loading
در حال بررسی درخواست شما
4 نکته کلیدی از شکست آرسنال در لیگ قهرمانان مقابل پورتو
4 نکته کلیدی از شکست آرسنال در لیگ قهرمانان مقابل پورتو

۴ نکته کلیدی از شکست آرسنال در لیگ قهرمانان مقابل پورتو

نبرد نه ساله آرسنال برای کسب پیروزی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، پس از شکست ۱-۰ مقابل پورتو در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی، حداقل برای سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

توپچی‌ها با ضربه دیدنی وندرسون گالنو در دقیقه ۹۴ بازی را واگذار کردند و با یک گل عقب افتادگی راهی دیدار برگشت در ورزشگاه امارات شدند.

دیدار چهارشنبه شب در ورزشگاه دراگائو تا قبل از گل دقایق پایانی گالنو، بازی هیجان‌انگیزی نبود و شب ناامیدکننده‌ای برای شاگردان میکل آرتتا رقم خورد.

در اینجا به نکاتی کلیدی از نمایش ناامیدکننده آرسنال در دیدار رفت اشاره می‌کنیم:

نور درخشان بر اشتباهات فاحش داوید رایا

درسته، ضربه گالنو تماشایی بود، اما نمی‌توانیم از این واقعیت چشم پوشی کنیم که توپ با شیرجه نافرجام داوید رایا وارد دروازه شد.

ممکن است دروازه‌بان اسپانیایی در این فصل نسبت به آرون رمزدیل عملکرد بهتری از خود نشان داده باشد و برای آرسنال مفیدتر بوده باشد، اما همچنان دروازه‌بانی یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. هر دروازه‌بان باتجربه‌ای نباید با چنین ضربه‌ای مغلوب شود.

قد رایا به زحمت به ۱.۸۰ متر می‌رسد و در این صحنه هیچ تلاشی برای تنظیم موقعیت خود نکرد. شاید کمی بدشانس بود، اما او عادت به دریافت چنین گل‌هایی از راه دور دارد - به سادگی قد او برای مهار این نوع ضربات کافی نیست. این یک مشکل بزرگ است، مخصوصاً زمانی که برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان تلاش می‌کنید.

آرسنال از نظر عمق تهاجمی به شدت از رقبای خود عقب است

داستان فصل لیورپول در زمین مسابقه تا به حال، توانایی آنها در چرخش بازیکنان هجومی بسیار ماهر و خطرناک در بحبوحه بحران مصدومیت بوده است. منچستر سیتی به خاطر "چرخش پپ" در FPL مشهور است.

اما شما دقیقاً می‌دانید که چه کسانی سه تا از چهار جایگاه هجومی آرسنال را پر خواهند کرد - بوكایو ساکا، مارتین اودگارد، گابریل مارتینلی و سپس یکی از بین لئاندرو تروسارد یا گابریل ژسوس.

حالا در حمله توپچی‌ها قابل پیش‌بینی شده است و آنها انعطاف پذیری یا عمق کافی برای تغییر شیوه بازی خود در مواقع نیاز به گل ندارند. صحبت های زیادی در مورد نیاز آرسنال به جذب یک شماره ۹ جدید در تابستان وجود داشته است، اما جذب یک وینگر برای ایجاد رقابت بیشتر نیز باید در اولویت لیست آنها باشد.

عملکرد ضعیف آرتتا در اروپا، به یک نگرانی جدی تبدیل شده است

میکل آرتتا بابت کنترل و تبدیل کردن آرسنال از یک تیم بحران‌زده به یکی از تیم‌های باثبات جهان، شایسته‌ی تقدیر است. با این حال، عملکرد او در رقابت‌های اروپایی نیازمند بررسی دقیق‌تری است.

آرسنال در سال ۲۰۲۰ در مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ اروپا توسط المپیاکوس حذف شد و یک سال بعد با نمایشی ضعیف در نیمه نهایی، مغلوب اونای امری، سرمربی پیشین خود و ویارئال شد. زمانی که توپچی‌ها در فصل گذشته به لیگ اروپا بازگشتند، با وجود استفاده از بازیکنان اصلی در هر دو دیدار رفت و برگشت، توسط اسپورتینگ لیسبون در مرحله‌ی یک هشتم نهایی حذف شدند.

این نتایج چندان خوشایند نیستند. آرسنال در دوران آرتتا در اروپا با هیچ تیمی که به طور قطع از آن‌ها بهتر بوده است، روبرو نشده‌اند، اما همچنان عملکرد آن‌ها بسیار ضعیف بوده است.

"گردن کلفتی کنید، نتیجه‌اش را ببینید!"

در مرحله گروهی، آرسنال متوجه شد که در خانه بیش از حد مورد احترام قرار می‌گیرد، اما خارج از خانه برای هر توپ باید سخت مبارزه می‌کرد. آن‌ها در ورزشگاه امارات به راحتی از سد حریفان می‌گذشتند، اما در خارج از خانه تنها یک برد کسب کردند.

این موضوع منجر به رویکرد محتاطانه‌ی آرتتا در پورتو شد، رویکردی که با عملکردهای اخیر آن‌ها در خارج از خانه مقابل وستهام و برنلی همخوانی نداشت. آرسنال بازی را کند کرد و روی ضربات ایستگاهی تمرکز کرد، اما نتوانست حتی یک ضربه در چارچوب بزند و در نهایت برای بازی نکردن با سبک همیشگی خود، مجازات شد.

آرتتا پس از بازی به طرز عجیبی ادعا کرد که آرسنال تنها تیمی بود که قصد بازی فوتبال داشت.

سرجیو کنسیسائو، سرمربی پورتو، به درستی پاسخ داد: "آنها می‌خواستند بازی کنند، ما می‌خواستیم برنده شویم."

اگر این واقعاً تلاش آرسنال برای بازی کردن فوتبال بود، آن‌ها برای شکستن دفاع فشرده و تحسین‌برانگیز کنسیسائو در امارات دچار مشکل خواهند شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۳ ۲۰:۴۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : 90Min
بازدید: ۲۵۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰