loading
در حال بررسی درخواست شما
نبرد تایتان‌ها: یک امتیاز شیرین در سرزمین سرخ!
نبرد تایتان‌ها: یک امتیاز شیرین در سرزمین سرخ!

نبرد تایتان‌ها: یک امتیاز شیرین در سرزمین سرخ!

 

 

آنفیلد، ورزشگاه پر سر و صدای بندر لیورپول، بار دیگر شاهد نبردی حماسی میان دو مدعیِ اصلیِ تاج سلطنت لیگ برتر بود. آرسنال و لیورپول، در دیداری نفس‌گیر، به تساوی ۱-۱ رضایت دادند و حالا، با گذراندن نیم فصل اول، فاصله‌ی یک امتیازیِ صدرنشینان بیشتر مشهود به نظر می‌رسد.

پس از گلِ زودهنگام گابریلِ برزیلی با ضربه سرِ تماشایی، محمد صلاح بود که با شلیکی سهمگین، دروازه‌ی توپچی‌ها را نشانه رفت و بازی را به تساوی کشاند.

فشار سنگین هوادارانِ آنفیلد، می‌توانست هر تیمی را اذیت کند. با این حال، توپچی‌های آرتتا نه تنها سرِ تعظیم فرود نیاوردند، بلکه با بازی جسورانه و مالکیتِ توپِ قابل قبول، حریف را بارها به مشکل انداختند. شاید تساوی، پاداش شایسته‌ی هر دو تیمی بود که با تمام وجود برای پیروزی جنگیدند.

این تساوی، هرچند برای آرسنال مزه‌ی از دست رفتنِ دو امتیاز را داشت، اما همچنان صدرنشینی با چنگ و دندان حفظ شد. از سویی دیگر، برای لیورپول، که یک هفته‌ی پیش برابر منچستریونایتد هم متوقف شده بود، این نتیجه تلخ‌تر به نظر می‌رسید. اما کلوپ، سرمربی سرخ‌ها، با دیدی واقع‌بینانه‌تر گفت: «خدای من، آن ها چقدر قوی هستند؟ خبر خوب این است که ما هم خوبیم.»

ساکا، مهاجم جوان و آینده‌دار آرسنال، نیز با لحنی آمیخته از رضایت و حسرت، اذعان کرد: «به عملکردمان افتخار می‌کنیم، اما پاس‌های آخر چند بار به مقصد نرسیدند. همین‌جا است که احساس ناراحتی می‌کنیم.»

حالا، با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، جدولِ پر فراز و نشیبِ لیگ برتر، تصویر جذاب‌تری به خود گرفته است. استون‌ویلا، گرگ‌هایِ تشنه‌ی قهرمانی، تنها با تفاضلِ گل کمتر از لیورپول در رده سوم قرار دارند و تاتنهام نیز امیدوارانه چشم به فتح جام دارد. منچسترسیتیِ گواردیولا، اما با شش امتیاز کمتر و یک بازی عقب‌تر، باید در نیمه‌ی دوم فصل جبرانِ مافات کند.

لیورپول، در ۱۱ دیدار اخیر خانگی مقابل آرسنال، شکست‌ناپذیر بوده است. با این حال، این تساوی، پس از پیروزی تحقیرآمیز ۵-۱ برابر وستهم در جام اتحادیه، نشان‌دهنده‌ی ناکامی دیگری برای تیم کلوپ در لیگ برتر بود. سرمربی لیورپول اعتراف کرد که در مقابل آرسنال، «به جای شوت زدن، پاس دادیم...» و این مسئله را «درس خوبی» دانست.

آرسنال نیز از اینکه نتوانستند پیروزی را حفظ کنند، چندان راضی نیست. فصل گذشته، پس از پیش افتادن ۲-۰ مقابل لیورپول در آنفیلد، در نهایت به تساوی ۲-۲ رسیدند و همین نتیجه، سقوط آنها را در کورس قهرمانی کلید زد. ساکا با افسوسی عمیق گفت: «نمی‌توانیم خوشحال باشیم، فرصت خوبی از دست رفت.»

لیورپولی‌ها، پیش از بازی، خواستار جوِ پرشور و خروشانِ آنفیلد شده بودند. این غرشِ سرخ‌رنگ پیش از آغاز بازی، گوش‌ها را کر می‌کرد، اما آرسنال تنها پس از ۳۰ ثانیه نشان دادند که از این غُلبه‌ی صوتی هراسی ندارند. حرکت روان بازیکنان آرسنال، خط دفاعی لیورپول را شکافت و شوت ژسوس تنها با فاصله‌ای ناچیز به بالای دروازه رفت.

آرسنال در دقیقه‌ی ۴، با ضربه سرِ تماشایی گابریل، آنفیلد را ساکت کرد. مدافع برزیلی در مقابل سکوهای خشمگین کُپ، این گل را با حرکتی کنایه‌آمیز جشن گرفت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳ ۱۰:۴۷
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : beinsports.com
بازدید: ۱۸۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰