loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی آرسنال V ساوهتمپتون
پیش بازی آرسنال V ساوهتمپتون

پیش بازی آرسنال V ساوهتمپتون

دو گل در دقایق تلف‌شده، آرسنال را از شرمندگی در برابر لستر سیتی نجات داد و با پیروزی ۴-۲ این تیم همچنان یکی از دو تیم شکست‌ناپذیر لیگ برتر است. توپچی‌ها با اعتماد به نفس بسیار بالا، به دنبال حفظ این رکورد در روز شنبه و در بازی خانگی مقابل ساوتهمپتون خواهند بود.

گل به خودی ویلفرد اندیدی و ضربه کای هاورتز، آرسنال را در هفته ششم لیگ برتر به پیروزی رساند، در حالی که دو گل جیمز جاستین، نتیجه را در نیمه اول برابر کرده بود. پس از پیروزی ۲-۰ مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا در هفته گذشته، تیم میکل آرتتا اکنون هدف خود را کسب سومین پیروزی خانگی در هفت روز قرار داده است.

با یک پیروزی دیگر، آرسنال به ۴۰۰ پیروزی خانگی در لیگ برتر خواهد رسید. تنها منچستر یونایتد (با ۴۲۸ پیروزی) تاکنون به این رکورد دست یافته است. از سوی دیگر، تنها چهار تیم دیگر در لیگ برتر، شکست‌های خارج از خانه بیشتری نسبت به ساوتهمپتون با ۲۴۶ شکست داشته‌اند.

یکی از بازیکنانی که به خصوص از بازی در امارات لذت برده است، هاورتز است که روز سه شنبه به PSG گل زد و همچنین شش گل در شش بازی اخیر لیگ خود در این زمین زده است. او در چهار بازی خانگی متوالی در لیگ برتر گلزنی کرده است، در حالی که پیر امریک اوبامیانگ آخرین بازیکنی بود که در پنج بازی متوالی برای توپچی‌ها در این رقابت گلزنی کرد و این کار را در سپتامبر ۲۰۱۹ انجام داد.

آنالیز بازی آرسنال

آرسنال که در این فصل لستر را شکست داده است، اکنون در ۴۰ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل تیم‌های تازه صعود کرده شکست‌ناپذیر است و از زمان باخت ۱-۰ به نیوکاسل در نوامبر ۲۰۱۰، ۳۵ بازی را برده و پنج بازی را مساوی کرده است. تنها چلسی (با ۴۳ بازی بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۵) و منچستر سیتی (با ۴۱ بازی بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۲۰) رکوردهای طولانی‌تری در این زمینه در تاریخ رقابت داشته‌اند.

آرسنال همچنان چند بازیکن را برای بازی روز شنبه از دست خواهد داد، زیرا انتظار نمی‌رود مارتین اودگارد، الکساندر زینچنکو و تاکهیرو تومیاسو تا پس از تعطیلات بین‌المللی بازگردند. مدافعان بن وایت و یورین تیمبر نیز در بازی روز شنبه ممکن است غایب باشند.

ساوتهمپتون با چالش بزرگی روبرو است، زیرا این تیم در پی اولین پیروزی خود پس از صعود از چمپیونشیپ است و روز دوشنبه با نتیجه ۳-۱ مقابل همسایه‌اش بورنموث شکست خورد. بازیکنان راسل مارتین تنها یک امتیاز از شش بازی اول خود در فصل ۲۰۲۴/۲۵ کسب کرده‌اند که بدترین شروع مشترک آن‌ها در هر رقابت لیگ است (همچنین یک امتیاز در لیگ برتر در فصل ۱۹۹۸/۹۹).

در طول فصل‌های ۲۰۲۴/۲۵ و سقوط آن‌ها در فصل ۲۰۲۲/۲۳، ساوتهمپتون اکنون در ۱۹ بازی لیگ برتر بدون پیروزی است و پنج بازی را مساوی کرده و ۱۴ بازی را باخته است. تنها یک بار در تاریخ لیگ برتر، آن‌ها یک روند طولانی‌تر بدون پیروزی را تجربه کرده‌اند، با ۲۰ بازی بدون پیروزی بین آگوست و دسامبر ۱۹۶۹.

اگر آن‌ها قصد دارند با نتیجه‌ای از امارات خارج شوند، ممکن است به یک چهره آشنا برای هواداران آرسنال، آرون رمزدیل، تکیه کنند. این دروازه‌بان سابق توپچی‌ها می‌تواند نهمین دروازه‌بانی باشد که پس از نمایندگی قبلی آن‌ها در این رقابت، مقابل آرسنال در لیگ برتر قرار می‌گیرد.

آنالیز بازی آرسنال

از هشت دروازه‌بان قبلی، تنها امیلیانو مارتینز از استون ویلا موفق شده است در اولین بازی خود مقابل آرسنال، دروازه خود را بسته نگه دارد و این کار را در پیروزی ۳-۰ در امارات در نوامبر ۲۰۲۰ انجام داد.

در سوی دیگر زمین، مردان مارتین واقعاً به مشکل خورده‌اند و تنها سه گل از مجموع ۷.۷ گل مورد انتظار (xG) به ثمر رسانده‌اند. تنها منچستر یونایتد (پنج گل از ۱۰.۶ xG) در این فصل، عملکرد خود را نسبت به آمارهای زیربنایی خود به میزان بیشتری کاهش داده است، در حالی که نرخ تبدیل شوت ساوت‌همپتون به گل، با ۴.۴٪، بدترین نرخ در لیگ برتر است.

بن برتتون دیاز یکی از مهاجمانی است که امیدوار است این وضعیت را اصلاح کند و بازی دوشنبه در بورنموث، او را به ۲۰ بازی در لیگ برتر بدون هیچ پیروزی (۵ تساوی، ۱۵ شکست) رساند که بیشترین تعداد برای هر بازیکن در تاریخ این رقابت است.

ساوتهمپتون بدون کاپیتان خود، جک استفنز، خواهد بود، زیرا او پس از سخنان خود به داوران پس از اخراج در شکست اخیر قدیس‌ها مقابل منچستر یونایتد، دو بازی اضافی محروم شد، اما ویل اسمال‌بون می‌تواند پس از بهبودی از مصدومیت ران، به تیم بازگردد.

  • بازی‌های رو در رو

ساوتهمپتون در واقع اخیراً برای آرسنال مشکل‌ساز بوده است و در سه دیدار اخیر لیگ برتر، بدون شکست مقابل این تیم قرار گرفته است (یک پیروزی، دو تساوی)، با این که هر دو بازی آن‌ها در فصل ۲۰۲۲/۲۳ به تساوی انجامیده است، از جمله تساوی ۳-۳ در امارات.

با این حال، قدیس‌ها ۲۴ بار به آرسنال در لیگ برتر سر زده‌اند، بدون اینکه طعم پیروزی را بچشند، ۸ بار مساوی کرده‌اند و ۱۶ بار باخته‌اند. این بیشترین تعداد بازدید یک تیم از تیم دیگر در این رقابت بدون پیروزی است.

آرسنال در ۲۸ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل ساوتهمپتون شکست‌ناپذیر است، از زمان باخت ۱-۰ در نوامبر ۱۹۸۷. تنها در برابر فولهام (با رکورد فعلی ۳۱ بازی)، آن‌ها رکورد طولانی‌تر بدون شکست خانگی در تاریخ لیگ خود داشته‌اند.

آنالیز بازی آرسنال

ساوتهمپتون همچنین در لندن به طور کلی به مشکل خورده است و ۸۲ از ۱۳۹ سفر لیگ برتر خود به پایتخت را با شکست به پایان رسانده است (۵۹٪)، بالاترین نرخ شکست در بین ۱۲ تیمی که ۱۰۰ یا بیشتر بازی خارج از خانه در آنجا انجام داده‌اند. در واقع، تنها اورتون (۹۱) و نیوکاسل (۸۹) شکست‌های کلی بیشتری نسبت به قدیس‌ها داشته‌اند.

  • پیش‌بینی

با دانستن اینکه آرسنال در بازی روز شنبه به شدت مدعی پیروزی است، تعجب‌آور نخواهد بود. این تیم در ۷۸.۵٪ شبیه‌سازی‌های پیش از بازی توسط سوپرکامپیوتر اپتا به پیروزی رسیده است.

شانس پیروزی ساوتهمپتون تنها ۸.۷٪ برآورد شده است و ۱۲.۸٪ شبیه‌سازی‌ها به تساوی انجامیده‌اند.

آنالیز بازی آرسنال

در پیش‌بینی‌های فصل ما، آرسنال ۱۸.۱٪ شانس قهرمانی نسبت به ۷۲.۱٪ منچستر سیتی دارد و در ۴۵٪ پیش‌بینی‌ها، در رتبه دوم لیگ قرار می‌گیرد. ساوتهمپتون، در عین حال، در ۸۹.۹٪ شبیه‌سازی‌ها سقوط می‌کند که به طور قابل توجهی بالاترین احتمال در لیگ است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۰:۴۳
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : theanalyst.com
بازدید: ۱۳ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰