loading
در حال بررسی درخواست شما
جشن صعود زینچنکو و کیویور به یورو ۲۰۲۴
جشن صعود زینچنکو و کیویور به یورو ۲۰۲۴

جشن صعود زینچنکو و کیویور به یورو ۲۰۲۴

اولکساندر زینچنکو و یاکوب کیویور شب گذشته با کمک به صعود اوکراین و لهستان به یورو ۲۰۲۴ از طریق پلی آف، حسابی خوشحالی کردند.

تیم الکس بعد از اینکه آلبرت گودموندسون در ورزشگاه وروتسلاو دروازه اوکراین را باز کرد، با حساب ۲-۱ مقابل ایسلند به برتری رسید. مدافع ما این بازی را از روی نیمکت تماشا کرد. با این حال، بعد از بین دو نیمه، ویکتور تسیگانکوف بازی را به تساوی کشاند و پس از ورود الکس به زمین در دقیقه ۶۴، اوکراین با گل میخایلو مودریک در فاصله ۶ دقیقه به پایان بازی به پیروزی رسید.

با توجه به اینکه اوکراین به دلیل جنگ جاری با روسیه مجبور شد بازی‌های خانگی خود را در اسلواکی، جمهوری چک، آلمان و لهستان انجام دهد و در دور گروهی با حضور انگلیس و ایتالیا قرار بگیرد، صعود آنها فوق العاده چشمگیر است.

الکس پس از جشن گرفتن با هزاران پناهنده پرشور اوکراینی که اکنون لهستان را خانه خود می‌دانند، گفت: ''من بسیار مفتخرم که یک اوکراینی هستم، اینکه همخون کسانی هستم که اکنون جان خود را برای آزادی ما فدا می‌کنند. ما باید هر روز در مورد آن صحبت کنیم، فریاد بزنیم. این تنها راهی است که می‌توانیم برنده شویم. این یکی از احساسی ترین بازی های ما بود.''

''این احساس فوق العاده است. من خیلی خوشحالم چون این یک رویای دیگر است که به حقیقت پیوست. تشکر فراوان از هواداران‌مان، آنها به طرز شگفت انگیزی در این دوران سخت به ما کمک کردند.''

الکس اکنون می تواند منتظر رقابت در آلمان در تابستان آینده باشد، جایی که اوکراین در گروه E به همراه بلژیک، اسلواکی و رومانی قرار خواهد گرفت.

یاکوب نیز پس از اینکه لهستان در ضربات پنالتی ولز را شکست داد (بازی در کاردیف بدون گل مساوی شد)، به فینال راه یافت.

کیویور در طول این بازی پر فشار که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید، بازی کرد و به بسته نگه داشتن دروازه لهستان کمک کرد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، بعد از اینکه هر ۹ پنالتی اول به گل تبدیل شد، پنالتی دن جیمز از ولز به بیرون رفت و لهستان به پیروزی رسید. لهستان در مرحله گروهی با فرانسه، هلند و اتریش همگروه شده است.

از زمان اولین بازی ملی خود در ژوئن ۲۰۲۲، یاکوب در تمامی ۲۱ بازی ملی خود به میدان رفته و در تمامی این دقایق، به جز سه دقیقه، بازی کرده است.

همچنین تعدادی از بازیکنان آرسنال در بازی‌های دوستانه به میدان رفتند. دکلان رایس در پنجاهمین بازی ملی خود، بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس را بر بازو بست و سه شیرها توانستند در دقایق پایانی بازی با بلژیک (که لئاندرو تروسارد هم به میدان رفت)، به تساوی ۲-۲ دست پیدا کنند.

هر دو بازیکن در ومبلی بازی را آغاز کردند. لئو پس از یک ساعت تعویض شد و دکلان در تمام طول بازی در زمین باقی ماند. جود بلینگام در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده گلزنی کرد تا مانع از پیروزی شیاطین سرخ شود. آرون رمزدیل در این دیدار برای تیم گرت ساوتگیت به میدان نرفت.

دو بازیکن دیگر ما بازوبند کاپیتانی تیم ملی خود را بر بازو بستند. تیم ملی نروژِ با کاپیتانی مارتین اودگارد در اسلو با نتیجه ۱-۱ مقابل اسلواکی مساوی کرد، اما زمانی که او در دقیقه ۷۹ تعویض شد، با نتیجه ۱-۰ پیش بودند. با این حال، اوندری دودا در سه دقیقه مانده به پایان بازی، گل تساوی را به ثمر رساند تا نروژ این دیدارها را بدون برد به پایان برساند.

کارل هاین در بیست و نهمین بازی ملی خود برای اولین بار کاپیتان استونی شد و در یک بازی پرماجرا در فنلاند که تیمش با نتیجه ۲-۱ شکست خورد، حضور داشت. کارل در دقیقه ۳۰ پنالتی فردریک جنسن را مهار کرد اما نتوانست مانع از تبدیل شدن توپ برگشتی به گل شود. هشت دقیقه بعد، ضربه ای به تیر دروازه او برخورد کرد و سپس به او برخورد کرد و وارد دروازه شد. استونی یک گل را جبران کرد، اما آنها اکنون در ۱۳ بازی اخیر خود بدون برد هستند.

ویلیام سالیبا در دیداری جذاب که با نتیجه ۳-۲ به سود فرانسه در مارسی به پایان رسید، برای این تیم به میدان رفت و با ثبت سیزدهمین بازی ملی خود، کل ۹۰ دقیقه را بازی کرد. در این دیدار، اولیویه ژیرو، بازیکن سابق آرسنال، گل برتری فرانسه را به ثمر رساند.

فرانسه که در اوایل بازی عقب افتاده بود، توانست در نیمه اول با نتیجه ۲-۱ پیش بیفتد و سپس ژیرو گل سوم را به ثمر برساند. داریو اوزوریو یکی از گل‌های خورده شیلی را جبران کرد و آن‌ها در دقیقه آخر بازی زمانی که بن بررتون دیاز به سمت دروازه حرکت کرد، می‌توانستند به گل تساوی برسند، اما ویلیام با یک تکل عالی، این موقعیت را از آن‌ها گرفت و پیروزی تیمش را قطعی کرد.

آلمان با پیروزی مقابل هلند در فرانکفورت، پنجره ملی موفق خود را تکمیل کرد. آن‌ها پیش از این موفق شده بودند فرانسه را شکست دهند. کای هاورتز در خط حمله بازی را آغاز کرد و ۷۳ دقیقه بازی کرد. نیکلاس فولکروگ در دقیقه ۸۵ بازی، گل پیروزی بخش آلمان را به ثمر رساند.

در همین حال، داوید رایا در دیداری که اسپانیا با نتیجه ۳-۳ مقابل برزیل مساوی کرد، به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان نرفت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۸ ۱۶:۴۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰