loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه جک ویلشر با فیفا 13
مصاحبه جک ویلشر با فیفا 13

مصاحبه جک ویلشر با فیفا ۱۳


آرسنال در حال سپری کردن فصلی دشوار است و آرسن ونگر مربی این تیم مورد انتقاد قرار گرفته است.آنها سه شنبه شب در بازی مقابل بردفورد از رقابتهای کاپیتال وان حذف شده اند.

جک ویلشر قبل از بازی دوشنبه شب این تیم،مصاحبه ای در مورد اتفاقات اخیر انجام داده است.او پس از سپری کردن یک فصل کابوس وار بدلیل مصدومیت بازگشت چشمگیری داشته است.او در این مصاحبه در مورد امکان قهرمان شدن در لیگ قهرمانان،ثبت یک قرارداد جدید با آرسنال و اینکه ونگر هنوز مرد درستی برای هدایت آرسنال است صحبت میکند.


به نظر می رسید کسب یک جام برای آرسنال مهم بود. شکست مقابل بردفورد در جام کپیتال وان این فصل آرسنال را در چه موقعیتی قرار می دهد؟

اول و مهم تر از همه باید بدانیم که فصل ما تمام نشده است. این جام کپیتال وان بود کسب این جام از هداف اصلی ما نبود. بدیهی است که فتح یک جام خوب است و همه ما برای آن خیز برداشته ایم و می خواهیم یک جام به دست آوریم اما حذف شوک برانگیزی داشتیم و این ضربه روحی بزرگی است اما فقط به ماه دسامبر رسیده ایم و هنوز در سایر رقابت ها هستیم.

پس از آن جو رختکن چگونه بود؟ یک حس شگفتی و ناباوری در آن وجود داشت؟

همه ناامید بودیم. شکست در ضربات پنالتی وحشتناک است. راهی که ما حذف شدیم خوب نبود اما می دانیم باید برنده آن بازی می شدیم. شاید در وقت معمول بازی نه اما در وقت های اضافه فرصت های گلزنی زیادی داشتیم. فقط باید توپ را وارد دروازه می کردیم اما این اتفاق رخ نداد.

هفت سال جام نگرفتن آرسنال تا چه اندازه روی ذهن بازیکنان تاثیر می گذارد؟

این همان چیزی است که باید تغییرش دهیم. این وجود دارد و فشار را افزایش می دهد. برای باشگاهی مانند آرسنال بسیار طولانی شده است. در گذشته عناوین را به دست می آوردیم؛ بنابراین دلیلی برای اینکه نتوانیم بار دیگر این کار را کنیم وجود ندارد. ما بازیکنان خوبی در اینجا داریم. ممکن است فقط مانعی ذهنی وجود داشته باشد که باید بر آن غلبه کنیم. زمانی که یک بار آن را به دست آوریم همه چیز می تواند شروع به رخ دادن کند.

در شکست مقابل بیرمنگام در فینال جام اتحادیه 2011 حضور داشتی. آن تیم یکی از تیم های بسیار خوب آرسنال بود که شاید شانس قهرمانی در لیگ را داشت. آیا این احساس وجود دارد که اگر برنده آن دیدار فینال می شدید ممکن بود به همان مسیر ادامه دهید و عناوین بیشتری به دست آورید؟

در آن فصل خاص، این موضوع فصل ما را تغییر داد. ما هنوز در رقابت برای قهرمانی بودیم اما در سراشیبی پیش رفتیم. آن کمکی به ما نکرد اما اکنون در فصلی کاملا متفاوت هستیم. باید شخصیتمان را نشان دهیم. در ماه دسامبر هستیم و هنوز بیش از نیمی از فصل باقی مانده است، بنابراین مسیری طولانی برای پیمودن داریم و هنوز جام های زیادی در پیش داریم.

عملا آرسنال در این فصل چه چیزی را می تواند برنده شود؟

در واقع هنوز می توانیم تمام جام هایی که در آن ها هستیم را به دست آوریم. می دانم که در لیگ برتر فاصله بسیار زیادی داریم اما فوتبال به سرعت تغییر می کند. اگر سه بازی خود را ببریم و سایر تیم ها دو شکست و یک مساوی داشته باشند ما به لیگ بازمی گردیم. این در دست ما نیست بنابراین باید کمی شانس داشته باشیم. ما در بین 16 تیم پایانی لیگ قهرمانان هستیم که می تواند دشوار باشد اما می دانیم که در لیگ قهرمانان هرچیزی می تواند رخ دهد. دو بازی داریم و می توانیم هرکس را شکست دهیم. پیش از این با شکست دادن بارسلونا در خانه این موضوع را نشان دادیم. دلیلی وجود ندارد که نتوانیم دوباره انجامش دهیم. ما بازی سختی مقابل سوانسی در جام حذفی داریم. اگر ما برنده شویم و چند تیم بزرگ حذف شوند هرچیزی می تواند در بازی های حذفی رخ دهد.

بنابراین تو فکر میکنی تیم آرسنال میتواند با کمی چاشنی شانس قهرمان لیگ قهرمانان شود؟

شما در فصل گذشته چلسی را دیدید،هیچ کس نمی توانست در ماه دسامبر بگوید که آنها قهرمان لیگ قهرمانان خواهند شد.اما آنها کمی شانس آوردند.در این رقابتها تیمها کیفیت بالایی دارند و دارای بهترین بازیکنان اروپا هستند بنابراین شما برای قهرمانی باید کمی هم شانس داشته باشید.شما هیچ وقت نمی دانید چه چیزی رخ خواهد داد.

سوالات در مورد آرسن ونگر شروع شده است،چیزی که تاکنون اتفاق نیفتاده بود،او به تو ایمان زیادی دارد،چرا هنوز او باید مربی آرسنال باشد؟

به عنوان مثال او هرسال به رقابتهای لیگ قهرمانان صعود کرده است،کاری که هیچ مربی انجام نداده است.او برای این باشگاه میراثی به وجود آورد.او از 15-16 سال قبل که به اینجا آمد همه چیز را تغییر داد.او فوتبال کامل(total football) را به ارمغان آورد، چیزی که شما در آرسنال دوست دارید،بازی با پاسهای زیاد.او همچنین در قبال من بزرگ بوده است.او از زمانی که من جوان بودم ایمان بزرگی به من نشان داد.او زمانی که من مصدوم بودم به من وفادار بود و هنوز هم در قبال من وفادار است.برای من شکی در مورد اینکه او انسان درستی است وجود ندارد.شما نمی توانید شروع به سوال کردن کنید به خاطر اینکه او چند نتیجه بد گرفته است.بازیکنان باید به خود نگاه کنند.

برای آرسنال رهبرانی به اندازه کافی در زمین وجود دارد؟کسانی هستند که اگر لازم بود گامی به جلو بردارند؟

قطعا برخی رهبران در تیم حضور دارند.این یک فصل دشوار برای ما بود بنابراین لازم است رهبران با قدرت برخیزند و خود را به حساب آورند.ما توماس ورمالن را داریم که کاپیتان ما است ،ما مرتساکر و پودولسکی را داریم که بازیهای زیادی برای تیم ملی آلمان انجام داده اند.حتی سانتی کازورلا بدلیل روشی که بازی میکند یک رهبر است.

آرسن ونگر بعد از هربازی چه کاری انجام میدهد؟آیا احساساتش را بروز میدهد؟

اگر ما عملکرد خوبی نداشته باشیم،او حق دارد عصبانی شود.او حق دارد به بازیکنانی که به خوبی کار نکردند کنایه بزند.من فکر میکنم بدلیل روشی که ما در برابر بردفورد بازی کردیم او سزاوار عصبانی شدن بود.این طبیعی است که او عصبانی و ناراحت شود.

بازیکنان از انتخاب یک تیم قدرتمند در برابر بردفورد شگفت زده شدند؟این یکی از بهترین تیمهایی بود که او در این جام به زمین فرستاده بود.

این یک رقابت بود و ما در موقعیت خوبی بودیم.میدانستیم بازی سختی در پیش داریم.برای بازیکنان خارجی دشوار است که به اینجا بیایند و در اولین فصلشان بدانند برفورد در زمین خود کاری شبیه به این انجام میدهد.بسیاری از مردم گمان میکنند بازی در خانه بردفورد اسان است.اما به من اعتماد کنید این گونه نیست.این بازی حتی سریعتر و محکمتر از لیگ برتر است.آنها قدرتمند بودند و به شما اجازه کار کردن نمیدادند.


وقتی بعد از یک باخت صدای هو کردن تماشاگران در استادیوم را می شنوید به عنوان بازیکنان تیم به یکدیگر چه می گویید؟

ما ناراحتی هواداران را درک می کنیم، آنها برای دیدن بازیهای ما پول خرج می کنند، اگر ما خوب کار نکنیم آنها می توانند اعتراض خودشان را نشان دهند، ما با توجه به تیمی که داریم نباید بازیهای خانگی را ببازیم، ما از باخت مقابل سوانزی ناراحت بودیم و هواداران هم باید ما را هو می کردند.

تو در دوره ای هوادار آرسنال شدی که آرسن ونگر با بازیکنانی مثل تیری هانری و پاتریک ویرا جامها را درو می کرد، حالا باشگاه در شرایط متفاوتی به سر می برد، آیا اعتقاد داری که در دوران بازیت باشگاه بتواند دوباره به یک قدرت بزرگ تبدیل شود؟

به نظر من می توانیم، ما در یک مرحله تغییر به سر می بریم، در چند سال گذشته بازیکنان بزرگی را از دست داده ایم، چند بازیکن بزرگ هم به تیم اضافه کرده ایم که برای جا افتادن در تیم به زمان نیاز دارند، اگر به عنوان یک تیم پشت یکدیگر بمانیم و متحد باشیم ظرف چند سال آینده می توانیم خیلی پیشرفت کنیم.

تو به واسطه حضور چند ساله ات در آرسنال رابطه عمیقی با این تیم داری ولی به نظرت اگر آرسنال نتواند جام ببرد و به دوران با شکوه قبلش باز گردد آیا این قضیه قابل درک است که بازیکنان بزرگ خواستار ترک تیم باشند؟

فکر می کنم بله، در سالهای اخیر شاید بازیکنان بزرگ ما با خود فکر کردند که آینده روشنی در انتظار آرسنال نیست، ولی من اینگونه فکر نمی کنم، آنها کمی بیشتر از من سن داشتند، من 20 ساله هستم و تا دوران اوج بازیم راه زیادی دارم، بازیکنی مثل رابین شاید با خودش فکر کرد که دیگر وقتی برای صبر کردن ندارد، سسک میخواست به خانه خودش یعنی بارسلونا بازگردد، ولی من جوان هستم. در کنار من بازیکنان مسن تر و همچنین جوانتر مثل الکس چمبرلین و کیرن گیبز نیز هستند، در سه یا چهار سال آینده آنها می توانند به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند و آن موقع ما می توانیم با هر تیمی رقابت کنیم.

آیا دوست داری روزی کاپیتان تیم شوی و تیم را در مسیر کسب جام هدایت کنی؟

دوست دارم روزی کاپیتان بشوم، من از نه سالگی اینجا بوده ام و با سنتهای باشگاه آشنا هستم. از زمانی که جوان بودم در تیم اصلی حضور دارم، از حرفهای من برداشت اشتباه نکنید، نمی گویم الان آماده کاپیتانی هستم.

گزارشاتی هست که آرسنال خوستار تمدید قرارداد با توست، با توجه به حرفهایی که قبلاً زده ای این مسئله که باشگاه در یک مرحله تغییر و تحول به سر می برد برایت مشکل ساز نیست؟

در حال مذاکره با باشگاه هستم و نتیجه ظرف چند هفته آینده مشخص خواهد شد، می دانم که اکنون تیم در حال عبور از شرایطی دشوار است اما این برای هر تیمی اتفاق می افتد. به وست برومویچ نگاه کنید، درست است آنها به اندازه آرسنال باشگاه بزرگی نیستند، آنها شرایط خیلی خوبی در این فصل داشتند ولی حالا وارد یک دوره بحرانی شده اند. اینکه هواداران ما را هو می کنند برای ما مشکل ساز نیست، ما باید خودمان شرایط را تغییر دهیم.

این مساله که در زمان مصدومیتت بازیکنانی مثل رابین ونپرسی آرسنال را ترک کردند چه قدر برایت نا امید کننده بود؟

هضمش دشوار بود، ولی پس از آن شما به بازیکنانی نگاه می کنید که به تیم آمده اند، میکل ارتتا بازیکن با تجربه ای است و همچنین کازورلا و پودولسکی، این مساله به شما کمک می کند تا بدانید باشگاه هنوز هم می خواهد با خرید بازیکنان بزرگ برای همه چیز مبارزه کند.


وقتی بازی هایی مثل دربی هفته گذشته شهر منچستر را می بینی چه احساسی داری؟ اینکه آنها برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می کنند و رابین ونپرسی هم تیمی سابقت گل پیروزی بخش بازی را می زند، آیا به این مساله حسودی نمی کنی؟

نه، به نظر من جایی برای حسودی کردن وجود ندارد، شاید به اینکه آن دو تیم در بالای جدول هستند حسودی کنم ولی فکر نمی کنم ما با آنها فاصله خیلی زیادی داشته باشیم، ما چند نتیجه نا امید کننده داشتیم و حالا آنها در جدول بالای ما هستند، ولی از نظر کیفیت، فکر می کنم وینسنت کمپانی کاپیتان سیتی در مصاحبه ای گفته بهترین تیمی که تا اینجای فصل با آن رو به رو شده اند آرسنال بوده است، پس من به آنها حسودی نمی کنم. می دانم که ما کیفیت این را داریم که به بالای جدول برسیم، فقط باید بیشتر حرفه ای باشیم، در بازی هوشیار باشیم و از فرصتهایمان استفاده کنیم.

این احتمال وجود دارد که تیری هانری در ماه ژانویه به عنوان بازیکن قرضی به آرسنال بیاید. فصل گذشته تو به خاطر مصدومیت فرصت بازی در کنار او را به دست نیاوردی. بازی کردن کنار او برای تو چه معنایی دارد؟

این عالی خواهد بود، او یک اسطوره است، وقتی کوچک بودم بازیهای او را تماشا می کردم، او بهترین مهاجمی است که تا کنون دیده ام، شاید در حال حاضر او بهترین مهاجم دنیا نباشد ولی بازی کردن کنار او و داشتن او کنار تیم عالی خواهد بود، آخرین باری که اینجا بود با من صحبت می کرد اما بودن او در رختکن تیم عالی خواهد بود.

بعضی از هواداران از اینکه پس از مصدومیت طولانی مدتت توانستی نمایش های خوبی از خودت نشان دهی متعجب شده اند، آیا خودت هم از اینکه به سرعت مسیر بازگشت را طی کردی تعجب کرده ای؟

فکر نکنم تعجب کرده باشم. من قبلاً اصلاً مصدوم نشده بودم، از اولین بازی که انجام دادم این را می دانم که دائماً بهتر و بهتر می شوم. شاید نسبت به اولین بازی که بعد از بازگشتم برای تیم زیر 21 سال انجام دادم 30 درصد بهتر هستم. هنوز به آن سطحی که می خواهم نرسیده ام ولی احساس می کنم که دارم بهتر می شوم.

روز 1 ژانویه تولد 21 سالگیت است، چه آرزویی واسه سال 2013 داری؟

بعد از اتفاقات سال گذشته حالا می خواهم سالم بمانم، پس از آن دوست دارم با آرسنال چیزی برنده شوم، خودمان را در جدول بالا بکشیم و بتوانیم در جمع چهار تیم باشیم و سال آینده در لیگ قهرمانان بازی کنیم، آنوقت می توانیم خودمان را بسازیم و یک پیش فصل خوب داشته باشیم و در فصل جدید شروع خوبی داشته باشیم و از این مساله مطمئن شویم که سال آینده همین موقع در کورس قهرمانی حضور داریم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۹/۲۶
به قلم Miladarsenal
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : skysports.com
بازدید: ۱,۲۱۰ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰