loading
در حال بررسی درخواست شما
آیا توپچی ها با برد در آنفیلد، قهرمان لیگ می‌شوند؟
آیا توپچی ها با برد در آنفیلد، قهرمان لیگ می‌شوند؟

آیا توپچی ها با برد در آنفیلد، قهرمان لیگ می‌شوند؟

تیم فوتبال آرسنال در لیگ برتر رکورد بدی در ورزشگاه آنفیلد دارد، اما میکل آرتتا مطمئن است که آن‌ها می‌توانند با برد در روز یکشنبه به انتظار 11 سال خود پایان دهند.

دوباره اینجا هستیم! یک روز دیگر و یک بازی بزرگ دیگر در راه است که آرسنال به دنبال کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بعد از ۱۹ سال می‌گردد. تیم میکل آرتتا در طول فصل، لحظات بسیار بزرگی را تجربه کرده است، اما شاید یکشنبه بتواند بزرگترین لحظه خود را تجربه کند.

از زمان شکستشان در برابر منچستر سیتی در استادیوم امارات در فوریه، آرسنال با پیروزی در هفت بازی اخیر خود در لیگ برتر، با ۲۱ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن به لیورپول سفر می‌کند.

بسیاری از افراد فکر می‌کردند که چالش قهرمانی آرسنال بعد از شکست ۳-۱ در برابر تیم پپ گواردیولا ضعیف خواهد شد، اما به جای آن، روند رو به رشدی را طی کردند.

و اگر آن‌ها در این هفته با شکست دادن لیورپول و کسب هشتمین پیروزی متوالی در آنفیلد، توانایی خود را برای به دست آوردن عنوان قهرمانی نشان بدهند، این نشانه بزرگی خواهد بود که آن‌ها حاضرند به انتظار طولانی خود را برای کسب این عنوان پایان دهند.

آیا با برد در آنفیلد، قهرمان لیگ می‌شوند؟

بزرگترین آزمون

تیم جوان آرتتا در این فصل با موانع بزرگی روبرو شده است و توانسته‌اند با موفقیت از همه‌ی آن‌ها عبور کنند.
لیورپول در استادیوم امارات شکست خورد، همچنین منچستریونایتد نیز در همین ورزشگاه نتیجه را واگذار کرد. تاتنهام را دو بار شکست دادند، در حالی که چلسی در استمفورد بریج با باخت از زمین خودی خارج شد.

به جز شکست در خانه در برابر منچستر سیتی، آرسنال در این فصل در مقابل تیم های معروف لیگ برتر با نام "شش تیم بزرگ"، زمانی که نیاز بوده، قدم های بزرگی برداشته است.

آرتتا پیش از بازی یکشنبه گفت: "ما واقعاً باید این لحظه را بپذیریم و برای آن تلاش کنیم. تیم پر از انگیزه و اتفاق مثبت است و می‌دانیم که چالش بزرگی روبرو هستیم، اما من فرصت بزرگی را برای رفتن به آنفیلد و انجام کاری که ما سال‌هاست انجامش نداده‌ایم می‌بینم."

"این همان چیزی است که در چند روز گذشته به تیم انگیزه داده."

آیا با برد در آنفیلد، قهرمان لیگ می‌شوند؟

بیرون کردن شیاطین

اما اگر بخواهند از لیورپول عبور کنند، آرسنال باید چیزی را انجام دهند که در 11 سال گذشته انجام نداده اند و آن هم بردن لیورپول در لیگ برتر در آنفیلد است.
آرتتا در زمانی که تیم آرسنال سه امتیاز را در نیمه قرمز منطقه مرسی ساید به دست آورد، هنوز در حال بازی بود. در آن بازی، گل‌های آن بازی را در سال 2012، لوکاس پودولسکی و سانتی کازورلا به ثمر رساندند.

آنفیلد بعد از آن برای آرسنال مقصد ناخوشایندی شده است. آرسنال در نه باز که به لیورپول در لیگ برتر سفر کرده‌اند و فقط دو امتیاز کسب کرده‌اند، همچنین در این بازی‌ها 32 گل را هم دریافت کردند.

این رکورد واقعاً فاجعه است، اما آرتتا مطمئنه که تیمش توانایی لازم برای پایان دادن به آن را در روز یکشنبه دارد.

او گفت: "این فصل به چندین استادیومی رفته‌ایم که در آنجا برای 17، 18 و 22 سال برنده نشده‌ بودیم اما در نهایت موفق شدیم." "بنابراین مطمئن هستیم که قادر به بردن در آنفیلد هم هستیم."

"در روز یکشنبه، ما سعی خواهیم کرد تا تیم برنده باشیم."

آیا با برد در آنفیلد، قهرمان لیگ می‌شوند؟

پیروی از گذشته بزرگان

یکی از مزیت‌های بالقوه آرسنال در این بازی، این است که تاریخ نشان می‌دهد که اگر در حال رقابت برای قهرمانی لیگ باشند می توانند با پیروزی در آنفیلد جام را بدست آوردند.

بدون شک، شب مشهور سال 1989 و گل در وقت اضافه مایکل توماس باعث شد آرسنال با برد مقابل لیورپول در پایان فصل آن لیگ هیجان‌انگیز‌ را به دست آورد.

پس پل مرسون در برد 1-0 گل زد و تیم جورج گراهام را به قهرمانی در سال 1991 رساند.

در فصل 2001-02 که آرسنال قهرمان شد با ضربه فردی لیونبرگ، آرسنال بازی را در آنفیلد با ده نفر پیروز شد. همچنین در سال 2003-04، بازیکن برجسته "شکست‌ ناپذیران" رابرت پیرس، با گلی که زد آرسنال موفق شد بازی باخته را در نهایت با پیروزی 2-1 عوض کند.

بنابراین تاریخ نشان می‌دهد که این کار قابل انجام است و آنچه که تیم آرسنال در این فصل نشان داده است، این است که آنها بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارند به دیگران ثابت کنند که اشتباه می‌کنند.

رویکرد شجاعانه به بازی‌ها، آنها را به صدر جدول لیگ برتر رسانده است و اگر می‌خواهند فاصله خود با منچسترسیتی را حفظ کنند، در آنفیلد در این هفته باز هم باید نشان دهند که این نوع روحیه را دارند.

آیا با برد در آنفیلد، قهرمان لیگ می‌شوند؟

آرام بودن کلید موفقیت است

اگر آرسنال می‌خواهد به نفرین آنفیلد را در روز یکشنبه پایان دهد، باید با آرامش کار کنند و از سر و صدای شدید به همراه تنش در بازی برای خود دوری کنند.

آنها در فصل گذشته موفق به این کار نشدند و آرتتا علت اصلی این شکست بود. تیمش در زمین به خوبی در حال ساکت کردن طرفداران لیورپول بود، اما بحث او با یورگن کلوپ لب خط، به نظر می‌رسد الهام بخش پیروزی لیورپول با نتیجه 4-0 شد.

آرسنال نمی‌تواند اجازه دهد مانند فصل قبل، چیزی مشابه رخ دهد و باید از تجربیات پیروزی‌های حاصل شده در بازی‌های با چلسی و تاتنهام در این فصل استفاده کنند.

اگر آنها بتوانند در روز یکشنبه در آنفیلد به همین شیوه عمل کنند، آنگاه یک قدم می توانند یک قدم بزرگ برای قهرمانی خود بردارند.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱/۲۰ ۱۱:۰۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : goal.com
بازدید: ۴۵۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰