loading
در حال بررسی درخواست شما
تحلیل آرسنال | چطور چکش ها رو له کردیم؟
تحلیل آرسنال | چطور چکش ها رو له کردیم؟

تحلیل آرسنال | چطور چکش ها رو له کردیم؟

در طول ۹۰ دقیقه فوق العاده در ورزشگاه لندن، آرسنال با یک برد ۶-۰ مقابل وستهام یونایتد به بزرگ ترین برد خارج از خانه خود در لیگ برتر رسید.

اما چطور این کار را انجام دادیم؟ آدریان کلارک آمار را بررسی کرده و دوباره فیلم بازی را تماشا کرده است تا برخی دلایل تاکتیکی برای تسلط ما را فاش کند:

  • حرکت جادویی

لئاندرو تروسارد در ورزشگاه لندن به عنوان مهاجم کاذب بازی کرد و تمایل او به چرخش موقعیت با هم تیمی ها باعث سردرگمی کامل چکش ها شد. این بازیکن بلژیکی همیشه در حال حرکت و ظاهر شدن در مناطق غیرمنتظره بود و حرکات متنوع او مدافعان را دائما سردر گم می کرد.

خودش یک گل زیبا به ثمر رساند، اما قدرت بزرگ ما در این مسابقه این بود که دیگران به راحتی به مناطقی که تروسارد خالی کرده بود نفوذ می کردند و باعث سردرگمی مدافعان دیوید مویس می شدند.

دویدن بوکایو ساکا پشت سر مدافع آخر برای به دست آوردن یک ضربه پنالتی، مثال عالی ای بود. او با دیدن اینکه تروسارد برای لینک آپ به نیمه خود رفته بود، یک حرکت تند و تیز انجام داد که وستهام انتظارش را نداشت و مهاجم آزاد ما او را به زیبایی پیدا کرد.

حرکت جادویی تروسارد

نمونه‌های زیادی از چگونگی ایجاد فضا برای دیگران در داخل یک سوم پایانی توسط حرکات شناور تروسارد وجود داشت که ساکا اغلب از آن بهره‌مند می‌شد. در زیر می توانید ببینید که تروسارد توپی را به جلو برای مارتین اودگارد پاس می دهد که مارتین شماره ۷ ما را برای شوت به دروازه راه انداخت.

و کلیپ بعدی نشان می دهد که تروسارد یک مدافع را به سمت لبه محوطه جریمه می کشاند و هاورتز به عنوان "۹" داخل منطقه خطرناک جایگزین او می شود. اودگارد توپی را به او می دهد که ملی پوش آلمانی آن را به ساکا پاس می دهد که ضربه محکمی به سمت آرئولا می زند که به خوبی دفع می شود.

حرکت چرخشی ما در این پیروزی فوق العاده بود. به نظر می رسد با هر بازی که می گذرد، برای بازیکنان طبیعی تر می شود.

حرکات چرخشی

حرکات چرخشی

  • سانترهای فوق العاده


چند ارسال فوق العاده از روی ضربه ایستگاهی توسط دکلن رایس، ما را در مسیر ثبت این رکورد همراهی کرد. رساندن توپ به ویلیام سالیبا در تیر دوم برای گل اول کار ساده ای نبود، اما سرعت و جهت سانتر او عالی بود.

دومین پاس گل رایس در خانه ی سابقش، یک ضربه ایستگاهی غیرقابل مهار با قوس به داخل بود که روی سر گابریل فرود آمد. تیم با قرار دادن خود در یک شکل هوشمندانه 4 به 3، برتری عددی نسبت به مدافعان منطقه ای حریف به دست آورد، اما برای به ثمر رساندن گل، همچنان به یک سانتر عالی از رایس برای رساندن توپ به منطقه ی مناسب نیاز بود.

ارسال رایس

ارسال رایس

سانترهای ما در جریان بازی در طول 50 دقیقه ابتدایی هم عالی بود و چند موقعیت خوب با ارسال های باکیفیت خلق شد. ساکا با ضربه سر نتوانست ارسال عالی یاکوب کیویور از جناح چپ را وارد دروازه کند و تروسارد هم روی ارسال زیبای ساکا در آستانه گل زنی بود.

  • شاهکار مارتین

کاپیتان ما فرم فوق‌العاده‌ای داشت و نمایشی بی‌نقص از پاس‌های دقیق و دید فوق‌العاده‌اش ارائه داد. اودگارد اولین بازیکن لیگ برتر از زمان شروع ثبت آمار در فصل 2003/04 شد که در یک بازی بیش از 100 پاس (109 پاس)، حداقل 5 موقعیت خلق کرد (7 موقعیت) چندین پاس گل ثبت کرد (2 پاس گل).

رتبه در بازی مجموع مارتین اودگارد
اول 7 ایجاد موقعیت شانس
اول 123 لمس توپ ها
اول 109 پاس دقیق
اول 73 پاس در زمین حریف
اول 48 پاس در یک سوم نهایی حریف
=اول 2 پاس گل

او با اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای در زمین حرکت می کرد و با کنترل بازی از منطقه مورد علاقه‌اش یعنی در سمت راست میانی، عملا این مسابقه را در دست گرفت. او به ندرت پاس اشتباه می‌داد و با سرعت بالا بازی را پیش می‌برد. عملکردش به قدری چشم‌گیر بود که دو پاس گل هم به نامش ثبت شد که با پاس‌های هوشمندانه و دقیق خود تروسارد و ساکا را به موقعیت‌های خطرناک می‌فرستاد.

 

  • رایس در بازگشت درخشید

رایس در کنار اودگارد، تروسارد و ساکا، با یک گل و دو پاس گل مقابل تیم سابقش، در لیست نامزدهای بهترین بازیکن مسابقه قرار گرفت. با کنار گذاشتن احساسات، برای اولین بار در دوران حرفه ای این هافبک میانی، او در یک بازی لیگ برتر توانسته در سه گل نقش مستقیم داشته باشد.

رایس که تابستان امسال به ما ملحق شد، با حفظ توپ و پاس های رو به جلو، باعث شد تیم در طول بازی کنترل را در اختیار داشته باشد. ضربه او از راه دور در دقیقه 65 یک بازگشت ویژه به استادیوم تیم سابقش را رقم زد. با وجود دو مدافع در مقابلش، او با یک شوت قدرتمند به طرز فوق العاده ای توپ را بین آنها فرستاد و نتیجه را به 6-0 رساند.

شوت رایس

به طور کلی، این یک عملکرد فوق العاده و هماهنگ به همراه نمایش های انفرادی درخشان بود. از نظر تاکتیکی و فنی، با کیفیت بازی خود روحیه حریف را شکستیم. این بازی را باید به عنوان یکی از بهترین عملکردهای خارج از خانه ما در تاریخ لیگ برتر به شمار آورد.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ۱۱:۰۳
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۲۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰