loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر: من رئیس هستم
ونگر: من رئیس هستم

ونگر: من رئیس هستم


خیلی ها معتقدند آرسن ونگر بین مربی های تیمهای لیگ برتری بیشترین اختیارات و آزادی عمل را دارد و مسئولیت سیاست های نقل و انتقالات باشگاه مستقیماً با اوست.

با وجود این گمانه زنی ها ونگر اعلام کرد در ماه ژانویه به صورت کامل در جریان مذاکرات قرار خواهد گرفت به این خاطر که او نقش بسیار پر رنگی در ساختار مالی باشگاه ایفا می کند.

در شرایطی که مربیانی مثل فرگوسن در منچستر یونایتد، بنیتز در چلسی و مانچینی در سیتی نقش چندانی در مذاکرات باشگاه با یک بازیکن خاص ندارند ولی ونگر تایید می کند او در جریان تمامی قراردادها در باشگاه است.

" نمی دانم در بقیه باشگاه ها چگونه است ولی میزان دستمزدها در آرسنال از طریق مشورت من و هیات مدیره مشخص می شود. ما هر سال یک مبلغ مشخص تخصیص داده شده به دستمزدها داریم و با توجه به این بودجه سعی می کنیم پرداخت هایی معقول و قابل دفاع داشته باشیم.

" تا زمانی که در یک مسیری هستیم که نیازی به هیچ کمکی از هیچ کسی نداریم و پول بازیکنانمان را از منابع خودمان تامین می کنیم کار ما از نظر اقتصادی قابل دفاع است.

" شما همیشه می توانید این سوال را بپرسید که آیا این مقدار دستمزد کافی است؟ آیا زیاد است یا کافی نیست؟ این بیشتر به یک سوال فلسفی شبیه است.

" تا وقتی که به شرایط مالی باشگاه احترام بگذاریم و با توجه به منابع موجود دستمزدهایی بدهیم که از نظر اقتصادی معقول باشد هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر بخواهم به بازیکنی کمی بیشتر از سقف بودجه پرداخت کنم از هیات مدیره اجازه این کار را می گیرم.

" ساختاری که اینجا داریم بعضی وقتها ما را مجبور می کند به یک بازیکن اجازه خروج دهیم تا با توجه به محدودیت تعداد بازیکن جا برای ورود بازیکنی دیگر باز شود، همچنین بعضی اوقات نیاز داریم چند بازیکن خوب را کنار بگذاریم تا جا برای دیگران باز شود."

ونگر به این نکته اشاره می کند که میزان دستمزدهای پرداختی باشگاه با خیلی از رقبا در لیگ برتر متفاوت است و همچنین بر این موضوع تاکید می کند که در میزان پرداخت دستمزدها بین بازیکنان تناسب وجود دارد و هیچ بازیکنی وجود ندارد که دستمزد بسیار بیشتری از دیگر هم تیمی هایش بگیرد.

این در حالی است که به طور مثال خیلی از ستارگان منچستر سیتی دستمزد هفتگی بالای 200 هزار پوند در هفته دارند و بعضی از بازیکنان در این تیم دستمزدی حدود 15 هزار پوند در هفته دریافت می کنند، ونگر می گوید آنها در باشگاه آرسنال قوانین دیگری دارند.

سمیر نصری و رابین ونپرسی جزو بازیکنانی بوده اند که پس از مخالفت باشگاه با پرداخت دستمزدهای خیلی زیاد و خارج از ساختار دستمزدها باشگاه را ترک کرده اند، با این حال ونگر اصرار دارد در مورد تئو ولکات چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و حتی حاضر است به او دستمزد هفتگی بیش از نخست وزیر انگستان بدهد!

" آیا ولکات دستمزدی نزدیک به نخست وزیر انگلیس در یک سال دریافت می کند؟ بله. ولی فقط او نیست که چنین پولی می گیرد، من نمی توانم این موضوع را تغییر دهم. این مساله که بازیکنان پول زیادی می گیرند مرا شوکه نمی کند ولی اینکه نخست وزیر پول زیادی دریافت نمی کند برایم عجیب است.

" مردم از این واقعیت غافل می شوند که آرسنال دستمزدهای خوبی پرداخت می کند و من همیشه از این قضیه دفاع کرده ام که کسانی که برای ما کار می کنند باید پول خوبی بگیرند، اگر مطمئن باشم که می توانیم این کار را انجام دهیم این کار را انجام خواهیم داد، این سیاست ماست، آیا تغییری در آن می دهیم؟ نه.

" کاری که ما انجام نمی دهیم این است که به یک بازیکن 200 هزار پوند در هفته بدهیم و به دیگری 15 هزار پوند. ما سطح دستمزدها را برای همه بازیکنان نزدیک نگه داشته ایم، بنابراین گمان می کنم ما یک مدل سوسیالیستی داریم و شاید این مساله ما را در از دست دادن بازیکنانمان و جذب ستارگان جدید آسیب پذیر تر کرده است ولی این روشی است که من به آن اعتقاد دارم.

" ما به ساختاری پایبند هستیم که وقتی شرایط هر بازیکن را بررسی می کنیم عقلانی و قابل دفاع است، البته ما گاهی اوقات یک سری استثنا هم قائل می شویم ولی این اتفاق خیلی رخ نمی دهد. اگر می خواهیم به روند کسب سود ادامه دهیم باید به ساختار دستمزدهایمان احترام بگذاریم."

ونگر با این صحبتها در مورد اینکه چه کسی مسئول سیاستهای نقل و انتقالات است شفاف سازی کرد و مشخص شد او به اندازه اعضای هیات مدیره در اتخاد تصمیمات در نقل و انتقالات نقش دارد.

انتقال قرضی بازیکنانی مثل شماک، ژورو و احتمالاً اسکیلاچی می تواند فضا را برای جذب بازیکنان بزرگ در ژانویه فراهم کند، این در حالیست که در روزهای اخیر نام داوید ویا از بارسلونا و آدرین لوپز از اتلتیکو مادرید پیرامون باشگاه آرسنال شنیده می شود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : ESPN & London24 & Daily Star
بازدید: ۱,۸۹۳ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰