loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه ای متفاوت: سانتی کازورلا
مصاحبه ای متفاوت: سانتی کازورلا

مصاحبه ای متفاوت: سانتی کازورلا


شروع فوق العاده ای با آرسنال داشتی. راز موفقیت تو در جا افتادن بدون مشکل در لیگ برتر انگلستان چه بوده؟

برای خیلی از بازیکنان زمان میبرد تا خود را برای بازی کردن در کشور جدیدی وفق دهند٬ ولی برای من٬ فوتبال بازی کردن زیباترین و طبیعی ترین کار است. از طرفی هم تیمی هایم و مربی از من به خوبی استقبال کردند و این باعث شد در زمین احساس راحتی کنم. واقعا از شرایطم لذت میبرم.


چه چیزی در آرسنال بود که باعث شد تو این تیم را انتخاب کنی؟ با این وجود که آنها برای هفت سال است چیزی برنده نشدن...؟

این همان چیزی است که میخواهیم آن را عوض کنیم. آرسنال باشگاهی فوق العاده با تاریخی برجسته است ولی به دلیل برخی شرایط٬ چند سالی است که چیزی برنده نشده است. حالا هدف این است که جامی برنده شویم تا هوادارن یک بار دیگر شور قهرمانی را تجربه کنند.


در رختکن کنار کدام بازیکن مینشینی؟ و محیط رختکن های انگلستان چه فرقی با رختکن های اسپانیا دارد؟

این در هر کشوری متفاوت است ولی در آرسنال٬ به دلیل تاریخش٬ بیشترین احترام برای باشگاه است. اگرچه جو عمومی هرگز عوض نمیشود زیرا همه اعضای تیم با هم کار میکنند و برای رسیدن به موفقیت روح جمعی نقش مهمی دارد. من کنار لوکاس پودولسکی مینشینم. او شخصیت بزرگی در رختکن دارد و همیشه شوخی میکند٬ بنابراین زیاد میخندیم.


مهمترین تفاوت فرهنگی که با اون مواجه شدی چه بوده؟

من به خوبی تطبیق پیدا کردم چون فوتبال انگلستان را دوست دارم٬ خصوصا روشی را که مردم فوتبال را در انگلستان دنبال میکنند. آنچنان تکنیکی نیست و بیشتر سرعتی است و جو فوق العاده ای بر فوتبال حاکم است. دقت کرده ام که ورزشگاه ها همیشه پر هستند٬ هوادارن احترام بیشتری برای حریفشان قائل هستند که باعث میشود از بازی کردن در اینجا خوشحال باشید.
درست است که بیشتر بازیکنان در اینجا خشن هستند ولی این تغییری است که انتظار آن را داشتم. در اسپانیا به تکنیک از سنین کم بها داده میشود و میتوانید این موضوع را در تیم ملی اسپانیا ببینید. در انگلستان بیشترین توجهات به جنبه های فیزیکی است که باعث میشود برای بازیهای بسیار زیاد قوی باشند. از طرفی٬ این چیزی است که میتواند تغییر کند و فکر میکنم نتیجه آن این است که لیگ برتر بهتر خواهد شد.


نظرت در مورد غذاهای انگلیسی؟

غذاها بد نیستند٬ فقط با چیزی که به آن عادت دارید فرق میکند. احتمالا غذاهای اسپانیای بیشترین چیزهایی هستند که دلم برایشان تنگ شده ولی در مجموع٬ ما فوتبالیست هستیم و حقیقت این است که ما بیشتر ماکارونی میخوریم. ماکارونی همه جا هست و تغییرات زیادی هم وجود ندارد!


تفاوتی در طرز فکر هواداران انگلیسی و اسپانیای دیده ای؟

حقیقت این است که اینجا هواداران بیشتر برای تیم شعر میخوانند. در اسپانیا اینطور نیست چون آنجا بیشترین سر و صدا را زمانی دارید که جدالی رخ دهد!


از زندگی در لندن لذت میبری؟

زیاد با لندن آشنا نیستم چون زمان زیادی از آمدنم به اینجا نمیگذرد ولی همه میگویند که اینجا شهر فوق العاده ای است. تصمیم گرفتم شهر را بگردم. بالاخره خانه ام را گرفتم و کمی بیشتر جا افتادم.
یک روز٬ به رستورانی ایتالیایی در هامپستد رفتم و در میز کناری من٬ آنتونی هاپکینز نشسته بود! من شوکه شدم ولی همه گفتند که در لندن دیدن کسانی مانند او طبیعی است. البته او هیچ اشاره ای به فوتبال نکرد. البته حقیقت اینه که ما با هم حرف نزدیم! (با خنده)


تو در سال های اخیر واقعا در مرکز توجهات بوده ای. فکر میکنی علتش چیست؟

فکر میکنم باید هر سال به عنوان بازیکن رشد و پیشرفت کنید٬ کاری که در بعضی جنبه های بازیم آن را انجام داده ام. همچنین از بودن در ترکیب تیم ملی بهرمند شده ام٬ چیزی که من ارزش زیادی به آن میدهم که باعث شد اعتبارم در خارج از اسپانیا افزایش پیدا کند. فکر میکنم در آرسنال خیلی بهتر کار کنم.


کارشناسان و هواداران توانایی بازی تو با هر دو پا را تحسین میکنند. این چیزی بوده که از سنین پایین روی آن کار کردی؟

درست است که روی این موضوع در سنین پایین زیاد کار کرده ام ولی خیلی هم خوش شانس بوده ام زیرا روند یادگیری آن طبیعی بود. در فوتبال مدرن این یک ویژگی کمیاب است٬ ولی اگر به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نگاه کنید٬ هر دوی آنها میتوانند از هر دو پایشان به یک اندازه استفاده کنند و این چیزی است که آنها را از سایرین متمایز میکند.


تو قسمتی از نسل فوق العاده اسپانیا هستی که رقابت شدیدی در آن برای بازی کردن جریان دارد. در حالی که برای باشگاهت بازیکنی کلیدی هستی٬ نشستن روی نیمکت تیم ملی چقدر سخت است؟

باید بدانید که راه یافتن به ترکیب اصلی تیم ملی با توجه به بازیکنانی مانند اینیستا٬ سیلوا٬ ژاوی٬ فابرگاس و پدرو کار خیلی سختی است. باید درک کنید که به آن اندازه که میخواهید فرصت بازی به شما نخواهد رسید ولی این را نیز میدانید بسیار خوش شانسید که قسمتی از این تیم موفق هستید. قهرمان شدن در جام جهانی حس فوق العاده ای است خصوصا با تعداد زیاید از مردم که پشت شما هستند. امیدوارم که موفقیت های مشابهی را با آرسنال بدست بیاورم.


اخیرا گفته ای که میخواهی آنچه را که اینیستا انجام میدهد را انجام دهی. چه چیزی در مورد او وجود دارد که برای تو متفاوت است؟

خیلی ساده٬ او باور نکردنى است. فوتبالیست منحصر به فردی است که باعث میشود همه چیز ساده به نظر برسد٬ بنابراین تقلید کردن از او واقعا سخت است. او با روشی با آرامش بازی میکند. به نظر میرسد کاری که او در زمین انجام میدهد برایش عادی است و با مهارتی این کار را انجام میدهد که تقریبا غیرممکن است. او برای هر فردی در جهان ورزش الگوی مناسبی است٬ خصوصا برای کودکان٬ و نه فقط در مورد فوتبال٬ از نظر یک فرد نیز به همین شکل.


با حضور خوآن ماتا و فرناندو تورس در چلسی٬ داوید سیلوا در منچستر سیتی و په په رینا در لیورپول٬ اسپانیا بازیکنان خیلی خوبی در جمع بهترین های لیگ جزیره هستند. وقتی در اردوی تیم ملی هستید٬ یکدیگر رو دست میندازید؟

زمانی که در اردوی تیم ملی هستیم با هم حرف میزنیم و من چیزهای زیادی یاد گرفته ام زیرا همه آنها تجربه بیشتری در مورد لیگ انگلستان دارند. په په رینا ۸ سال را با لیورپول بوده و درک خیلی خوبی از لیگ برتر دارد.
ما همچنین با هم میخندیم و البته کمی زود است که سر قهرمانی یکدیگر را دست بندازیم. ما داوید سلیوا را دست میندازیم چون تیم آنها مدافع عنوان قهرمانی است و البته یکی از مدعیان. زیابیی لیگ برتر در رقابتی بودن آن است. تیم های زیادی هستند که برای قهرمانی میجنگند و این برای هوادارن تیمها فوق العاده است.


نظرت در مورد شرایط فعلی مالاگا؟

من هنوز به باشگاه فکر میکنم زیرا پروژه آنها برای من مهم بود. پول زیادی آنجا وجود دارد و آنها بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته اند ولی متاسفانه آنجا کمی پیچیدگی وجود دارد. دیدن اینکه آنها خوب کار میکنند خوب است زیرا آنجا بین بارسلونا و رئال مادرید و سایر تیمها تفاوت بزرگی وجود دارد. آنها دو باشگاه بزرگ در جهان هستند بنابراین میتوانند بهترین بازیکنان جهان را جذب کنند بنابراین برای سایر تیم های لیگ عملا غیرممکن است که با آنها رقابت کنند. این رویه در لیگ برتر با توجه به تفاوت تقسیم پول حق پخش تلویزیونی٬ کاملا فرق میکند.


و در نهایت٬ کدام بازیکن بیشتر از همه تو را تحت تاثیر قرار داده؟

میخواهم بازیکنی را از تیم خودمان برایتان بگویم: توماس ورمالن. فکر میکنم او بازیکنی باورنکردنی است و پس از هر روز بازی کردن کنار او٬ فکر میکنم او یکی از بهترین مدافعان جهان است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۹/۲۴
به قلم اشکان
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : fourfourtwo
بازدید: ۱,۲۵۳ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰