loading
در حال بررسی درخواست شما
مسیر رسیدن آرسنال به ومبلی
مسیر رسیدن آرسنال به ومبلی

مسیر رسیدن آرسنال به ومبلی

آرسنال پس از هفت سال دوری از لیگ قهرمانان اروپا، در این فصل به معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا بازگشت. توپچی‌ها با هدف کسب اولین جام اروپایی خود از زمان قهرمانی در جام در جام اروپا در سال ۱۹۹۴، باید بر تیم‌هایی مانند منچسترسیتی، رئال مادرید و اینتر غلبه کنند. با وجود چالش‌های پیش رو، چگونه آرسنال می‌تواند برای دومین بار به فینال ومبلی برسد؟

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴

ممکن است آرسنال چند سالی را دور از لیگ قهرمانان سپری کرده باشد، اما زمان زیادی طول نکشید تا آن‌ها دوباره قدرت خود را به اثبات برسانند.

توپچی‌ها در دیدار افتتاحیه گروه B به راحتی با نتیجه ۴-۰ مقابل آیندهوون به پیروزی رسیدند و علی‌رغم شکست ۲-۱ مقابل لانس در دومین بازی خود در این رقابت‌ها، با پیروزی‌های خانگی و خارج از خانه مقابل سویا جبران کردند.

سپس شاگردان میکل آرتتا در ورزشگاه امارات با نتیجه قاطع ۶-۰ لانس را در هم کوبیدند که در آن ۶ بازیکن مختلف موفق به گلزنی شدند و در حالی که صعود خود را به عنوان صدرنشین گروه قطعی کرده بودند، مرحله گروهی را با تساوی ۱-۱ مقابل پی اس وی به پایان رساندند.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴

آرسنال با خیالی آسوده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و در قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی، با یکی از حریفان نسبتاً آسان روبرو شد. توپچی‌های شمال لندن در دو بازی رفت و برگشت به مصاف پورتو، قهرمان سال ۲۰۰۴ خواهند رفت که سابقه تقابل‌های زیادی با آن‌ها دارند.

این دو تیم ۶ بار در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته‌اند، از جمله در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۰۹/۱۰. پس از شکست ۲-۱ در بازی رفت در ورزشگاه دراگو، هت‌تریک نیکلاس بنتنر به توپچی‌ها کمک کرد تا در بازی برگشت در امارات به پیروزی ۵-۰ دست یابند.

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴

اگر آرسنال بتواند در مرحله یک هشتم نهایی از سد تیم سرجیو کونسیسائو عبور کند، در آوریل به مصاف حریفی در مرحله یک چهارم نهایی خواهد رفت. بازی رفت در تاریخ ۸/۹ آوریل برگزار می‌شود و بازی برگشت یک هفته بعد در ۱۶/۱۷ آوریل برگزار خواهد شد.

در حالی که آرسنال در این فصل قرعه نسبتاً آسانی به دست آورده است، اما از زمان شکست دادن پورتو در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۰۹/۱۰، دیگر به مرحله یک چهارم نهایی نرسیده است. در واقع، توپچی‌ها در هفت دوره اخیر حضورشان در لیگ قهرمانان اروپا، از مرحله یک هشتم نهایی حذف شده‌اند.

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴

برای رسیدن به موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا این فصل، آرسنال باید کاری را انجام دهد که از فصل ۲۰۰۸/۰۹ موفق به انجام آن نشده است، و آن هم رسیدن به جمع چهار تیم برتر است. توپچی‌ها تاکنون تنها دو بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده‌اند که آخرین بار با شكست در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل منچستریونایتد، از رسیدن به فینال بازماندند.

امسال، بازی های رفت مرحله نیمه نهایی در تاریخ ۳۰ آوریل/۱ می برگزار می‌شود، در حالی که بازی های برگشت در تاریخ ۷/۸ می انجام خواهد گرفت.

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/۲۴

خوشبختانه برای هواداران آرسنال، مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا امسال چندان طولانی نخواهد بود، چرا که بازی نهایی در ورزشگاه ومبلی لندن در تاریخ یک ژوئن برگزار می‌شود.

اگر توپچی‌ها بتوانند از مراحل حذفی عبور کنند، تنها برای دومین بار در تاریخ خود، جواز حضور در فینال را کسب خواهند کرد. آخرین حضور آرسنال در فینال به فصل ۲۰۰۵/۰۶ برمی‌گردد که با دریافت کارت قرمز زودهنگام توسط ینس لمن و در نهایت باخت ۲-۱ مقابل بارسلونا همراه بود.

آخرین باری که آرسنال به ومبلی پا گذاشت، در ابتدای فصل و برای رقابت سوپرجام بود که در نهایت با برتری در ضربات پنالتی مقابل منچسترسیتی، قهرمان سه گانه، به پیروزی رسید.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۶ ۱۸:۵۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : 90Min
بازدید: ۳۴۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰