کنیم. مسئولیتش با کسانی است که با VAR کار می‌کنند، پس به ما مربوط نیست که چیزی را تغییر دهیم.

  • آیا باید همه VAR را بپذیریم؟

باید به آن عادت کنیم. فکر می‌کنم آن‌ها هم می‌خواهند بهبود یابند. فکر می‌کنم همه می‌خواهند بهبود یابند اما تنها زمان نشان خواهد داد چقدر می‌تواند خوب باشد. قبلاً بحث‌های زیادی داشتیم که وقتی VAR وجود نداشت در مورد اینکه آیا گل بوده یا نه یا خطا قرمز بوده یا نه. می‌توانیم در مورد بسیاری چیزها بحث کنیم اما الان باید با آن زندگی کنیم و فقط می‌توانیم امیدوار بهترین باشیم.  

  • در مورد تزریق انرژی توسط هواداران:

خیلی زیاده. وقتی وارد زمین می‌شوید فوراً آن را احساس می‌کنید. شگفت‌انگیز است، به ویژه در لیگ قهرمانان. برای آن‌ها هم مدت زیادی است که این اتفاق نیفتاده بود، پس لحظات ویژه‌ای است که می‌توانید با هواداران به اشتراک بگذارید و می‌خواهیم فردا ببریم و با آن‌ها جشن بگیریم.  

  • در مورد اینکه آیا با توجه به خواسته‌های مشخص میکل آرتتا، بازی در پست‌های متفاوت سخت نیست؟

به صراحت بگویم باید هر روز آماده باشم. فکر می‌کنم این موضوع مرا هشیار نگه می‌دارد. همین وضعیت فعلی من است. باید در نظر داشته باشم که می‌توانم در پست‌های مختلف بازی کنم و باید در همه آماده باشم که الان هستم. سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.  

  • آیا میکل آرتتا کار خاصی انجام می‌دهد تا جا افتادن در پست‌های متفاوت را آسان‌تر کند؟

خاص نه، اما در مراحلی از دورانم در هر پستی بازی کرده‌ام. البته در برخی پست‌ها بیشتر. اما می‌توانم سریع سازگار شوم و هیچ مشکلی ندارم.  

  • چطور توانستید سریع در آرسنال جا بیفتید؟  

فکر می‌کنم وقتی به باشگاه جدید می‌روید باید خودتان را ثابت کنید و فکر می‌کنم چیزی که به من کمک کرد این بود که از همان ابتدا با چند پاس گل و گل مهم در تیم معرفی شدم. فکر می‌کنم این به یکپارچه‌سازی با تیم کمک می‌کند. و البته تیم خیلی خوب است، شخصیت‌های عالی داریم و همه سعی می‌کنند کمک کنند و شما را جا بیندازند که این بیشتر از همه به من کمک کرد.  

  • چند ساله بودید که فهمیدید می‌توانید با هر دو پا به یک اندازه گل بزنید؟  

تمام عمرم با هر دو پا تمرین کرده‌ام. می‌دانستم چون دفاع در برابر بازیکن دو پا مشکل است. فکر می‌کنم حدود 16-17 سالگی که وارد تیم اول شدم فهمیدم که باید حتی بهتر از این هم باشم تا بازی‌ام را ارتقا دهم. این موضوع به من خیلی کمک کرد، حتی با گل‌هایی که تاکنون زده‌ام. مرا غیرقابل پیش‌بینی می‌کند.   

  • آیا روی پای چپتان تمرین می‌کردید؟

از سن 7-8 سالگی که فوتبال بازی کردن را شروع کردم همیشه روی هر دو پا کار کرده‌ام. پدربزرگم همیشه به من می‌گفت باید روی هر دو پا کار کنی چون خیلی به تو کمک خواهد کرد و من هم همین کار را کردم و الان روی هر دو پا احساس راحتی می‌کنم.  

  • آیا بازی در پست‌های متفاوت مهم است؟

واقعاً مهم نیست در چه پستی بازی می‌کنم. داشتن دقایق بازی و کمک به تیم همیشه جالب است. این به خودم بستگی دارد که در هر بازی این را ثابت کنم و در تمرین‌ها برای تصمیم مربی درباره ترکیب عملکرد داشته باشم.  

  • آیا حتی وقتی از روی نیمکت می‌آیید و فقط 15-30 دقیقه یا حتی 5 دقیقه بازی می‌کنید، سعی در گلزنی دارید؟

همیشه سعی می‌کنم آماده باشم. حتی اگر 15 یا 30 یا حتی 5 دقیقه هم بازی کنم، تلاش می‌کنم تأثیرگذار باشم. فکر می‌کنم به عنوان بازیکن ذخیره به این نیاز است که آماده باشید. وقتی فقط 15 دقیقه بازی می‌کنید، حریف کمی خسته‌تر است، پس باید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید که من هم همین کار را انجام می‌دهم.  

  • در مورد بازیکن تمام کنده بودن به جای ذخیره بودن:

در نهایت فقط یک نام است اما همه می‌خواهند دقایق بیشتر بازی داشته باشند. اما موضوع اصلی ذهنیت ورود به بازی است. اگر ذهنیت درستی داشته باشید، به نظر من نتایج خوبی خواهد آمد که فکر می‌کنم همین اتفاق هم می‌افتد. تاکنون بازیکنان تمام کننده زیادی گل زده‌اند که فقط به نفعمان خواهد بود.  

  • آیا می‌توانید جای گرانیت ژاکا را در خط میانی بگیرید؟

بله فکر می‌کنم بتوانم. می‌توانم در آن پست هم بازی کنم. با تیم ملی بلژیک در آن پست بازی کرده‌ام. اگر بتوانم مداوم بازی کنم متفاوت خواهد بود اما باید هشیار باشم چون ممکن است هر هفته تغییر کند. بستگی به نقشه بازی دارد. همه تیم‌ها از یک سیستم استفاده نمی‌کنند و مربی در مورد این مسائل زیاد فکر می‌کند. پس به من بستگی دارد که پیش بروم و فشار بیاورم تا دقایق بازی داشته باشم.  

  • امسال چقدر برابر تیم‌هایی که عمیق دفاع می‌کنند، سخت بوده است؟

کاملاً طبیعی است. همان‌طور که در مقابل منچسترسیتی دیدیم، وقتی به عنوان تیم خوب عمل می‌کنید، حریف هم سازگار می‌شود. همین اتفاق هم برای ما افتاده است. به ما بستگی دارد که نقشه بازی درستی داشته باشیم و تلاش کنیم بیشترین فرصت‌ها را خلق کنیم و گل بزنیم.  

  • در مورد کار کردن با مربی ضربات ایستگاهی، نیکولاس جاور:

با او کار کردن لذت‌بخش است. او در مورد ضربات ایستگاهی بسیار باهوش است و همیشه تلاش می‌کنیم... این جنبه بزرگی از بازی است که می‌توان از آن گل زد و بازی را باز کرد. در حال حاضر بسیار مهم است. تاکنون خیلی به ما کمک کرده اما باید همچنان بهبود یابیم. تا جایی که امکان دارد روی آن کار می‌کنیم. وقتی هر 3 روز یک بار بازی دارید، زمان زیادی برای تمرین آن نیست اما همیشه آن را در نقشه کلی بازی جا می‌دهیم. 

  • در مورد بازی با ساکا و ارتباط بین شما دو نفر:

ساکا کیفیت فوق‌العاده دارد و واقعاً مهم نیست کدام بازیکن توپ دارد. من همیشه سعی می‌کنم در بهترین موقعیت باشم. ساکا نشان داده که می‌تواند آن پاس آخر را بدهد و باید برای آن آماده بود. من هر بار در تیر رس پاس او بوده‌ام و امیدواریم گل‌های بیشتری هم بیاید.  

  • آیا وقتی برای برایتون بازی می‌کردید، برابر ساکا قرار گرفته‌اید؟

مدافع برابر او نبودم اما می‌شد استعداد او را دید. من هم باید روی بازی خودم تمرکز می‌کردم، اما همیشه می‌توانستم ببینم پتانسیل بزرگی دارد. بازیکن بزرگی است.  

  • خوش‌بینی شما از کجا ناشی می‌شود؟

سوال سختی است. همیشه سعی کرده‌ام در کل خوش‌بین باشم. طی سال‌ها یاد گرفته‌ام، به ویژه وقتی جوان بودم و بازی نمی‌کردم و افسرده بودم، اگر خوش‌بین نباشم، وضعیت بدتر خواهد شد. اگر خوش‌بین باشم، چیزهای خوب بیشتری در زندگی‌ام اتفاق خواهد افتاد. الان هم 2 بچه دارم که خیلی به من کمک می‌کنند. افراد اطرافم هم مثل خودم هستند وگرنه اجازه ورود به دایره زندگی‌ام را نمی‌دهم. این رویکرد من در زندگی است.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۸ ۱۱:۵۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۸۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰