loading
در حال بررسی درخواست شما
باید اخراج می شد
باید اخراج می شد

باید اخراج می شد

هیئت مستقل بررسی اتفاقات کلیدی مسابقات (KMI) لیگ برتر به اتفاق آرا از تصمیم کریس کاوا، داور بازی آرسنال برایتون، برای اخراج دکلان رایس در تساوی ۱-۱ آرسنال مقابل برایتون اند هوو آلبیون در ۳۱ اوت حمایت کرد.

رایس که پیش‌تر اخطار گرفته بود، با یوئل فلتمن درگیر شد و یک ضربه آزاد به حریف داد. هنگامی که فلتمن برای زدن ضربه جلو آمد، رایس توپ را با پایش از زمین خارج کرد و کاوانا کارت زرد دوم را به هافبک آرسنال برای تأخیر در شروع مجدد بازی نشان داد.

یافته‌های هیئت که توسط ESPN مشاهده شده، بیان می‌کند: "رایس می‌داند چه کار می‌کند، این یک ضربه آرام است اما وقتی داور آن را می‌بیند، چاره‌ای ندارد."

هیئت KMI پنج عضو دارد که از سه بازیکن و/یا مربی سابق، به علاوه یک نماینده از لیگ برتر و یک نماینده از PGMOL تشکیل شده است. این هیئت در ابتدای فصل ۲۳-۲۰۲۲ برای ارائه ارزیابی مستقل از تصمیم‌گیری‌ها به جای اتکا به نظرات PGMOL یا خود باشگاه‌ها تشکیل شد. هدف از این قضاوت، ارائه ارزیابی بی‌طرفانه از تمام حوادث مهم بازی است اما در موقعیت‌های ذهنی، با در نظر گرفتن قوانین بازی و تفسیر لیگ برتر، به تصمیم داور وزن می‌دهد.

"اتفاق نظر کامل" بین پنج عضو هیئت KMI وجود داشت "که اقدامات رایس واضح، عمدی و تأثیرگذار بود. بنابراین، داور درست عمل کرد که رایس را برای اخطار دوم به دلیل تأخیر در شروع مجدد بازی اخراج کرد."

هیئت همچنین از تصمیم جارد گیلت، داور، برای نشان ندادن کارت زرد دوم به ویل هیوز، هافبک کریستال پالاس، در بازی مقابل چلسی در ۱ سپتامبر حمایت کرد. هیوز کول پالمر را در لبه محوطه جریمه نگه داشته بود، اما با رأی ۳-۲، هیئت اعلام کرد "این یک تخلف نگه داشتن است اما به نظر نمی‌رسد که به دلیل موقعیت مدافع پالاس درست جلوی پالمر، مانع یک حمله امیدوارکننده شده باشد."

تا اینجای فصل، جنجال واقعی چندانی در لیگ برتر وجود نداشته و تنها یک تصمیم VAR اشتباه تشخیص داده شده است - زمانی که تیم رابینسون برای مردود اعلام کردن "گل پیروزی" دنگو اواتارا به دلیل هند در بازی بورنموث مقابل نیوکاسل یونایتد در ۲۵ اوت مداخله کرد.

اگرچه هیچ خطای VAR دیگری وجود نداشته، هیئت اعلام کرده که دو موقعیت پنالتی در زمین اشتباه بوده اما به حد آستانه خطای واضح و آشکار برای مداخله نرسیده است: داور تونی هرینگتون نباید به وست‌هم یونایتد مقابل استون ویلا ضربه پنالتی می‌داد، در حالی که باید به ایپسویچ تاون مقابل منچسترسیتی پنالتی داده می‌شد.

از میان ۸۴ اتفاق کلیدی مسابقه که توسط VAR در سه هفته اول بررسی شده، تنها ۹ رأی از ۴۲۰ رأی ممکن گفته‌اند که دستیار داور ویدئویی اشتباه کرده است - و پنج مورد از آنها در قضاوت متفق‌القول آمده که گل بورنموث باید پذیرفته می‌شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۶/۲۱ ۱۱:۳۰
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : ESPN
بازدید: ۶۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰