loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی آرسنال مقابل ناتینگهام فارست
پیش بازی آرسنال مقابل ناتینگهام فارست

پیش بازی آرسنال مقابل ناتینگهام فارست

پس از فصل 2022/23 موفق آرسنال که نزدیک به فتح لیگ برتر بودیم، فصل جدید لیگ برتر را با یک بازی خانگی مقابل تیم ناتینگهام فارست مقابل تماشگران خودی شروع می کنیم. آرتتا در کنفرانس خبری خود امیدوار بود بازی متفاوتی خواهیم دید.

ما پس از پنج سال برای اولین بار فصل ۲۰۲۳-۲۴ لیگ برتر را با یک بازی خانگی آغاز می‌کنیم. ناتینگهام فارست قرار است روز شنبه ساعت 15:00 به وقت تهران به امارات بیاید. پس از قهرمانی در جام خیریه، میکل آرتتا امیدوار است مثل فصل گذشته شروع خوبی داشته باشیم. 

فارست‌ها فصل گذشته کمترین امتیاز را در خارج از خانه گرفتند. استیو کوپر می‌داند باید عملکردشان را بهبود دهند. تابستان آرامی داشته‌اند و فقط 84 روز از پیروزی 1-0 آنها مقابل ما می‌گذرد. از زمان برایان کلاف در 1978 کوپر می‌خواهد اولین مربی باشد که دو بار متوالی ما را شکست می‌دهد. 

پس از 29 بازیکن جدید در فصل گذشته، امسال بازیکن کمی به آنها اضافه شده. الانگا از من یو آمده، مت ترنر هم از ما به تیم جدیدش اضافه شد. و احتمالاً مقابلمان بازی می‌کند. آینا، وود و جانسون هم جدیدترین بازیکنان فارست هستند. همچنین بازیکنان مطرحی مثل لینگارد، کلبک و آیو را از دست داده‌اند.

مربیان چه گفتند؟

  • آرتتا می‌گوید: بسیار هیجان‌زده‌ام. فرصت و چالش جدیده. مشتاقیم دوباره از ابتدا شروع کنیم. می‌خواهیم بازی خانگی داشته باشیم چون مدت‌هاست نداشته‌ایم. آنها با نقشه‌ای زیرکانه ما را شکست دادند و آن روز شایسته بودند. فردا ما باید بهتر بازی کنیم.آرتتا می‌گوید الننی و ژسوس مصدوم هستند اما بقیه بازیکنان آماده‌اند. 

 

  • کوپر می‌گوید: از بازیکنان جدید راضی هستیم. البته می‌خواستیم بیشتر کار کنیم. اما به بچه‌های فعلی توجه می‌کنیم تا آماده شوند. اگر بتوانیم تیم را تقویت کنیم خیلی خوب خواهد بود. آوینی و نیکاته از فارست مصدوم هستند. جانسون بازی می‌کند.

ویژگی‌های بازی فارست:

فارست‌ها معمولاً توپ را به حریف می دهند و منتظر ضدحمله می‌مانند. ولی فصل گذشته بدترین عملکرد خارج از خانه را داشتند و فقط یک بازی بردند. ناتینگهام فارست تحت هدایت استیو کوپر، معمولاً از سیستم 3-4-2-1 به عنوان تاکتیک اصلی خود استفاده می‌کند.

- محافظه‌کاری و واگذار کردن توپ به حریف

- قرار گرفتن در نیمه خودی زمین به شکل منظم 

- تلاش برای تصاحب توپ و ضدحمله سریع

- استفاده از بازیکنان سرعتی مثل جانسون و گیبس-وایت در حمله

- آسیب‌پذیری در بازی هوایی و ضربات ایستگاهی

به طور کلی فارست تیمی است که بیشتر روی دفاع و مقاومت مقابل ح تمرکز دارد و سعی می‌کند از ضدحمله‌ها استفاده کند. البته در بازی‌های خارج از خانه نقاط ضعف بیشتری دارد.

آمار و اطلاعات:

- ما 9 بازی اخیر خانگی مقابل آنها را شکست نخوردیم. ( 5برد و 4 تساوی)
- 11 بار از 12 فصل اخیر اولین بازی‌مان در لندن بوده، به جز 2019 که نیوکاسل را 1-0 بردیم.
- این اولین بازی افتتاحیه خانگی‌مان از 2018 است که آن موقع 2-0 به سیتی باختیم.
- فارست 4 فصل پیاپی بازی افتتاحیه را واگذار کرده است.
- مارتینلی در 2 بازی خانگی مقابل آنها 3 گل زده است.
- تروسارد 10 پاس گل در لیگ برتر داده که بیشترین تعداد از زمان آمدنش است.

مارتینلی مقابل ناتینگهام فارست

داور: مایکل الیور

فارست برای اولین بار فصل گذشته به امارات آمد. آن موقع 5-0 بردیم. 23 سال پیش آخرین بار بود که مهمان ما بودند و آن موقع هم 2-1 بردیم. 

آمار و ارقامی جالب از عملکرد آرسنال در هفته نخست لیگ:

برای اولین بار در چهار سال گذشته، در حالی که ناتینگهام فارست روز شنبه به شمال لندن می‌آید، فصل جدید لیگ برتر را با یک بازی در مقابل هواداران خود آغاز می‌کنیم.

اولین روز فصل، روزی است که خون هر آرسنالی را به جریان می‌اندازد، زیرا انتظار و هیجان پیش از یک فصل جدید به اوج می‌رسد و با صدای سوت داور در بازی افتتاحیه به پایان می‌رسد.

اما ما به طور سنتی در اولین مسابقه خود چگونه عمل کرده‌ایم؟ ما کتاب های رکورد را ورق زده‌ایم تا برخی از حقایق و آمار را کشف کنیم.

این صد و بیستمین دوره لیگ ما خواهد بود و در 119 بازی افتتاحیه قبلی، 55 برد، 23 تساوی و 41 باخت به دست آوردیم. پس از باخت در بازی ابتدایی فصل، هرگز قهرمان لیگ نشده‌ایم.

پس از دو بار گلزنی ما در مقابل کریستال پالاس در 12 ماه قبل، ما تنها شش گل تا رسیدن به رکورد 200 گل در بازی شماره یک فاصله داریم، در حالی که در همان دوره 168 گل دریافت کرده‌ایم.

با اینکه اولین بار است که از سال 2019 در خانه مسابقات را شروع می‌کنیم، اما بیشتر اوقات فصل را در خانه شروع کرده‌ایم و با 67 بازی در خانه مقابل 52 بازی بیرون از خانه، این نسبت را تجربه کردیم. در واقع، قبل از سری بازی‌های اخیر ما در خانه، هفت بازی متوالی در خانه داشتیم و با پیوستن به دسته‌بندی جدید، با پنج بازی متوالی در خانه شروع کردیم.

این سی و دومین فصل حضور ما در لیگ برتر خواهد بود و همانطور که همیشه در این بخش حاضر بودیم، 31 بار در هفته افتتاحیه این رقابت‌ها بازی کرده‌ایم که 17 برد و 6 تساوی از آن بازی‌ها کسب کرده‌ایم. میانگین امتیاز ما 1.84 (با استفاده از سه امتیاز برای یک برد) از زمان ایجاد این بخش در سال 1992 است که بالاتر از میانگین کل دوران ما 1.58 است.

بازی شنبه برابر فارست یازدهمین بار در 12 فصل اخیر خواهد بود که ما رقابت های لیگ برتر را با بازی در لندن آغاز کرده‌ایم، به استثنای برد 1-0 در خانه نیوکاسل در فصل 2019/20.

از زمانی که در ورزشگاه امارات مقابل ساندرلند به تساوی بدون گل دست یافتیم، یازده سال است که در روز افتتاحیه مساوی نکرده‌ایم.

از نظر آماری، تساوی در روز افتتاحیه به ما کمک کرده است تا فصل‌های خوبی را تجربه کنیم. در شش فصلی که با تساوی آغاز شد، میانگین رتبه پایانی ما در جدول 3.5 بوده است، در حالی که زمانی که بردیم میانگین رتبه پایانی 3.9 بوده و زمانی که باختیم میانگین رتبه پایانی 4.6 بوده است.

ما 54 گل در هفته‌های نخست یک فصل لیگ برتر به ثمر رساندیم، از جمله شش گل در آگوست 2009 که اورتون را 6-1 در گودیسون پارک شکست دادیم تا بزرگترین پیروزی روز افتتاحیه تاریخ خود را ثبت کنیم. تافی‌ها تیمی هستند که ما اغلب در روز افتتاحیه لیگ برتر با آن روبرو شده‌ایم، که سه بار اتفاق افتاده است و ما هر سه را بردیم.

بهترین گلزن ما در بازی های ابتدایی لیگ برتر دنیس برکمپ است که پنج گل به نام خود ثبت کرده است. تیری آنری در رتبه دوم قرار دارد که چهار گل از چهار فصل بین سال‌های 2001/02 و 2005/06 را به عنوان اولین گل ما در هر فصل به ثمر رسانده است.

هیچ بازیکنی در روز اول لیگ برتر برای ما هت تریک نکرده است و برکمپ و فابرگاس تنها بازیکنانی هستند که دو گل به ثمر رسانده‌اند. بازیکن هلندی در سال 2001 در پیروزی 4-0 مقابل میدلزبورو به میدان رفت، در حالی که فابرگاس در پیروزی 2009 مقابل اورتون دو گل خود را به ثبت رساند.

دو گل الکساندر لاکازت هر دو گل ابتدایی کل فصل لیگ برتر بودند - او تنها بازیکنی در تاریخ است که به این موفقیت دست یافته است.

استیو بولد اولین گل ما در تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند که در دقیقه 28 شکست 4-2 مقابل نوریچ در آگوست 1992 به ثمر رسید. این مدافع میانی ضربه ایستگاهی نایجل وینتربرن را با سر وارد دروازه کرد، قبل از اینکه کوین کمپل یک ضربه ایستگاهی به او اضافه کند. در ادامه قناری‌ها در نیمه دوم کامبک را تکمیل کردند.

ما قبلاً در روز افتتاحیه یک فصل لیگ برتر با ناتینگهام فارست بازی کرده‌ایم، که این بازی نیز پس از موفقیت در کامیونیتی/چریتی شیلد در ومبلی حاصل شد. در سال 1998 به لطف گل های امانوئل پتی و مارک اورمارس، پیروزی 2-1 را ثبت کردند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۱ ۰۹:۲۴
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۰۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰