loading
در حال بررسی درخواست شما
رکورد ناشناخته‌ای که می‌توانیم مقابل چلسی بشکنیم
رکورد ناشناخته‌ای که می‌توانیم مقابل چلسی بشکنیم

رکورد ناشناخته‌ای که می‌توانیم مقابل چلسی بشکنیم

ما روز شنبه برای حفظ شروع بی‌شکست فصل به دیدار چلسی می‌رویم و می‌توانیم در این راه یک رکورد کوچک تاریخ فوتبال انگلیس را نیز بشکنیم.

تاکنون در این فصل، هر سه بازی خارج از خانه خود را برده‌ایم. این دوره با پیروزی بر کریستال پالاس با پنالتی مارتین اودگارد آغاز شد. سپس گل لئوناردو تروسارد ما را به پیروزی رساند و پس از آن پیروزی 4-0 بر بورنموث باعث شد آغاز 100 درصدی ما در خارج از خانه ادامه یابد. دروازه ما نیز از نظر گل خورده عاری از نقص باقی ماند.

این تنها دومین بار است که در 3 بازی اول خارج از خانه در لیگ دروازه خود را بسته نگه می‌داریم، بار قبلی در فصل 1995/96 بود که طنزآمیز است که در چهارمین بازی خارج از خانه آن فصل مقابل همین چلسی 1-0 شکست خوردیم.

پس اگر روز شنبه از استنفورد بریج با کسب 3 امتیاز و حفظ دروازه بسته بیرون بیاییم، اولین تیم تاریخ فوتبال انگلیس خواهیم بود که هر چهار بازی اول فصل خود را در خارج از خانه برنده شده و گل نخورده‌ایم. 

تیم‌هایی که 3 بازی اول خود را در خارج از خانه بدون گل خورده برده‌اند:

لیدز یونایتد - 1970/71  
منچستریونایتد - 1975/76
کویینز پارک رنجرز - 1987/88
چلسی - 2005/06  
منچسترسیتی - 2015/16
استون ویلا - 2020/21
آرسنال - 2023/24

خواه دروازه خود را حفط کنیم یا نه، کسب حداکثر امتیاز از 4 بازی اول خارج از خانه تنها دو بار در تاریخ ما اتفاق افتاده است، در فصل‌های 1903/04 و 2004/05 به این آمار رسیدیم

نشانه‌های این فصل حاکی از نتیجه خوبی در ورزشگاه چلسی است، جایی که در جستجوی چهارمین پیروزی پیاپی خود در آنجا هستیم. این خود یک اتفاق نادر است، چرا که می‌توانیم اولین تیم از زمان واتفورد در دهه 1980 باشیم که 4 پیروزی پیاپی به عنوان تیم میهمان در استنفورد بریج کسب می‌کند. 

هواداران ما امیدوارند روز شنبه شاهد یک بازی خارج از خانه دیگر برای به یاد سپردن باشند، گرچه از آغاز فصل گذشته تاکنون بازی‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

در این مدت، ما بیشترین امتیاز (48) و برد (15) را در خارج از خانه در میان تمام تیم‌های لیگ برتر به دست آورده‌ایم. کمترین گل خارج از خانه (18) را در میان تیم‌های حاضر در این مدت دریافت کرده‌ایم و بیشترین تعداد کلین شیت (13) را نیز در خارج از خانه ثبت کرده‌ایم. 

خوشبختانه برای میکل آرتتا، در این فصل تاکنون بیشترین تعداد کلین شیت (4) و کمترین گل خورده (6) را در میان همه حریفان لیگ برتر داشته‌ایم و اگر دوباره مقابل چلسی دروازه‌مان را حفظ کنیم، جایگاهی در کتاب رکوردها به ما خواهد رسید. 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۲۷ ۱۹:۰۶
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰