loading
در حال بررسی درخواست شما
رکوردهایی  که در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شکستیم
رکوردهایی  که در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شکستیم

رکوردهایی که در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شکستیم

فصل باورنکردنی ما باعث شد تا بارها کتاب‌های رکورد را بازنویسی کنیم و آمارگیران را در تلاش برای کشف تأثیر دستاوردهای اخیرمان، به جنون بکشانیم.

با انباشته شدن پیروزی‌ها، به ثمر رسیدن گل‌ها و ثبت کلین‌شیت‌ها، ما به ثبت رکوردهای جدید باشگاهی و دستاوردهای قابل توجه در فوتبال انگلیس رسیدیم، در حالی که برخی از بازیکنان‌مان قطعه‌ای از تاریخ خود را رقم زدند.

ما با کمک اپتا، تمام رکوردهای جدیدی که به دست آورده‌ایم و افتخاراتی که در طول فصل ۲۰۲۳/۲۴ کسب کرده‌ایم را گردآوری کرده‌ایم:

رکوردهای شکسته‌شده

بردها

ما از ۵۲ بازی، ۳۵ بار در تمامی رقابت‌ها پیروز شدیم - درصد برد ۶۷.۳٪، بالاترین میزان برد در هر فصل از تاریخ آرسنال است.

در لیگ برتر ۸۹ امتیاز کسب کردیم، دومین مجموع امتیاز بالای ما، که تنها یک امتیاز با ۹۰ امتیاز تیم شکست‌ناپذیران در ۲۰۰۳/۰۴ فاصله دارد. ۸۹ امتیاز در ۲۰ مورد از ۳۱ فصل گذشته لیگ برتر، از جمله فصل گذشته، برای قهرمانی کافی بوده است.

۲۸ پیروزی ما، بهترین برد ما در دوران لیگ برتر است و تنها در فصل دبل ۱۹۷۰/۷۱، با کسب ۲۹ پیروزی، در هر دوره لیگ برتر دیگری بازی‌های بیشتری را برده‌ایم.

سال ۲۰۲۴ را با هشت پیروزی متوالی در لیگ برتر آغاز کردیم که بهترین شروع ما در یک سال تقویمی است.

برای اولین بار، سه بازی خارج از خانه اول فصل خود را در یک دوره لیگ برتر بدون دریافت حتی یک گل بردیم.

گل‌های زده شده

بعد از پیروزی با نتایج ۶-۰ مقابل وستهم، ۵-۰ مقابل برنلی و ۶-۰ مقابل شفیلد یونایتد، ما به اولین تیمی در تاریخ لیگ انگلیس تبدیل شدیم که سه بازی خارج از خانه متوالی را با اختلاف ۵ گل یا بیشتر برده‌ایم. تنها یک تیم دیگر در تاریخ سطح اول فوتبال انگلیس توانسته بود در سه بازی خارج از خانه متوالی لیگ، ۵ گل یا بیشتر به ثمر برساند که آن هم خود تیم برنلی در سپتامبر ۱۹۶۱ بود.

پیروزی‌های ما در ورزشگاه برامال لین و ورزشگاه لندن استادیوم با بزرگترین برد خارج از خانه ما در لیگ برابری کرد و در کنار بردهای ۷-۱ مقابل استون ویلا و ولورهمپتون در دهه ۱۹۳۰ قرار گرفت.

ما ۲۲ گل از روی ضربات ایستگاهی (به جز پنالتی) به ثمر رساندیم، که بیشترین تعداد در لیگ بود. ۱۶ گل از این تعداد از روی کرنر به ثمر رسید که با رکورد یک فصل لیگ برتر برابری می‌کند.

بین برد ۳-۱ مقابل لیورپول در فوریه و برد ۶-۰ مقابل شفیلد یونایتد در اوایل مارس، ما در ۸ نیمه متوالی از لیگ برتر، ۲ گل یا بیشتر به ثمر رساندیم که این یک رکورد در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

در مقابل شفیلد یونایتد، ما بعد از ۳۹ دقیقه با نتیجه ۵-۰ پیش افتادیم که این زودترین زمانی است که یک تیم مهمان در تاریخ لیگ برتر چنین اختلاف گلی داشته است.

در خانه مقابل لنس، ما به اولین تیم انگلیسی تبدیل شدیم که در نیمه اول یک بازی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۵-۰ پیش افتادیم و همچنین اولین تیمی از هر کشوری شدیم که در نیمه اول یک مسابقه در این رقابت‌ها، حداقل پنج گلزن مختلف (به جز گل به خودی) داشته باشیم.

ادی انکتیا به بیست و دومین بازیکن ما تبدیل شد که در لیگ برتر هت‌تریک می‌کند - هیچ تیمی در این رقابت‌ها تعداد بیشتری بازیکن با هت‌تریک‌های منحصر به فرد ندارد.

دروازه‌های بسته نگه داشته

ما فصل را با بهترین آمار دفاعی در لیگ به پایان رساندیم، با تنها ۲۹ گل خورده، که پنج گل کمتر از هر تیم دیگری است. این بهترین رکورد ما در ۲۰ سال گذشته است.

ما در این فصل در لیگ برتر ۱۸ کلین شیت ثبت کردیم، پنج کلین شیت بیشتر از هر تیم دیگری. این بیشترین تعداد کلین شیت در یک فصل از این رقابت‌ها از فصل ۲۰۱۵/۱۶ (۱۸ کلین شیت) است.

ما فصل را با تفاضل گل +۶۲ در لیگ برتر به پایان رساندیم؛ بالاترین رقم ما در تاریخ این رقابت‌ها.

برای اولین بار، در دو فصل متوالی ۱۰ کلین شیت خارج از خانه به ثبت رساندیم. تنها چلسی در فصل ۲۰۰۸/۰۹ (۱۲ کلین شیت) توانسته است در یک فصل لیگ برتر بیشتر از ۱۱ کلین شیت خارج از خانه ثبت کند.

با پیروزی ۲-۰ مقابل ولورهمپتون، برای اولین بار در تاریخ، در شش بازی خارج از خانه متوالی لیگ برتر کلین شیت ثبت کردیم. تنها چلسی در دسامبر ۲۰۰۸ و منچستریونایتد در فوریه ۲۰۰۹ (هر دو ۷ بازی) از چنین رکوردی در تاریخ لیگ برتر برخوردار بوده‌اند.

رکوردهای فردی

داوید رایا با ثبت ۱۶ کلین شیت، به همراه پتر چک (۱۶ کلین شیت در ۲۰۱۵/۱۶)، در اولین فصل حضورش در لیگ برتر برای ما، توانست بیشترین تعداد کلین شیت را به عنوان دروازه‌بان ثبت کند و برنده‌ی دستکش طلای لیگ برتر شود. 

ویلیام سالیبا به اولین بازیکن غیر دروازه‌بان تبدیل شد که در تمام طول یک فصل لیگ برتر برای ما بازی می‌کند. آخرین بازیکنی که برای ما چنین کاری انجام داد لی دیکسون در لیگ دسته اول ۱۹۸۹/۱۹۹۰ بود.

گابریل در لیگ برتر ۱۴ گل به ثمر رساند که بیشترین تعداد گل برای یک مدافع از ابتدای فصل ۲۰۲۰/۲۱ است.

لئاندرو تروسارد در تمامی رقابت‌های این فصل، ۶ گل به عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رساند؛ هیچ بازیکنی در نیمکت‌نشین‌های تیم‌های لیگ‌های پنج‌گانه بزرگ اروپا در سال ۲۰۲۳/۲۴ بیشتر از او گل نزده است.

دکلان رایس در این فصل لیگ برتر، بیش از هر بازیکن دیگری اقدام به روبه‌جلو رفتن در جریان بازی کرده است که با شوت به پایان رسیده است (۵۰).

مارتین اودگارد در این فصل لیگ برتر بیش از هر بازیکن دیگری موقعیت گلزنی در جریان بازی ساخته است (۸۸).

بوکایو ساکا تنها بازیکن آرسنال در تاریخ لیگ برتر است که توانسته در مقابل هر تیمی که در این رقابت‌ها با آن‌ها روبرو شده است، گل بزند یا پاس گل بدهد که اکنون این رکورد روی عدد ۲۵ تیم متوقف شده است.

دستاوردهای دیگر

به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برای اولین بار از فصل ۲۰۰۹/۱۰ صعود کردیم و به روند هفت حذف متوالی در مرحله یک شانزدهم این رقابت‌ها پایان دادیم.

پیروزی ۶-۰ مقابل لنز، صدمین برد ما در لیگ قهرمانان، با احتساب مسابقات مقدماتی بود.

برای اولین بار از فصل ۲۰۰۷/۰۸، بعد از ۱۰ بازی از یک فصل لیگ برتر بدون شکست ماندیم.

برای دومین بار در تاریخ خود، در دو روز کریسمس متوالی در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفتیم، که آخرین بار در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۳۳ به این مهم دست یافته بودیم.

در این فصل در شش بازی مختلف لیگ برتر، ۵ گل یا بیشتر به ثمر رساندیم، که بیشترین تعداد ما در یک دوره لیگ از فصل ۱۹۳۴/۳۵ است.

پیروزی ما مقابل کریستال پالاس در آگوست، دویستمین کلین شیت خارج از خانه ما در لیگ برتر بود و تنها سومین تیمی شدیم که بعد از منچستریونایتد و چلسی به این مهم دست یافتیم.

اولین گل گابریل مارتینلی مقابل کریستال پالاس در ژانویه، دویستمین گلی بود که توسط یک بازیکن تعویضی برای ما در لیگ برتر به ثمر رسید - ما بعد از منچستریونایتد و چلسی، تنها سومین تیمی هستیم که به این نقطه عطف رسیده‌ایم.

یورین تیمبر به عنوان ۹۰۰مین بازیکنی که برای ما در یک مسابقه رسمی بازی کرده است، ثبت شد.

در جریان پیروزی پرشور مقابل شفیلد یونایتد، بن وایت گل ششم ما را به ثمر رساند که به طور ویژه، ده‌هزارمین گل تاریخ باشگاه آرسنال به شمار می‌رفت.

در ماه فوریه، لئاندرو تروسارد با گلزنی مقابل وستهام، تعداد گل‌های ما در لیگ را به عدد قابل توجه ۸۰۰۰ رساند.

همچنین، گل اول لئو در برابر برنلی در ماه نوامبر، هزارمین گل ما در ورزشگاه امارات محسوب می‌شد.

گل کای هاورتز به شفیلد یونایتد، علاوه بر اینکه به پیروزی ما کمک کرد، به عنوان صد و پنجاه هزارمین گل تاریخ لیگ برتر انگلستان نیز ثبت شد. تاریخی که به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد.

کای هاورتز در جریان دیدار مقابل لنس در لیگ قهرمانان، با گلزنی خود به جمع ۱۰۰ بازیکن آرسنال پیوست که موفق شده‌اند در ورزشگاه امارات گلزنی کنند.

بوکایو ساکا نیز در این فصل درخشید و موفق شد به رکورد ۵۰ گل با پیراهن آرسنال برسد. او همچنین توانست تعداد گل‌ها و پاس گل‌های خود را از مرز ۱۰۰ عبور دهد.

ساکا با شرکت در ۸۷ مسابقه متوالی در لیگ برتر، به طولانی‌ترین روند حضور یک بازیکن برای باشگاه ما در این رقابت‌ها دست یافت. علاوه بر این، تعداد بازی‌های او برای آرسنال از عدد ۲۰۰ نیز فراتر رفت.

توماس پارتی، بن وایت و امیل اسمیت رو در این فصل برای صدمین بار با پیراهن تیم اصلی به میدان رفتند، در حالی که گابریل، مارتین اودگارد، مارتینلی، وایت و ادی انکتیا نیز موفق شدند یک‌صدمین حضور خود در لیگ برتر را جشن بگیرند.

تاکهیرو تومیاسو در این فصل، اولین بازیکن آسیایی لقب گرفت که برای ما در لیگ برتر گلزنی کرده است.

لئاندرو تروسارد نیز به جمع معدود بازیکنان تاریخ لیگ قهرمانان پیوست که در چهار بازی خانگی ابتدایی خود در این رقابت‌ها موفق به گلزنی شده‌اند. او پس از اسطوره‌هایی مانند الساندرو دل پیرو، فردریک کانوته و اسکار، به این افتخار دست یافت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۳/۲ ۱۱:۲۳
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۲۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰