loading
در حال بررسی درخواست شما
چگونه اتاق‌های حسی ما می‌توانند به کودکان کمک کنند؟
چگونه اتاق‌های حسی ما می‌توانند به کودکان کمک کنند؟

چگونه اتاق‌های حسی ما می‌توانند به کودکان کمک کنند؟

بنیاد آرسنال با حمایت از Integrated Therapy and Education، مجموعه‌ای از جلسات درمانی تخصصی برای خانواده‌های نگران درباره ارتباط با زبان و یادگیری فراهم کرده است که به نام سری جلسات درمانی PEPTalk شناخته می‌شود. آیشا تیلور-ریوار، ما را با اینکه چگونه جلساتی در استادیوم امارات به پسرش لوئی کمک کرد، آشنا می‌کند.

 

"من از شمال لندن هستم و تنها هفت ساله که به ایزلینگتون نقل مکان کردم و تا آن زمان نمی دانستم چقدر آرسنال در جامعه محلی فعال است. پسرم لوئیس وقتی سه ساله بود که اوتیسم او تشخیص داده شد. بیشتر افراد اوتیسم چندین چالش دارند که به شکل های مختلفی نمایان می شوند، بنابراین درمان خاصی وجود نداره. برای لوئیس، این بیماری بر روی گفتار و زبانش تاثیر گذاشت و همچنین به واقعیت های حسی او نیز خدشه وارد کرد. چالش های حسی وجود دارد که طیف گسترده ای دارند. برخی افراد نمی توانند درد بیشتری احساس کنند و برخی دیگر نمی توانند حس زخم شدن را درک کنند.

یک تشبیه این است که ظرفیت حسیشون پرتراکم‌تر از دیگران است. قبل از اینکه بیماریش تشخیص داده شود، اگر به یک رویداد مثل جشن تولد میرفتیم و او نخستین شخص حاضر در جشن نبود، نمی خواست وارد تولد بشه. الان من می دانم که این به دلیل صدای بلند اتاق بود"

"ما سعی کردیم تا یک روان‌درمانگر پیدا کنیم، اما به دلیل فشار زیاد بر سیستم بهداشتی NHS، منابع لازم برای جلسات رو در رو وجود نداشت. برای همین تصمیم گرفتم به صورت خصوصی مشاوره بگیرم و با لورا و لوئیزا در Therapy And Education تماس گرفتم. از طریق لیست پستی این سرویس آرسنال را پیدا کردم.

اتاق‌های مبتنی بر احساس که در آرسنال ایجاد شده‌اند، محیطی با کنتراست روشن و تاریک و بافت‌های مختلف است که به پردازش حسی کمک می‌کنند. لوئیس واقعا از این جلسات لذت برد."

"در افراد مبتلا به اوتیسم، دو حس دیگر بجای حس‌های رایج وجود دارد: حس تعادل (وستیبولار) و حس آگاهی محیطی (پروپریوسپتیو). این‌ها عوارضی هستند که می‌توانند باعث بیش‌فعالی شود. به طور مثال، کافی است که او را در بغل بگیرید یا روی یک قالیچه بزرگ قرار دهید تا آرامش پیدا کند! جلسات به ما راهکارهایی دادند تا بتوانیم بفهمیم که وقتی لوئیس ناراحت است چگونه با او رفتار کنیم و او را آرام کنیم. همچنین، یک گزارش کتبی دریافت کرده‌ایم که نیازهایش را برجسته می‌کند، این عالی است زیرا ما توانستیم آن را با مدرسه و دیگر حرفه‌ای‌هایی که با او کار می‌کنند، به اشتراک بگذاریم."

"شش جلسه تأثیر بسیاری داشت. لوئیس اکنون با نظم و کنترل بیشتری دارد و ما به عنوان والدین، درباره نیازهایش آگاهی بهتری داریم. با فشار زیاد بر سیستم بهداشتی NHS، نیاز به ابراز همدردی و کمک از سوی دیگران بیشتر شده است و واقعاً خوب است که آرسنال به این روش به کمک می‌پردازد. تعداد افراد مبتلا به اوتیسم روز به روز افزایش می‌یابد و با افزایش تعداد مبتلایان، منابع کمتری برای پاسخگویی به نیازهای آنها وجود خواهد داشت. در این مورد، آرسنال به کمک مبادرت کرده است."

چگونه اتاق‌های حسی ما می‌توانند به کودکان کمک کنند؟

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱/۱۵ ۱۳:۳۰
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۰۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰