loading
در حال بررسی درخواست شما
فابرگاس ترفندهای جوور را فاش کرد
فابرگاس ترفندهای جوور را فاش کرد

فابرگاس ترفندهای جوور را فاش کرد

امروز می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به یکی از عوامل کلیدی موفقیت‌های اخیر توپچی‌های لندن: نیکولاس جوور، مربی متخصص ضربات ایستگاهی آرسنال.

جوور از سال 2021 و پس از تجربه موفق در کادر فنی پپ گواردیولا در منچسترسیتی، به جمع توپچی‌های لندن پیوست. او در منچسترسیتی، با میکل آرتتا آشنا شد که در آن زمان دستیار گواردیولا بود. 

از زمان ورود جوور، آرسنال شاهد تحول چشمگیری در استفاده از ضربات ایستگاهی بوده است. نمونه بارز آن، دو گل از روی کرنر مقابل کریستال پالاس در آخرین بازی است. آرتتا بارها از درخشش جوور تمجید کرده و حالا، سسک فابرگاس، کاپیتان سابق آرسنال، پرده از روش‌های کاری او با تیم اصلی توپچی‌ها برداشته است.

فابرگاس که خود در حال قدم گذاشتن به دنیای مربیگری است و در پروژه‌ای در ایتالیا با حمایت تیری هانری فعالیت می‌کند، پیش از این از جوور در مورد ضربات ایستگاهی مشورت خواسته است. او در برنامه‌ی Planet Premier League شبکه‌ی BBC گفت: «وقتی در تابستان هدایت تیم Primavera را به عهده گرفتم، من و دستیارم با او [جوور] صحبت کردیم. جالب بود. چیزی نگفت که بگویم “وای”! اما چند نکته‌ی کلیدی به من داد. سوالم این بود: چه زمانی روی ضربات ایستگاهی کار می‌کنید؟ بهترین زمان برای بازیکنان چه موقعی است؟ ما به عنوان بازیکن، معمولاً روز قبل از بازی این کار را برای 10-15 دقیقه انجام می‌دادیم. می‌دانستیم چه چیزی در انتظارمان است.»

فابرگاس ادامه داد: «او چند نکته‌ی مهم در مورد اینکه چطور این کار را در وسط تمرین انجام داد، به ما گفت. این‌طور که غافلگیرشان کنید و مجبور شوند سریع تمرکز کنند. آن‌ها دو راه دفاعی و دو راه هجومی دارند. البته که وارد جزئیات نشد، قابل درک است. اما گفت که آن‌ها روی دو چیز در هر بازی کار می‌کنند: حمله و دفاع. آن‌ها نمی‌خواهند زیاده‌روی کنند و به قول معروف، همه چیز را خراب کنند.»

او همچنین توضیح داد: «گاهی اوقات، دادن اطلاعات زیاد به بازیکنان نتیجه‌ی عکس می‌دهد. آن‌ها خوب درک نمی‌کنند و اوضاع در بازی برعکس می‌شود. آن‌ها در طول هفته روی این موضوع به‌طور جدی کار می‌کنند و چیزی است که آرتتا واقعاً به آن اعتقاد دارد.»

نیکولاس جوور

  • اهمیت ضربات ایستگاهی برای آرسنال

هرچند که ضربات ایستگاهی معمولاً جذاب‌ترین راه برای رسیدن به گل نیستند، اما همچنان بخش مهمی از بازی را تشکیل می‌دهند. توانایی دفاع از ضربات ایستگاهی در محوطه‌ی خود و به حداکثر رساندن تهدید آن‌ها در محوطه‌ی حریف، عناصری اساسی برای هر تیم قهرمانی هستند.

آرتتا این موضوع را درک می‌کند و با اطمینان مسئولیت استفاده از بهترین ابزار موجود در ترکیب آرسنال را به جوور سپرده است. بازیکنانی مانند گابریل ماگالائش، ویلیام سالیبا، دکلان رایس، و کای هاورتز همگی روی هوا بسیار قدرتمند هستند. دیوید رایا در خروج از دروازه و مهار توپ‌های ارسالی تبحر خاصی دارد. به همین ترتیب، بازیکنانی مانند بوکایو ساکا، مارتین اودگارد، و گابریل مارتینلی قادرند با ارسال‌های باکیفیت، خطرساز ظاهر شوند.

تا اینجای فصل، آرسنال با 12 گل از ضربات ایستگاهی در لیگ برتر، از این حیث بهترین تیم لیگ بوده است (طبق آمار WhoScored). به وضوح، روش‌های جوور ثمره‌ی خود را داده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۷ ۱۰:۳۳
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenalinsider.com
بازدید: ۱۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰