loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش‌نمایش بازی سویا و آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا
پیش‌نمایش بازی سویا و آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا

پیش‌نمایش بازی سویا و آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا

رقابت در لیگ قهرمانان اروپا روز سه‌شنبه ما را به سویا می‌برد، جایی که با هدف بازپس‌گیری صدرنشینی گروه پس از شکست در مقابل لنز در اوایل این ماه، به مصاف مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا می‌رویم.

برای انجام این کار، ما باید اولین بازی خارج از خانه خود را در لیگ قهرمانان اروپا از زمان پیروزی 4-1 مقابل بازل در دسامبر 2016 ببریم، در حالی که پنج بازی از شش بازی خارج از خانه اخیر خود را مقابل تیم‌های اسپانیایی باخته‌ایم (یک برد). با این حال، سفر به ورزشگاه سانچز پیزخوان ممکن است همان چیزی باشد که ما به آن نیاز داریم، زیرا سویا تنها در دو بازی از نُه بازی اخیر خانگی خود در این رقابت ها پیروز شده است.

در حالی که آنها از زمان آغاز قرن بیست و یکم در اروپا بسیار موفق بوده اند، لوس پالانگاس بازی های سختی مقابل تیم های انگلیسی داشته است و تنها در دو بازی از نُه بازی اخیر خود پیروز شده است. آنها امیدوارند که انتصاب اخیر دیگو آلونسو به عنوان سرمربی بتواند به آنها در بهبود این رکورد و همچنین بهبود شروع ضعیف آنها در فصل لالیگا کمک کند.

پس از استخدام سه سرمربی در فصل گذشته، سویا در این فصل در حال حاضر دومین سرمربی خود را دارد. علیرغم هدایت تیمش به هفتمین قهرمانی در لیگ اروپا در 16 سال گذشته، کسب هشت امتیاز از هشت بازی ابتدایی لیگ باعث شد خوزه لوئیس مندیلیبار با سرمربی سابق اروگوئه دیگو آلونسو جایگزین شود که در اولین بازی خود روز شنبه مقابل رئال مادرید با نتیجه 1-1 مساوی کرد.

عملکرد امیدوارکننده مقابل منچسترسیتی در سوپرجام یوفا که پس از 90 دقیقه نتیجه 1-1 را کسب کرد، اما شکست در ضربات پنالتی باعث شد آنها برای ششمین بار متوالی از کسب این جام باز بمانند. آنها همچنین از دو بازی ابتدایی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دو امتیاز کسب کرده اند.

لوکاس اوکامپوس در بازی مقابل لنس در هفته اول به آنها برتری داد، اما تیم فرانسوی در میانه نیمه به بازی برگشت و یک امتیاز کسب کرد. سویا سپس با گل های نمانیا گدلی و یوسف النصیری در وقت های اضافه مقابل آیندهون 2-1 پیش افتاد، اما گل تساوی جردن تزه در دقیقه 95 باعث شد پیروزی از دست برود.

  • تحلیل تاکتیکی

آرسنال پس از پیروزی قاطع 4-0 مقابل آیندهوون در دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، به مصاف سویا می‌رود. توپچی‌های شمال لندن در حال حاضر در لیگ برتر انگلیس نیز در رتبه بالایی قرار دارند و به دنبال حفظ این روند در اروپا هستند.

سویا در این فصل شروع خوبی نداشته است و پس از 9 بازی در لالیگا در رتبه سیزدهم قرار دارد. با این حال، آنها به تازگی سرمربی خود را تغییر داده‌اند و به دنبال بازگشت به دوران اوج خود هستند.

سرمربی جدید سویا، دیگو آلونسو، در اولین بازی خود توانست به تساوی 1-1 مقابل رئال مادرید دست یابد. او در این بازی از سیستم 4-3-3 استفاده کرد و به نظر می‌رسد که این تیم در مرکز زمین قدرتمندتر شده است.

سویا در دو تساوی خود مقابل لنس و آیندهوون، در هر دو بازی ضربات کمتری از حریف خود داشت. در واقع، آیندهون در آخرین بازی خود 26 ضربه به دروازه سویا زد، بنابراین آنها امیدوارند که در مقابل آرسنال عملکرد دفاعی بهتری داشته باشند.

سویا در ضربات ایستگاهی نیز تیمی خطرناک است. هیچ تیمی در لالیگا تاکنون به اندازه سویا از ضربات ایستگاهی موقعیت گلزنی ایجاد نکرده است (49 موقعیت). آنها در تمام رقابت‌ها از 6 ضربه ایستگاهی گلزنی کرده‌اند که 2 گل آن در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. سرخیو راموس، مدافع باتجربه سویا، یکی از چند بازیکنی است که در ضربات ایستگاهی برای این تیم خطرناک است.

خطرناک‌ترین بازیکن سویا در خط حمله، یوسف النصیری، مهاجم مراکشی این تیم است. النصیری به خاطر زمان‌بندی خوب پرش‌های خود و زدن گل‌های زیبا با سر شناخته شده است. علاوه بر این، نفوذهای عیسی ناواس و مارکوس آکونا، مدافعان کناری سویا، و همچنین لوکاس اوکامپوس، وینگر این تیم، نیز می‌تواند برای آرسنال مشکل‌ساز باشد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۲ ۱۰:۰۳
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۴۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰