loading
در حال بررسی درخواست شما
چلسی در برابر آرسنال: پیش‌ بازی
چلسی در برابر آرسنال: پیش‌ بازی

چلسی در برابر آرسنال: پیش‌ بازی

آرسنال قصد دارد پس از پیروزی بزرگ خود مقابل منچسترسیتی، بر عملکرد خوبش اضافه کند و در بازی بعدی مقابل چلسی نیز نتیجه مثبتی کسب کند. ما به پیش‌بینی و پیش‌نگاه دربی لندن روز شنبه می‌پردازیم.

  • چلسی در برابر آرسنال: نکات کلیدی

سوپر کامپیوتر اپتا پیش‌بینی یک بازی نزدیک را می‌کند. به آرسنال 36.3 درصد و به چلسی 34.7 درصد شانس پیروزی می‌دهد. 

مائوریسیو پوچتینو هرگز بازی خانگی لیگ برتری را مقابل آرسنال وقتی سرمربی ساوت‌همپتون و تاتنهام بوده، نباخته است. او 3 برد و 3 مساوی داشته است.

آرسنال می‌تواند اولین تیم تاریخ فوتبال انگلیس باشد که 4 بازی اول خارج از خانه را با حفظ دروازه بسته خود می‌برد.

پیش‌نگاه بازی

هواداران لیگ برتر، شنبه شاهد دو دربی خواهند بود. دربی زودهنگام لیورپول و اورتون و پس از آن دیدار غول‌های لندنی در استنفوردبریج که چلسی میزبان آرسنال است. آرسنال پس از ضربه بزرگ به نبرد قهرمانی در هفته 8، می‌تواند شروع بدون شکست خود را حفظ کند؟

در حالی که از برد 1-0 مقابل منچسترسیتی سرمست بود آرسنال وارد استراحت بین‌المللی شد. گل گابریل مارتینلی با تغییر مسیر با کمک ناتان آکه به ثمر رسید تا آرتتا اولین امتیاز لیگ برتری را مقابل استاد سابقش پپ گواردیولا بگیرد. آرسنال که تاکنون 6 برد و 2 مساوی دارد، آخرین بار در فصل 2007-2008 شروع طولانی‌تری بدون شکست در لیگ برتر داشته است (15 بازی) و با برد مقابل چلسی به صدر جدول خواهد رسید.

آن برد مقابل سیتی باعث امیدواری سمت قرمز شمال لندن برای یک گام فراتر از فصل گذشته شده است. سوپر کامپیوتر اپتا پس از استراحت بین‌المللی سپتامبر فقط 2.8 درصد شانس قهرمانی به آرسنال می‌داد که الان به 11.8 درصد رسیده است.

بی‌شک قوی‌ترین بخش پیروزی آرسنال مقابل سیتی عملکرد دفاعی بود. قهرمان فصل گذشته فقط 4 شوت زد که هیچ‌کدام از این شوت ها توسط ارلینگ هالند نبود. ویلیام سالیبا و گابریل عملکرد خوبی در خنثی‌سازی غول نروژی داشتند و آرتتا امیدوار است سالیبا پس از مصدومیت انگشت پا که باعث خروج او از تیم ملی فرانسه شد، در دسترس باشد.

اما فقط مدافعان آرسنال نیستند کار بدون توپ ارزشمندی انجام می‌دهند. اگرچه مارتین اودگارد بیشتر به خاطر باز کردن دفاع حریف شناخته می‌شود، اما کاپیتان آرسنال بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر امسال پرس کرده است. او تنها بازیکنیه که بیش از 100 پرس در هر دو منطقه میانی و حمله ثبت کرده است.

اودگارد روز شنبه با رایس همراه خواهد بود، اما آرتتا چند معما در خط حمله دارد. امیدوارند بوکایو ساکا پس از غیبت در بردهای انگلیس مقابل استرالیا و ایتالیا بازگردد، اما لئوناردو تروسارد دچار آسیب دیدگی ران است. بازگشت ساکا ممکن است باعث حضور ژسوس در مرکز حمله و کنار رفتن انکتیا شود.

آرتتا در برابر سیتی از پوشش اضافی جورجینیو استفاده کرد، اما بازیکن دیگر سابق چلسی ممکن است روز شنبه بازی کند. کای هاورتز می‌تواند 100امین بازی لیگ برتر خود را در محیط آشنای استنفورد بریج تجربه کند. 27 بازیکن مختلف پس از حضور در چلسی، بعداً مقابل آن‌ها گلزنی کرده‌اند که بیش از هر تیم دیگری است.

در حالی که چلسی ممکن است مقابل هاورتز قرار بگیرد، آرسنال با حریف آشنای خود پوچتینو روبرو می‌شود. او هرگز بازی خانگی لیگ برتر را مقابل آرسنال وقتی در ساوت‌همپتون و تاتنهام بود، نباخته است.

پوچتینو به عنوان سرمربی تاتنهام، در 11 دربی شمال لندن 3 برد، 6 مساوی و 2 باخت داشته و تیمش 15 گل زده و 15 گل خورده است.

پوچتینو پس از دو برد پیاپی چلسی وارد استراحت شده بود. در برد 4-1 مقابل برنلی، کول پالمر، رحیم استرلینگ و نیکلاس جکسون به گل خودی آمین الداخیل اضافه کردند. چلسی به دنبال 3 برد پیاپی لیگ برتر است که از اکتبر گذشته تکرار نشده است. البته 2 بازی اخیر خانگی را باخته‌اند.

پوچتینو امسال با لیست مصدومان طولانی دست و پنجه نرم می‌کند و استراحت بین‌المللی کمک چندانی به بازیابی آن‌ها نکرده است. کاپیتان ریس جیمز قرار بود پس از بهبودی از مصدومیت همسترینگ بازگردد که این هفته دوباره مصدوم شد. مالو گوستو می‌تواند به جای او بازی کند. 

وضعیت کارنی چوکوئه‌مکا، آرماندو بروخا و آکسل دیساسی مشکوک است، اما خبر خوب برای چلسی اینکه میخائیلو مودریک پس از بهبودی از کوفتگی در برد اوکراین مقابل مالت گلزنی کرد. بن چیلول، رومئو لاویا و کریستوفر انکونکو از مصدومان طولانی‌مدت چلسی هستند. 

 

 

  • چلسی و آرسنال: تقابل دو تیم

چلسی به طور سنتی در دیدارهای لیگ برتر مقابل آرسنال عملکرد بهتری داشته است، اما این روند در سال های اخیر تغییر کرده است.

آبی‌های لندن پنج بازی از شش بازی اخیر لیگ خود را مقابل توپچی‌های لندن (به جز پیروزی در یک بازی) واگذار کرده‌اند، که به اندازه شکست‌هایی است که در 25 بازی قبلی خود مقابل آنها متحمل شده بودند (14 پیروزی، 6 تساوی).

آرسنال همچنین به دنبال حفظ رکورد خود در دربی‌های لندن در روز شنبه است، زیرا در 15 بازی آخر خود در لیگ برتر مقابل سایر باشگاه‌های پایتخت شکست نخورده است (11 پیروزی، 4 تساوی). این سومین روند طولانی از این نوع در تاریخ لیگ برتر است. چلسی بین سال‌های 2004 و 2006 از روند 20 بازی لذت برد، در حالی که خود آرسنال بین سال‌های 2001 و 2005 در 35 دربی برتر لندن شکست نخورد.

در عین حال، آرتتا 62.5 درصد از بازی‌های لیگ برتر خود را مقابل چلسی برده است (5 پیروزی، 1 تساوی، 2 شکست). از بین تمام سرمربیان که بیش از 5 بار در این رقابت با آبی‌های لندن روبرو شده‌اند، تنها کنی دالگلیش (76.9 درصد) و گواردیولا (64.3 درصد) رکورد برد بهتری مقابل آنها دارند.

آخرین دیدار این دو تیم در ماه مه در ورزشگاه امارات انجام شد که اودگارد دو گل در پیروزی 3-1 آرسنال به ثمر رساند و ژسوس و نونی مادوکه نیز در این دیدار گلزنی کردند.
 

چلسی آرسنال

 

تصویر نشان می دهد که آرسنال در بازی لیگ برتر 2022-23 مقابل چلسی با نتیجه 3-1 پیروز شد. آرسنال در این بازی سه گل به ثمر رساند، در حالی که چلسی فقط یک گل به ثمر رساند.

آمار نشان می دهد که آرسنال در این بازی کنترل بیشتری بر توپ داشت و بیشتر شوت زد. آنها همچنین xG (Expected Goals) بیشتری داشتند، که یک اندازه گیری آماری از احتمال گلزنی است.

در اینجا یک توضیح دقیق تر از آمار ارائه شده است:

توپ: آرسنال 55% از مالکیت بازی و چلسی 45% در اختیار داشت.
شوت: آرسنال 16 شوت زد و چلسی 7 شوت زد.
xG: آرسنال 1.75 xG داشت، در حالی که چلسی 0.76 xG ثبت کرد.
در مجموع، این آمار نشان می دهد که آرسنال در این بازی عملکرد بهتری داشت و مستحق پیروزی بود.

  • چلسی و آرسنال: فرم اخیر دو تیم

چلسی به دنبال جلوگیری از تکرار یک رکورد ناخواسته در روز شنبه است. آنها دو بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر را با نتیجه 1-0 مقابل ناتینگهام فارست و استون ویلا شکست خوردند. تنها یک بار در نوامبر 1993 در این رقابت‌ها در استمفوردبریج سه بازی متوالی را شکست خورده است و بازی سوم در آن روند شکست 2-0 مقابل آرسنال بود.

آرسنال در 12 بازی خود در تمامی رقابت ها در این فصل تنها یک شکست متحمل شده است که آن شکست در لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 3 اکتبر در فرانسه مقابل لانس (2-1) رخ داد.

آرسنال در سه بازی خارج از خانه لیگ برتر خود تاکنون در این فصل بدون دریافت گل پیروز شده است و کریستال پالاس، اورتون و بورنموث را شکست داده است. آنها می توانند اولین تیم در تاریخ لیگ برتر باشند که چهار بازی اول خارج از خانه خود را در یک فصل با پیروزی در هر برد با بسته نگه داشتن دروازه خود می برند.

آنها تنها دو فصل گذشته را با چهار پیروزی متوالی خارج از خانه آغاز کردند و این کار را در سال های 1903-04 و 2004-05 انجام دادند و این تنها دومین باری است که آرسنال در سه بازی اول خارج از خانه خود در یک فصل لیگ گلی دریافت نکرده است. آنها برای اولین بار در فصل 1995-96 به این موفقیت دست یافتند، اگرچه در سفر بعدی خود با نتیجه 1-0 مقابل چلسی شکست خوردند.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۲۸ ۱۹:۱۴
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : theanalyst.com
بازدید: ۳۲۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰