loading
در حال بررسی درخواست شما
در مادرید چه رخ خواهد داد؟
در مادرید چه رخ خواهد داد؟

در مادرید چه رخ خواهد داد؟

پنج شنبه شب، آرسنال فرصت بزرگی برای غلبه بر اتلتیکو مادرید 10 نفره را از دست داد، زیرا گل دیرهنگام گریزمان باعث شد تیم اسپانیایی نتیجه را به تساوی 1-1 بکشند، تا به یک گل زده ارزشمد در خانه حریف دست پیدا کند. این موضوع می تواند خداحافظی شکوهمند ونگر را تحت تاثیر قرار دهد.

"آیا خداحافظی باشکوهی در راه است، نمیدانم." این پرسش قبلا از ونگر پرسیده شده بود ولی او جوابی نداد، او به بازی خانگی مقابل اتلتیکو در نیمه نهایی لیگ اروپا امیدوار بود، پس از رسیدن تیم اتلتیکو مادرید 10 نفره، به گل تساوی در دقایق پایانی بازی دیشب، کار توپچی ها برای رسیدن به جام و برگزاری مراسم خداحافظی ونگر بسیار سخت شد. در بازی دیشب، آرسنال بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت، حتی قبل از آنکه ورسالیکو مدافع اتلتیکو در دقیقه 10 بازی اخراج شود، توپچی با هدف فوتبال بازی می کردند و به وضوح عملکرد بهتری از اتلتیکو داشتند، لاکازت یک توپ را به تیر دروازه اتلتیکو اصابت داد و مسوت اوزیل موقعیت سازی میکرد و دنی ولبک هم برای آنها مشکلات زیادی ایجاد کرده بود، بازی آنها واقعا روان و سیال بود. آنها 28 شوت به دروازه حریف شلیک کردند، لاکازت آنها را در بازی جلو انداخت. ولی عملکرد خیره کننده اوبلاک مانع افزایش اختلاف دو تیم شد و سرانجام در یک ضدحمله برق آسا گریزمان کار را به تساوی رساند.

ونگر درباره گل آنها گفت که گلی بود که اتفاقی به ثمر رسید. اما در واقع خود آرسنالی‌ها پایه‌گذار آن  بودند. ولبک با به زمین انداختن بی‌دلیل خودش، تنبلی در بازگشت و کمک به مدافعان توسط ناچو مونرال، کنار رفتن ساده کوشیلنی و کند بودن بیش از حد موستافی برای پوشش کوشینلی و در ادامه لیز خوردن او در لحظه مهم، که همه این اشتباهات دست به دست هم داد تا باعث به ثمر رسانده شدن گل اتلتیکو شد.ونگر پس از بازی گفت: "عملکرد خوب همیشه با نتیجه مطلوب همراه نیست، ما شانس های زیادی برای حضور داشتن در فینال داشتیم، ما نباید گرفتار توپ های بلند و بازی مستقیم آنها می شدیم، نتیجه 1-0 در بازی خانگی، نتیجه خوبی بود، ولی اکنون کار برای ما بسیار سخت شده است."

تیم اتلتیکو تقریبا از تنها شانس گلزنی خود به نحو احسن استفاده کرد و به گل خارج از خانه ارزشمند دست یافت. آنها براستی استاد مراحل حذفی هستند و می دانند که گلزنی در خانه حریف به چه مقدار می تواند ارزشمند باشد و آرسنال با خطاهای آشکارش این فرصت را به آنها داد.قبل از این فصل، آخرین پیروزی آرسنال در مرحله حذفی اروپا به سال 2010 و مقابل پورتو باز می گردد، اما اتلتیکو سیمئونه در 5 حضورش در نیمه نهایی اروپا تاکنون، چهار بار به فینال صعود کرده است، آنها عملکرد محکمی در مراحل حذفی دارند، آنها یک تیم سازمان یافته و انعطاف پذیر هستند که به نظر می رسد که آنها از به ثمر رساندن چالش هایی که در آن شانس کمی دارند، لذت میبرند. در 5 فصل گذشته، تیم اتلتیکو مادرید در 19 بازیی که در قالب لالیگا و یا رقابت‌های اروپایی، 10 نفره شده اند، تنها 8 گل دریافت کرده اند. میانگین هر 56 دقیقه یک گل دریافت کرده اند که نشان داده اند که در شرایط سخت، به چه مقدار عالی کار می‌کنند.

در رقابت های لالیگا امسال، اتلتیکو مادرید با مربیگری سیمئونه در بازی‌های خانگی تنها 4 گل دریافت کرده اند و در سه ماه اخیر هیچ گلی در واندا متروپولیتانو دریافت نکرده اند. همین موضوع روی کاغذ آنها را شانس اصلی حضور در فینال می داند ولی در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. برای آرسنال اما، بنظر می رسد که تا حد زیادی شانس حضور در فینال را از دست داده است، همچنین فرصت حضور در سوپرکاپ اروپا و فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را از مربی جدید تیم خواهد گرفت، اما مهم تر از همه فرصت خداحافظی باشکوه ونگر را با بدست آوردن قهرمانی اروپا، از او خواهد گرفت.

دهه اول حضور او در آرسنال شایسته تقدیر است و با قهرمانی اروپا می توانست پایان شکوهمندی داشته باشد، اما پایان احتمالی کنونی بیشتر می تواند نمود دهه دوم نچندان موفق او در تیم باشد، آرسنال تاوان خط دفاعی غیر مطمئن و تیزچنگی اتلتیکو را داد، اکنون خداحافظی شکوهمند، مسئله بسیار سختی میباشد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۲/۷
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ اروپا
منبع : SkySport
بازدید: ۱,۰۵۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰