loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی تاتنهام V آرسنال
پیش بازی تاتنهام V آرسنال

پیش بازی تاتنهام V آرسنال

تاتنهام هاتسپر روز یکشنبه در اولین دربی شمال لندن فصل، میزبان آرسنال خواهد بود؛ رقابتی که یکی از داغ‌ترین نبردهای لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود.

  • جزئیات کلیدی:

تاریخ: یکشنبه، ۱۵ سپتامبر ساعت ۱۴:۰۰ به وقت بریتانیا (16:30 به وقت تهران)
مکان: ورزشگاه تاتنهام هاتسپر
داور: جرد گیلت
VAR: استوارت اتول

لیگ برتر پس از اولین وقفه بین‌المللی فصل بازگشته است و به نظر می‌رسد بازی یکشنبه، یعنی میزبانی تاتنهام از آرسنال، ارزش این انتظار را دارد.

اولین دربی شمال لندن این فصل پس از نتایج ناامیدکننده هر دو تیم در هفته سوم برگزار می‌شود. آرسنال با تساوی ۱-۱ مقابل برایتون، زمین زیادی را به منچسترسیتی و لیورپول از دست داد.

تاتنهام تحت هدایت آنژ پوستوگلو نیز با نتیجه ۲-۱ در خانه نیوکاسل شکست خورد و با سه امتیاز اختلاف در جدول رده بندی پس از رقیب خود قرار گرفت.

این شکست علیرغم ۲۱ شوت تاتنهام به ۹ شوت میزبان، ۶۵.۷ درصد مالکیت توپ و پاس‌های تقریباً به اندازه نیوکاسل در یک سوم نهایی (۲۳۵ در مقابل ۲۶۱) رخ داد. برچسب "اسپرزی" همچنان تیم‌های پوستوگلو را تعقیب می‌کند که نتوانستند برتری خود را در تساوی هفته اول در لستر سیتی نیز به برد تبدیل کنند.

دربی شمال لندن اغلب یک آزمون سخت برای مقاومت تاتنهام بوده است و آنها باید برای یک بازی که دروازه‌های بسته زیادی نداشته است، خود را تقویت کنند.

آرسنال در مقابل تاتنهام بیش از هر بازی دیگری در تاریخ لیگ برتر، هر دو تیم گلزنی کرده‌اند (۴۳ بار)، در حالی که همچنین این بازی است که بیش از هر بازی دیگری، تیم گلزن اول نتوانسته برنده شود (۲۹ بار، ۱۹ تساوی و ۱۰ شکست).

پوستوگلو امیدوار است میکی فن ده فن بتواند قبل از بازی یکشنبه بر مصدومیت زانوی خود غلبه کند، در حالی که ایو بیسوما و دومینیک سولانکه نیز دچار آسیب دیدگی هستند.

اگر سولانکه نتواند از مصدومیت مچ پا بهبود یابد، کاپیتان سون هیون مین می‌تواند در مرکز حمله قرار بگیرد. او در تمام رقابت‌ها هشت گل مقابل آرسنال زده است؛ در تاریخ این بازی (تمام رقابت‌ها)، تنها هری کین (۱۴)، امانوئل آدبایور (۱۰) و بابی اسمیت (۱۰) گل‌های بیشتری در دربی شمال لندن نسبت به این بازیکن کره‌ای به ثمر رسانده‌اند.

آرسنال، در بازی گذشته خود مقابل برایتون، اولین امتیاز خود را در این فصل از دست داد. اما ممکن است اخراج دکلان رایس که کارت زرد دوم را به دلیل ضربه زدن به توپ در اوایل نیمه دوم دریافت کرد، بیشتر از نتیجه یک مشکل باشد.

اولین کارت قرمز رایس در لیگ برتر - در بازی شماره ۲۴۵ خود در این رقابت - برای آرتتا یک انتخاب بزرگ در قلب زمین ایجاد کرده است.

رایس در ۳۷ از ۳۸ بازی لیگ برتر آرسنال در فصل گذشته بازی کرد و در بازی دیگر به عنوان بازیکن تعویضی ظاهر شد. اغلب گفته می‌شود که در دسترس بودن بهترین توانایی است و ۳۲۳۰ دقیقه بازی رایس در لیگ برتر در فصل ۲۰۲۳/۲۴ تنها توسط هشت بازیکن دیگر در زمین بازی بهتر شد - از جمله هم‌تیمی‌اش ویلیام سالیبا (با ۳۴۲۰ دقیقه کامل).

با حضور رایس در میانه میدان، آرسنال در فصل گذشته تصویر کنترل بود، و کمترین تعداد حملات سریع (۲۳) و کمترین تعداد شوت از حملات سریع (۲۰) در لیگ برتر را داشت.

غیبت رایس می‌تواند با توجه به عدم حضور کاپیتان مارتین اودگارد، حتی گران‌تر باشد. این هافبک هجومی که نقش بسیار مهمی در بازی آرسنال داشت، در بازی‌های بین‌المللی دچار آسیب دیدگی مچ پا شد و حدود سه هفته از میادین دور خواهد بود.

توماس پارتی و جورجینیو، مردانی که احتمالاً مسئول نگهبانی از دروازه خواهند بود، با یک تیم تاتنهام با سرعت زیاد در انتقال روبرو خواهند شد، و بازیکنانی مانند سون، ویلسون اودبرت و برنان جانسون مشتاق هستند تا از نبود رایس بهره‌برداری کنند.

تاتنهام در فصل گذشته از ۲۵ حمله سریع، سه گل در لیگ برتر به ثمر رساند و به طور متوسط در هر ۸.۳ حمله سریع، یک بار دروازه را باز کرد - تنها هشت تیم با فرکانس بیشتری از چنین موقعیت‌هایی گلزنی کردند.

بازی‌های رو در رو

تاتنهام در این داربی اخیراً مشکل داشته است و پنج تا از هفت دیدار اخیر خود در لیگ برتر مقابل آرسنال را شکست خورده است (یک برد، یک تساوی). این شکست‌ها بیشتر از شکست‌هایی است که آنها در ۱۶ بازی قبلی خود مقابل رقیب متحمل شده‌اند (شش برد، شش تساوی و چهار شکست).

علاوه بر این، آرسنال دو سفر اخیر خود به لیگ برتر مقابل تاتنهام را برنده شده است، به اندازه ۱۷ بازدید قبلی خود (شش تساوی، نه شکست).

آنها آخرین بار بین ژانویه ۱۹۸۷ و سپتامبر ۱۹۸۸ سه دربی شمال لندن متوالی را در خانه رقیب برنده شدند.

مساوی در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر نادر بوده است، که کمترین درصد تساوی (۹٪، ۹/۱۰۱) در بین تمام زمین‌های تاریخ لیگ برتر را داشته است، بنابراین شاید نباید انتظار داشته باشیم که امتیازها تقسیم شود.

پیش‌بینی

آرسنال در دربی‌های اخیر شمال لندن برتری داشته است و ابرکامپیوتر اپتا آنها را علیرغم نداشتن مزیت بازی در خانه، کمی محبوب‌تر می‌کند.

آنها در ۴۳٪ از ۱۰،۰۰۰ شبیه‌سازی بازی توسط ابرکامپیوتر پیروز شدند، در حالی که تاتنهام در ۳۱.۵٪ پیروز شد و ۲۵.۵٪ باقی مانده با تساوی به پایان رسید.

در پیش‌بینی‌های فصل ۲۰۲۴/۲۵ ما، آرسنال پس از شروع کامل سیتی (۸۴.۷٪) و لیورپول (۸.۴٪)، شانس قهرمانی خود را به ۶.۷٪ کاهش داده است. در همین حال، تاتنهام ۱۲.۵٪ احتمال قرار گرفتن در چهار تیم برتر را دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۶/۲۳ ۰۹:۴۵
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۸۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰