loading
در حال بررسی درخواست شما
نکات مهم از برد مقابل ولوز
نکات مهم از برد مقابل ولوز

نکات مهم از برد مقابل ولوز

  • گرانیت طلایی:

برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای فوتبال خود، گرانیت ژاکا دوگل در یک بازی ثبت کرد و هر دو گل با شادمانی تماشاچیان استادیوم امارات مواجه شد.

این هافبک که ۲۹۷اُمین بازی خود را برای این تیم انجام می‌داد- وقتی نامش پیش از شروع مسابقه خوانده شد با تشویق شدید تماشاچیان روبرو شد و ظرف ۱ دقیقه از سوت آغازین بازی به تماشاگران دو دلیل برای خواندن نامش را داد.

اولین گل او یک گل با ضربه سر بود که به خوبی از روی سانتر گابریل ژسوس به سمت دروازه زده شد، دومین گلش یک با یک ضربه از فاصله نزدیک بود که وارد دروازه شد و هردو نمونه‌هایی از حرکات هجومی بودند که طول فصل بارها مشاهده کرده بودیم.

وقتی تعویض شد، کل استادیوم امارات ایستاده تشویقش کردند.

  • ثبات تیم:

میکل آرتتا همان ترکیب آغازینی را که هفته گذشته مقابل ناتینگهام فارست انتخاب کرده بود را مجدداً برگزید که کاملاً مشخصه سبک اوست - امسال ما کمترین تغییرات را در میان تیم های لیگ برتر داشته ایم.
سرمربی کلا ۳۸ تغییر در ترکیب را در طول فصل داشته - معادل یک تغییر در هر بازی - حداقل ۱۰ تغییر کمتر از هر تیم دیگری. برای مقایسه چلسی بیش از ۱۳۰ تغییر را طول فصل داشت.
نخستین بار از سال ۱۹۹۰/۹۱ است که ۴ بازیکن در تمام فصل حضور دارند.
نتیجه ثبات در ترکیب این شد که ۴ بازیکن در تمام ۳۸ بازی این فصل هم حضور داشتند. آرون رمزدیل تمام دقایق را بازی کرده (از سال ۲۰۱۱/۱۲ که شزنی موفق به انجامش شد) و گابریل در تمام ۳۸ بازی در ترکیب ابتدایی بود. بوکایو ساکا و بن وایت هم در تمام بازی ها حاضر بودند. 

  • صدتایی:

گل دوم ظهر جمعه ما هم ۱۰۰امین گل امسال ما در تمام مسابقات بود.
اولین بار است که به این تعداد گل (صد گل) می‌رسیم از سال ۲۰۱۸/۱۹ و از ۱۰۳ گل ما، ۸۸ گل در لیگ رخ داده است. بالاترین آمار گلزنی ما در یک فصل لیگ برتر و بیشترین گل‌ در هر فصل لیگ از سال 1963/64 که ۹۰ گل در یک جام با 42 بازی داشتیم.
یاکوب کیویور گل آخر فصل ما را زد- نخستین گلش برای این باشگاه- و تعداد بازیکنان گلزن ما به ۱۹ نفر رسید.
سه بازیکن با ۱۵ گل نیز داریم- بوکایو ساکا، مارتین اودگارد و گابریل مارتینلی.

  • پیشرفت:

امسال را با 84 امتیاز به پایان بردیم- که تنها دو بار در تاریخمان بیشتر از این امتیاز داشته‌ایم ( فصل های قهرمانی 2001/02 و 2003/04 ).
امسال هم 15 امتیاز بیشتر از فصل گذشته است و نشان‌دهنده چهارمین سال متوالی افزایش امتیازاتمان است، از ۵۶ امتیاز در فصل 2019/20 به 61 امتیاز در فصل 2020/21 و 69 امتیاز در فصل 2021/22 رسیدیم.
برای هفتمین بار به عنوان نایب‌قهرمان لیگ برتر شدیم. در نهایت فاصله با منچستر سیتی پنج امتیاز شد چون در آخرین بازیشان در برنتفورد باختند.
همراه با فصل‌های قهرمانی 2001/02 و 2003/04 این بیست و ششمین پیروزی لیگ ما بود که برابر با بهترین رکورد خودمان در یک لیگ 38 بازی ای بود، 


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۹ ۲۱:۰۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۳۰۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰