loading
در حال بررسی درخواست شما
همه تغییرات فصل 2023/24 لیگ برتر
همه تغییرات فصل 2023/24 لیگ برتر

همه تغییرات فصل ۲۰۲۳/۲۴ لیگ برتر

🔵وقت های اضافه:


بزرگترین تغییر فصل جاری مربوط میشه به طول وقت اضافه‌ای که قراره اضافه بشه. همونطور که در جام جهانی مردان و زنان دیدیم، داوران محاسبات دقیق‌تری برای مشخص کردن زمان اضافه انجام می‌دن تا زمان واقعی بازی افزایش پیدا کنه.
بر خلاف سیاست قبلی که 30 ثانیه برای رویدادهای خاص اضافه می‌شد، دقیقاً زمان از دست رفته بازی اضافه میشه.
این رویدادها شامل:
- گل و جشن های بعد از گل
- تعویض بازیکن
- مصدومیت و زمان درمان (در صورت نیاز)
- ضربات پنالتی
- کارت قرمز
مثلا در جام خیریه دیدیم که 101 دقیقه وقت اصلی اضافه شد تا تروسارد بتونه گل تساوی را بزنه. ساعت‌های ورزشگاه هم دیگه در 90 دقیقه متوقف نمی‌شن و تا پایان هر نیمه ادامه پیدا می‌کنن.

وقت اضافه


🟠اتلاف وقت کمتر:


برای افزایش زمان بازی واقعی با توپ، داوران سخت‌گیری بیشتری نسبت به بازیکنانی خواهند داشت که باعث تاخیر در از سرگیری بازی یا وقت کشی می‌شوند. این شامل طولانی کردن زمان اجرای ضربات آزاد، ضربات کرنر یا ضربه دروازه‌بان می‌شود. همه این موارد با کارت زرد قابل مجازات خواهد بود.
برای جلوگیری از شبیه‌سازی مصدومیت توسط بازیکنان، داوران سخت‌گیرانه‌تر بازیکنان را از زمین بیرون می‌کنند تا درمان شوند. این باعث می‌شود که بازیکنانی که واقعاً مصدوم نیستند، کمتر تمایل داشته باشند که دروغ بگویند. درمان تنها برای بازیکنانی که از یک تکل خطای منجر به کارت زرد یا قرمز مصدوم شده‌اند، برخورد با هم‌تیمی، یا دروازه‌بان و بازیکن مسئول زدن پنالتی که مصدوم شده، مجاز خواهد بود.

اتلاف وقت


🔴خوش رفتاری:


انتظار می‌ره در هفته‌های اول فصل کارت‌های زرد بیشتری دیده بشه چون داورا سعی می‌کنن با اعتراض بازیکنان و مربیان برخورد کنن.
بازیکنانی که دور داور جمع بشن، سمت اونا بدوند تا مقابلشون قرار بگیرن یا تماس فیزیکی داشته باشن، کارت زرد می‌گیرن. برای زبان یا اشارات توهین‌آمیز و پرخاشگری هم کارت قرمز نشون داده می‌شه.
این موارد در هفته اول لیگ پایین‌تر انگلیس اجرا و منجر به دو برابر شدن کارت‌های زرد نسبت به روز آخر فصل قبل خواهد شد.
مربیان هم به خاطر ترک منطقه فنی مثلا برای جشن گل، یا بحث کردن با داور حین بازی یا بین نیمه‌ها، اخطار دریافت می‌کنن. فقط مربی اجازه قدم زدن توی منطقه فنی رو داره و مربیان دیگه نمی‌تونن کنارش وایسن.

کونته بدرفتاری


🟠قوانین دیگر:


یه تغییر کوچیک در رابطه با یک بازیکن که با خطا، حریف رو از یک فرصت گل زدن محروم می‌کنه ایجاد شده. از حالا اگه مدافعان سعی کنند برای توپ مبارزه کنند ولی خطا کنند، فقط کارت زرد می‌گیرند. این باعث کاهش کارت قرمزها میشه، اما نگه داشتن، کشیدن، هل دادن و خطاهایی که امکان بازی کردن با توپ وجود نداشته باشه همچنان منجر به اخراج میشه.
تغییر دیگه‌ای در قانون آفساید ایجاد شده. اگه مدافعی توپ را در کنترل داشته باشه، سعی کنه توپ رو بگیره یا دور کنه، این یک "بازی عمدی" محسوب میشه. پس اگه توپ به مهاجم داخل آفساید برسه، بدون توجه به اینکه عملکرد مدافع درست بوده یا نه، آفساید گرفته نمیشه. اما اگه توپ فقط به مدافع برخورد کنه و به مهاجم داخل آفساید برسه، باید آفساید اعلام بشه.

داور لیگ برتر


🔴سهمیه پنجم لیگ برتر:


برای اولین بار، فصل 2023-2024 می‌تواند 5 تیم لیگ برتری را از طریق رده‌بندی در جدول لیگ به مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بفرستد. فرمت جدید لیگ قهرمانان باعث می‌شه این تورنومنت از 36 تیم در فصل 2024-2025 تشکیل بشن که این یه جای اضافه به دو کشوری که باشگاه‌هاشون بهتر عمل کردند میده.
در 5 فصل از 6 فصل گذشته - و 7 فصل از 11 فصل گذشته - لیگ برتر شایستگی این جای اضافه رو داشته، اما فقط در اواخر فصل مشخص میشه که آیا تیم پنجم لیگ برتر به لیگ قهرمانان میرسه یا نه.

سهمیه جدید لیگ قهرمانان


🟢داوران جدید:


سه داور جدید در فصل جاری لیگ برتر فعالیت خواهند کرد.
تیم داوران رابینسون و دارن باند به همراه کمک داور اکیل هاوسون به داوران لیگ برتر اضافه شدند.
از سوی دیگر، آندره مارینر که مدت طولانی داوری می‌کرد، بازنشسته شد. آخرین بازی اون مربوط به ماه می و دیدار ما مقابل ولورهمپتون بود.

داوران جدید لیگ برتر


🟣شماره روی پیراهن بازیکنان:


چهارمین طراحی مجدد در تاریخ لیگ برتر منجر به پیدایش فونت جدیدی روی پشت پیراهن بازیکنان میشه که باعث افزایش ارتفاع اعداد و بهتر شدن خوانایی میشه.
علاوه بر تغییر نام و شماره، نشان بازوی لیگ در فصل آینده بازطراحی شده و حالا شیر مستقل و نمادین لیگ برتر روی بازو خواهد بود.

شماره پیراهن جدید


🟤توقف نیم فصل:


برای اولین بار از فصل ۲۰۱۹/۲۰، در ماه ژانویه ۱۰ مسابقه در طول دو هفته برگزار خواهد شد تا از برنامه بازی‌های فشرده کاسته شده و زمان استراحت بازیکنان بهبود یابد.
این موضوع بازی خانگی ما مقابل کریستال پالاس را که قرار بود در روز شنبه ۱۳ ژانویه برگزار شود تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بازی ممکن است به یکی از پنج بازی‌ای باشد که به روز‌های ۲۰ تا ۲۱ ژانویه موکول خواهد شد.

توقف نیم فصل

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۰ ۱۸:۵۸
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۴۵۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰