loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال با چه تیم هایی روبرو خواهد شد؟
آرسنال با چه تیم هایی روبرو خواهد شد؟

آرسنال با چه تیم هایی روبرو خواهد شد؟

همانطور که فصل ۲۰۲۳/۲۴ ادامه پیدا می کند، می‌توانیم به بازگشت شب‌های لیگ قهرمانان اروپا پس از شش فصل انتظار امیدوار باشیم.

پس از پایان لیگ‌های اروپایی طی چند هفته گذشته، با آغاز دور مقدماتی در پایان این ماه تصویر اینکه چه تیم‌هایی ممکن است در مرحله گروهی با یکدیگر روبرو شوند واضح‌تر شده است.

آنچه تاکنون درباره بازگشت ما به لیگ قهرمانان اروپا می‌دانیم به شرح زیر است:

توپ لیگ قهرمانان اروپا

  • فرمت رقابت‌ها چگونه است؟

لیگ قهرمانان در آخرین فصل خود با فرمت معمول ۳۲ تیمی قرار دارد که به ۸ گروه ۴ تیمی تقسیم می‌شوند و بازی‌های رفت و برگشت انجام می‌دهند. دو تیم اول هر گروه به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود می‌کنند که تیم‌های اول در پات اول قرعه کشی و تیم‌های دوم در پارت دوم قرار می‌گیرد. تیم سوم به مرحله حذفی لیگ اروپا صعود می‌کند، در حالی که تیم چهارم از دور رقابت‌ها حذف می‌شود.

اما در فصل ۲۰۲۴/۲۵ تعداد تیم‌ها به ۳۶ افزایش می‌یابد که در یک لیگ مشترک بازی می‌کنند. هر تیم ۸ بازی مقابل ۸ حریف متفاوت انجام می‌دهد که ۴ بازی در خانه و ۴ بازی در خارج از خانه است.

۸ تیم برتر جدول به طور مستقیم به مرحله حذفی صعود می‌کنند، در حالی که تیم‌های رده ۹ تا ۲۴ برای راه‌یابی به یک‌شانزدهم نهایی، بازی‌های رفت و برگشتی انجام می‌دهند.

دو سهمیه اضافه نیز به لیگ‌هایی اختصاص می‌یابد که باشگاه‌هایشان در فصل قبل عملکرد بهتری داشته‌اند. این بدان معناست که اگر تیم‌های انگلیسی در فصل ۲۰۲۳/۲۴ در مسابقات اروپایی عملکرد خوبی داشته باشند، ممکن است ۵ تیم برتر لیگ برتر به این نسخه جدید لیگ قهرمانان صعود کنند.

تیم های لیگ قهرمانان اروپا

  • تاکنون چه تیم‌هایی به مرحله گروهی راه یافته‌اند؟

۴ تیم برتر لیگ برتر انگلیس در قرعه‌کشی مرحله گروهی 9 شهریور حضور خواهند داشت. منچسترسیتی، آرسنال، منچستر یونایتد و نیوکاسل یونایتد که پس از ۲۰ سال دوباره به این مسابقات بازمی‌گردد.

۵ تیم اسپانیایی نیز پس از قهرمانی دوباره سویا در لیگ اروپا حضور خواهند داشت. آنها در کنار بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و رئال سوسیداد که ۴ تیم برتر لالیگا شدند، حاضر خواهند بود.

ایتالیا نیز ۴ نماینده دارد: ناپولی، نایب قهرمان لاتزیو و باشگاه‌های اینتر میلان و آ.ث. میلان. 

بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند، RB لایپزیگ و اونیون برلین که برای اولین بار صعود کرده پرچم‌داران آلمان هستند.

لنس نیز با قرار گرفتن پشت سر پاری سن ژرمن در لیگ ۱ فرانسه، سهمیه صعود به لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. همچنین بنفیکا و پورتو ۲ سهمیه لیگ پرتغال را گرفته‌اند. 

فاینورد، ردبول سالزبورگ، سلتیک، رد استار بلگراد و شاختار دونتسک نیز با قهرمانی در لیگ‌های کشوری‌شان به مرحله گروهی صعود کرده‌اند.

مارتینلی

  • چه تیم‌های دیگری ممکن است به ما ملحق شوند؟

مرحله انتخابی برای ۸ جای باقی‌مانده تمام تابستان ادامه داشته و اکنون به دور نهایی رسیده‌ایم که برندگان ۶ دیدار به قرعه‌کشی مرحله گروهی راه می‌یابند.

  • بازی‌های انتخابی به شرح زیر است:

مکابی حیفا - یانگ بویز  
آنتورپ - آئک آتن
راکوف چستوخوا - کپنهاگن
مولده - گالاتاسرای
رنجرز - پی‌اس‌وی آیندهوون
براگا - پاناتینایکوس

بازی‌های رفت و برگشت تا چهارشنبه 8 شهریور به پایان می‌رسند. بازندگان همگی به لیگ اروپا سقوط می‌کنند در حالی که برندگان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود می‌کنند.

 

  • آیا تا اینجا از حریفان احتمالی مطلع شده‌ایم؟

ابتدا نمی‌توانیم در یک گروه با تیم‌های انگلیسی دیگر قرار بگیریم، بنابراین بازی با منچستر سیتی یا یونایتد و نیوکاسل منتفی است.

با توجه به ضریب باشگاهی یوفا، ما در گلدان 2 قرار می‌گیریم، بنابراین تا مرحله حذفی نمی‌توانیم با تیم‌های گلدان 2 مثل رئال مادرید، اینتر میلان، بروسیا دورتموند، اتلتیکو مادرید، RB لایپزیگ و پورتو روبرو شویم.

حتمی است که با یک تیم از گلدان 1 مثل سویا، بارسلونا، ناپولی، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، بنفیکا یا فاینورد بازی خواهیم کرد.

همچنین با یک تیم از گلدان ۳ و ۴ روبرو خواهیم شد. ۵ تیم گلدان 3 مشخص شده‌اند: شاختار، ردبول سالزبورگ، آ.ث. میلان، لاتزیو و رد استار بلگراد. نتایج دور انتخابی تیم‌های باقی‌مانده را مشخص می‌کند. بقیه تیم‌ها در گلدان 4 به همراه اونیون برلین و لنس قرار می‌گیرند. 

آرسنال لیگ قهرمانان اروپا

  • قرعه‌کشی چه زمانی است؟

قرعه‌کشی مرحله گروهی یک روز پس از پایان بازی‌های دور انتخابی، یعنی پنجشنبه 9 شهریور برگزار می‌شود.

مراسم در گریمالدی فوروم موناکو برگزار می‌شود و از ساعت 5 بعدازظهر به وقت انگلیس از طریق وب‌سایت یوفا به صورت زنده پخش می‌شود.


اولین بازی گروهی ما در 28 یا 29 شهریور برگزار می‌شود. بین بازی‌ها فاصله 2 و 3 هفته‌ای خواهد بود تا آخرین و ششمین بازی که در 21 یا 22 آذرماه انجام می‌شود. 

 

ومبلی میزبان لیگ قهرمانان اروپا

  • مراحل حذفی چگونه خواهد بود؟

پس از تعطیلات زمستانی، لیگ قهرمانان در فوریه با مرحله یک‌شانزدهم نهایی و بازی‌های رفت و برگشت از سر گرفته می‌شود. مرحله یک‌چهارم نهایی در ماه مارس و نیمه‌نهایی در ماه بعد برگزار می‌شود. 

دیدار نهایی در ورزشگاه ومبلی در تاریخ 1 ژوئن برگزار خواهد شد. ومبلی برای هشتمین بار میزبان فینال جام باشگاه‌های اروپا و برای سومین بار در عصر لیگ قهرمانان (پس از دو فینال 2011 و 2013) قهرمان در ومبلی خواهد بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۶/۱ ۱۸:۴۴
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : arsenal.com
بازدید: ۷۳۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰