loading
در حال بررسی درخواست شما
میکل آرتتا: ساکا کلاس جهانی است
میکل آرتتا: ساکا کلاس جهانی است

میکل آرتتا: ساکا کلاس جهانی است

میکل آرتتا دیروز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با لنس در لندن کلونی حاضر شد.  

از او در مورد آخرین اخبار تیم، اهمیت بوکایو ساکا - که 5 سال پیش در چنین روزی در آرسنال شروع به بازی کرد- تاثیر لی اندرو تروسارد و موارد دیگر سوال شد.

در ادامه مطالب کامل کنفرانس مطبوعاتی او را می‌خوانید:

 

  • در مورد وضعیت فیزیکی فابیو ویرا:

بله، مشکلی با او داریم. درد و ناراحتی داشته و تلاش کردیم با درمان‌های جایگزین بهبود پیدا کند اما خوب نشد. پس او را نزد متخصص فرستادیم تا عمل جراحی کشاله ران انجام شود که دیروز انجام شد. انتظار داریم چند هفته غیبت داشته باشد.

  • زمان بازگشت او چه زمانی است؟

انتظار نداریم قبل از تعطیلات برگردد. باید ببینیم چطور پیشرفت می‌کند. جراحی دیروز انجام شده است. باید صبر کنیم. وضعیت را بررسی می‌کنیم.

  • در مورد وضعیت فیزیکی بن وایت:

بله، او روز قبل از بازی برنتفورد تمرین کرد و احساس خوبی داشت. فکر می‌کنم در دسترس باشد که خبر خوبی است.

  • در مورد احتمال صدرنشینی گروه با یک بازی باقی مانده:

بله، قطعاً می‌خواهیم بازی را ببریم. می‌خواهیم صدرنشین باشیم و فردا در برابر تیمی که مشکلاتی ایجاد می‌کند و قبلاً هم تجربه‌اش کرده‌ایم فرصت پیش روی ماست، بنابراین انگیزه کافی برای پیروزی فردا داریم.

  • پیروزی چقدر مهم است؟

باید در خانه ببریم و اگر فردا می‌توانیم، باید صدرنشین گروه باشیم. این ذهنیت تیم است.

  • در مورد هدف قرار گرفتن ساکا در بازی رفت:

او هدف قرار گرفته چون یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان ماست و تیم‌ها می‌دانند. تلاش می‌کنند نقاط قوت ما را مهار کنند. آنچه او در این 5 سال از زمان شروع بازی‌اش انجام داده، نسبت به سنش قابل توجه است. وقتی به آمارش نگاه می‌کنید و چقدر ثبات داشته، دیدن چنین چیزی در سن او بسیار نادر است، به ویژه در پست‌هایش در باشگاه بزرگی مثل آرسنال. برای او حرف بزرگی است. 

  • آیا ساکا در سطح جهانی است؟

او در جام جهانی بازی کرده است، در تیم ملی بازی می‌کند. نمی‌دانم معنای سطح جهانی چیست اما او یک بازیکن سطح بالاست.

  • او تا چه اندازه برای باشگاه و تیم ملی مهم است؟ 

بخش مهمی از هر دو تیم است. باید تاثیرش را در بازی‌ها ببینید. برای ما تعیین‌کننده است. می‌دانیم از او چه می‌خواهیم و ساکا باید بخش مهمی از این باشد.

  • آیا ساکا می‌تواند فرمش را طی 5 یا 10 سال آینده حفظ کند؟ 

رسیدن به اوج یک چیز است اما حفظ آن چیز دیگری است. او 5 سال است آن را حفظ کرده است. همچنین می‌توانید ببینید که چقدر سریع پیشرفت می‌کند. ذهنیت درست دارد چون خانواده و افراد مناسبی دور و برش دارد. همچنان بسیار فروتن است. مشاوران خوبی دارد که او را ویژه می‌کند. او می‌خواهد بیشتر پیشرفت کند و هنوز بیشتر هم می‌تواند.

  • آیا تروسارد بهترین خرید از لحاظ ارزش بود؟

در مورد جنبه مالی نمی‌دانم. من اقتصاددان باشگاه نیستم! او بازیکن فوق‌العاده‌ای است، استعداد عالی و هوش فوتبالی دارد تا به شیوه ما بازی کند. برای ما خیلی مناسب است.

  • چقدر انعطاف‌پذیری‌اش مهم است؟ 

آنچه در لیگ انجام داده بود یکی از دلایل اصلی جذبش بود. تجربه بازی در لیگ را داشت.. ما در ژانویه مشکلات زیادی در خط حمله داشتیم و او توانست به خوبی آن نیاز را برطرف کند که ثابت کرد می‌تواند این کارها را انجام دهد.

  • آیا دستاورد صعود کم‌اهمیت جلوه داده می‌شود؟

خیر، 100٪ خیر. باید زیاد تلاش کنید و حفر کنید و خوب بازی کنید و شایسته پیروزی در بازی‌ها باشید. مقابل حریفان قدرتمندی بازی کردیم. PSV همه بازی‌های لیگ را برده بود و تنها از ما باخت. سپس به سویا رفتیم که مکان بسیار سختی است. فردا هم بازی سختی خواهد بود اما امیدواریم بهتر از آنها باشیم.  

  • لذت بردن آرتتا از لیگ قهرمانان:

بله، لذت می‌برم. احساس عالی است. افتخار می‌کنم. احساس می‌کنم باشگاه باید در این سطح باشد و تاکنون خوب رقابت کرده‌ایم. ادامه خواهیم داد.

  • آیا در اروپا چیزی برای اثبات دارد؟

قطعاً. باید ثابت کنیم. باید به اروپا بازگردیم و باشگاهی باشیم که می‌خواهیم و حضور و نتایجی داشته باشیم که نشان دهد به شکل قدرتمندی بازگشته‌ایم. هنوز این کار را نکرده‌ایم و باید انجام شود.  

  • چطور با تیم‌هایی که اتوبوسی دفاع می‌کنند، برخورد می‌کنید؟  

با تمرین، مثل همه چیز. البته وقتی فضا کمتر و تراکم بیشتر است، گلزنی سخت‌تر است. فکر می‌کنم نسبت به سایر مواقعی که تیم با چنین بلوکی دفاع می‌کرد، بهتر حمله کردیم. روی برخی چیزها که بتواند مشکلات بیشتری برای حریف ایجاد کند، تاکید زیادی داریم. هرچه بیشتر تمرین کنیم، بهتر خواهیم شد. گاهی نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد اما تیم می‌خواهد انجامش دهد. موضوع پیدا کردن کلید مناسب برای باز کردن قفل‌هاست در ارتباط با آنچه تیم می‌خواهد انجام دهد.  

  • در مورد کاهش باز بودن بازی‌ها نسبت به فصل گذشته:

مرحله بازی تعیین‌کننده بزرگی است. سال گذشته گل‌های زیادی را در دقایق اول بازی زدیم و سپس بازی متفاوت می‌شد. حریف بازتر می‌شد و باید کارهای دیگری هم انجام می‌داد. ما چندان نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم. وقتی لحظات پیروزی سال گذشته و امسال را مقایسه می‌کنیم، متفاوت است. اما لیگ متفاوت است، انتظارات متفاوت است و بازیکنان متفاوت است. مهم این است که برنده شویم. 

  • تروسارد را از نظر دوپایی با کازورلا مقایسه می‌کنید؟

باید ببینم لئو کرنر را با پای چپ می‌زند یا نه! وقتی این کار را بکند شاید! او خیلی خوب است اما سانتی چیز ویژه‌ای بود.

  • در مورد رکورد دفاعی آرسنال:

رضایت ما همین جایگاه فعلی است. باید راهی برای رسیدن به جایی که می‌خواهیم باشیم، پیدا کنیم و همین جا همان جایی است که می‌خواهیم. شاید آسان نباشد، پرهیاهو نیست چون فضایی برای دویدن نیست. وقتی در ترافیک گیر کرده‌اید، می‌خواهید 100 مایل در ساعت بروید اما 3 اتوبوس و 55 تاکسی دورتان هستند. بنابراین کار سخت است. باید به جایی که می‌خواهیم برسیم و برای این کار باید واقعاً محکم باشیم که فکر می‌کنم تاکنون محکم بوده‌ایم.  

  • آیا می‌توان هم عملکرد دفاعی قوی داشت و هم بازی جذاب و پرگل ارائه داد؟

فکر می‌کنم وضعیت بازی تعیین‌کننده بزرگی است که بارها و بارها در لیگ و اروپا دیده‌ایم. چون در لیگ قهرمانان چه اتفاقی افتاد؟ در برابر PSV زود گل زدیم و واقعاً هیجان‌انگیز بودیم. در برابر سویا هم همین‌طور. این موضوع مهمی است.

  • آیا اسمیت رو و پارتی می‌توانند قبل از تعطیلات ژانویه برگردند؟ 

امکانش هست اما بستگی به نحوه پیشرفتشان دارد. امیل قبلاً کمی دویده است. نمی‌دانم چقدر طول می‌کشد. معمولاً سریع التیام پیدا می‌کند. توماس هم همین‌طور. باید مطمئن شویم وقتی برمی‌گردند در بهترین وضعیت باشند. نمی‌خواهیم عجله کنیم اما تیم به آن‌ها نیاز دارد چون در حال حاضر برخی بازیکنان کلیدی غایب هستند.  

  • در مورد گزینه‌های میان زمین:

بله ولی وضعیت همین است و در برخی مصدومیت‌ها بدشانس بوده‌ایم. برخی دیگر هم در هر باشگاه دیگری هم اتفاق می‌افتد. تنها باشگاهی با مصدوم نیستیم. اما جایی که اتفاق افتاده کمی بحرانی بوده است. مثل مصدومیت یورین که باعث ضعیف شدن خط دفاعی شد. ضربه سختی بود اما تیم باید راهی برای سازگاری و ادامه عملکرد خوب و پیروزی پیدا کند.

  • آیا زینچنکو می‌تواند در خط میانی بازی کند؟

او در این نقش بازی می‌کند و از موقعیت متفاوتی در مرحله حمله به بازی وارد می‌شود. در موقعیت‌های دفاعی به دلیل وجود بازیکنان دیگر در آن پست‌ها بازی نمی‌کند. اما امکانش هست. سوال خوبی بود. چون این امکان وجود دارد.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۸ ۱۱:۰۸
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۷۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰