loading
در حال بررسی درخواست شما
لیگ زیر 21 ساله ها: آرسنال 3-1 بولتون
لیگ زیر 21 ساله ها: آرسنال 3-1 بولتون

لیگ زیر ۲۱ ساله ها: آرسنال ۳-۱ بولتون



تیم زیر 21 ساله های آرسنال در حالی در این دیدار با نتیجه 3-1 پیروز شد که بیش از 60 دقیقه با 10 نفر بازی می کرد و در اتفاقی نادر بازی خود را در ورزشگاه امارات برگزار کرد.

[تصویر: 73506329976528138220.jpg]
[تصویر: 00023823238460669862.jpg]

تری برتون سرمربی جدید تیم زیر 21 ساله ها که جایگزین نیل بانفیلد شده با استفاده از نفراتی مانند ایگناسی میکل، نیکو یناریس، توماس آیزفیلد و سرژ نابری ترکیب قدرتمندی را روانه میدان کرده بود که این موضوع نشان می داد پیروزی در نخستین بازی اهیمت زیاد برای او دارد.

این دیدار در عصر دوشنبه 20 آگوست و در هوای گرم لندن آغاز شد و چمن ورزشگاه امارات مانند همیشه مطلوب به نظر می رسید.

دو تیم فصل گذشته در تک دیداری که به مصاف هم رفته بودند به تساوی 3-3 دست یافتند اما بولتون در این دیدار ترکیب با تجربه ای را در اختیار داشت.

آرسنال مانند فصل گذشته از سیستم 4-2-3-1 استفاده می کرد که چیدمان ترکیب به صورت زیر بود:

------ دیمین مارتینز -----

جرند مید ---- التون مونترو ---- ایگناسی میکل ---- هکتور بلرین

------------- کانر هندرسون -------- نیکو یناریس

---- سرژ نبری ----- --کریس اولسن ------- توماس آیزفیلد

------ چوبا آکپوم -----


در آغاز کار آرسنال توپ و میدان را در اختیار داشت و نبری به همراه آکپوم هماهنگ نشان می دادند که در این بین بعضا آکپوم و آیزفبلد جای خود را با هم عوض می کردند.

نخستین فرصت جدی آرسنال در دقیقه 8 مسابقه رقم خورد؛ سرژ نبری از جناح چپ به داخل محوطه جریمه بولتون نفوذ کرد و پس از اینکه یار مقابلش را از میان برداشت شوت خود را روانه دروازه حریف کرد اما توپ به کریس اولسن که در حال دویدن به داخل محوطه جریمه بود برخورد کرد.

پس از این موقعیت آرسنال همچنان توپ و میدان را در اختیار داشت اما جدا از موقعیتی که نبری چند دقیقه پیش از دست داد آرسنال فرصتی برای گلزنی پیدا نمی کرد.

آکپوم تا اینجای مسابقه پر جنب و جوش، موثر و با قدرت دید خوبی کار می کرد و در نخستین دیدارش دلگرم کننده نشان می داد و بارها با استفاده از سرعت خود و همکاری فوق العاده با نبری، دفاع بولتون رو آزار داد.


در دقیقه 25 مسابقه کریس لستر بازیکن بولتون با اشتباه ایگناسی میکل کاپیتان آرسنال در مصافی تک به تک با خطای دیمین مارتینز دروازه بان آرسنال سرنگون شد که پل هریس داور مسابقه او را از بازی اخراج کرد.

برتون مجبور شد اولسن بازیساز اصلی خود را از میدان خارج کند و جیمز شی دروازه بان دوم آرسنال به جای او وارد میدان شد.

در دقیقه 27 بازی آدام بلکمن کاپیتان بولتون پشت ضربه پنالتی ایستاد و موفق شد به راحتی آن را به گل تبدیل کند تا بر خلاف جریان مسابقه آرسنال با یک گل عقب بی افتد.

یک دقیقه پس از این گل، بولتون می توانست روی شوت کات دار و زیبای جیمز کلی که به سمت گوشه دروازه روانه شد به گل دوم نیز دست یابد اما واکنش فوق العاده جیمز شی مانع رخ دادن این اتفاق شد.

بولتون به خوبی از برتری یک یار بیشتر خود استفاده می کرد و چند دقیقه بعد نیز واکنش خوب جیمز شی روی ضربه تام ایوز و واکنش خارق العاده او در توپ برگشتی مانع گل دوم بولتون شد

در حالی که تنها پنج دقیقه به پایان نیمه اول باقی مونده بود آرسنال دوباره سوار بر بازی شد و چند موقعیت نصفه و نیمه نیز خلق کرد؛ در دقیقه 40 مسابقه آیزفیلد با پاس چیپ خود به داخل محوطه جریمه بولتون قصد داشت آکپوم را صاحب توپ کند که مدافع حریف به خوبی آن را پوشش داد

در دقیقه 42 مسابقه آرسنال بهترین فرصت گلزنی خود را به دست آورد؛ ضربه ایستگاهی زیبای کانر هندرسون که ایگناسی میکل با ضربه سر ضعیف خود نتوانست آن را به گل تبدیل کند.

نیمه اول با برتری 1-0 بولتون به پایان رسید.


در همان آغاز نیمه دوم و در دقیقه 47 آرسنال موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند؛ نبری و آکپوم نقش به سزایی در به ثمر رسیدن این گل داشتند. حرکت ترکیبی این دو بازیکن باعث شد در محوطه جریمه فضای مناسبی برای آکپوم مهیا شود و ضربه او پس از برخورد به تیر دروازه به آیزفیلد رسید و او در فاصله نزدیک موفق شد گل تساوی را برای آرسنال به ثمر برساند.

آرسنال تنها یک دقیقه پس از این گل می توانست گل برتری را نیز به ثمر برساند؛ نبری با حرکت انفجاری خود وارد محوطه جریمه شد و پاس رو به عقبی را برای بلرین فرستاد اما ضربه او در موقعیتی صد در صد به آسمان فرستاده شد.

در دقیقه 62 مسابقه آکپوم با خطای بازیکن حریف متوقف شد و یک ضربه ایستگاهی برای آرسنال به دست آمد؛ کانر هندرسون متخصص این ضربات پشت توپ ایستاد و با ضربه تماشایی توپ را به گوشه دروازه بولتون فرستاد تا آرسنال ار حریفش پیش افتد.

آرسنال در این نیمه کاملا متحول شده بود و با وجود 10 نفره بودن سوار بر بازی بود.

در دقیقه 69 بازی آرسنال موفق شد گل سوم را نیز به ثمر برساند؛ جرند مید پس از وارد شدن به داخل محوطه جریمه با خطای بازیکن حریف سرنگون شد و پل هریس نقطه پنالتی را نشان داد. کانر هندرسون پشت ضربه پنالتی ایستاد و با ضربه ای محکم توپ را به سقف دروازه چسباند تا آرسنال 3-1 پیش افتد و تا حدودی خیالش از هر سه امتیاز مسابقه راحت شود.

کایل ابیسیلیو که به جای توماس آیزفیلد وارد میدان شده بود با حرکتی انفجاری چند بازیکن حریف را از مقابل برداشت و توپ را به نبری رساند اما ارسال خوب او به آکپوم نرسید.

و در پایان آرسنال در یک بازی برتر در نخستین دیدار خود در لیگ زیر 21 ساله ها موفق شد با نتیجه 3-1 بولتون را شکست دهد. آرسنال در دیدار بعدی خود روز شنبه 25 آگوست به مصاف بلکبرن خواهد رفت که این دیدار نیز در ورزشگاه امارات برگزار خواهد شد.



نکات حاشیه ای مسابقه:

- این دیدار 4374 نفر تماشاگر داشت که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

- آرسن ونگر و سانتی کازورلا از نزدیک نظاره گر این بازی بودند.

- تری برتون سرمربی جدید تیم زیر 21 ساله ها نخستین حضور خود در این رقابت ها را تجربه کرد.

- برتون با بازی دادن به چوبا آکپوم کارآموز سال اولی و 16 ساله آرسنال نشان داد اعتقاد زیادی به او دارد و آکپوم نیز بسیار امیدوار کننده نشان داد.


نمرات بازیکنان آرسنال در این دیدار:

دیمین مارتینز: او در این دیدار فرصت چندانی برای نشان دادن خود نداشت و اخراجش در اوایل کار جایی برای تحلیل عملکردش باقی نمی گذارد.


هکتور بلرین: هنوز در کارهای دفاعی باید تلاش بیشتری کند و در نیمه دوم نیز یک فرصت گلزنی بسیار خوب را به هدر داد. ( 5 )


التون مونترو: به نظر می رسد هنوز فاقد قدرت دید و خونسردی کافی برای سطوح بالاست اما در این بازی پیشرفت کرده بود. ( 5 )


ایگناسی میکل: دو اشتباه بد در این دیدار داست اما همچنان در رهبری تیم موفق است است. ( 6 )


جرنید مید: در اوایل مسابقه دو بار در حرکات هجومی مغلوب شد اما خیلی زود آرامش خود را بازیافت و حرکات هجومی بیشتری انجام داد.( 6 )


نیکو یناریس: در ابتدا چند بار اجازه داد توپ از او رد شود اما رفته رفته در کارهای دفاعی بهتر شد و کم تر پیش آمد که در کارهای دفاعی اشتباه کند. ( 6 )


کانر هندرسون: به ثمر رساندن دو گل تعیین کننده باعث شد یکی از بهترین های میدان لقب بگیرد حتی با وجود اینکه چندین پاس اشتباه نیز داده بود. ( 8 )


توماس آیزفیلد: هنوز نیاز دارد به لحاظ جسمانی خود را تفویت کند اما از نظر فنی و قدرت دوندگی فوق العاده نشان داد. همچنین قدرت تمام کنندگی او قابل تحسین است. ( 7 )


کریس اولسن: متاسفانه او نیز شرایطی مشابه با مارتینز داشت و با توجه به تعویض اجباری فرصتی برای نشان دادن خود نداشت. مطمئنا اولسن در آینده نزدیک فرصت بیشتری برای نشان دادن خود خواهد داشت.


سرژ نبری: یکی از بهترین های میدان بود و به خصوص در نیمه اول بارها دروازه حریف را تهدید کرد و بیشتر از سایرین در معرض دید بود.(7)


چوبا آکپوم: بسیار سخت کوش نشان داد و حتی زمانی که صاحب توپ نبود نیز حرکات خوبی انجام می داد. ( 7 )

ذخیره ها:

جیمز شی: پس از عدم موفقیت در مهار ضربه پنالتی با چند واکنش فوق العاده خود باعث شد آرسنال همچنان در بازی بماند. ( 8 )


کایل ابیسیلیو: قدرتمند و با مدیریت کار کرد و در اواخر مسابقه به خوبی مالکیت توپ را در اختیار آرسنال قرار داده بود.


مارتین آنگا: پس از ورودش هوادران به دلیل شباهت مدل موی او با نیمار شعار " Come on Neymar " را سر دادند اما او فرصت چندانی برای نشان دادن خود نداشت.


بازیکنانی که در این دیدار غایب بودند:

بنیک آفوبه، ولینگتون و ساموئل گالیندو ( رفتن به دوره قرضی )

هنری لنزبری و کریگ ایستموند ( خارج شدن از محدودیت سنی )

زاک آنسا، جردن وینتر و ریس چارلر کوک ( مصدومیت )

چاکس آنه که، سانچز وات، جاش ریس، آیزاک هیدن، فیلیپ رابرتس و سمیر بیموتاین


** برای دیدن گالری تصاویر این مسابقه روی لینک زیر کلیک کنید:



** برای دانلود هایلایت این مسابقه روی لینک زیر کلیک کنید:


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۶/۱
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : Arsenal.ir
بازدید: ۹۵۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰