loading
در حال بررسی درخواست شما
راز جذب مرینو فاش شد
راز جذب مرینو فاش شد

راز جذب مرینو فاش شد

وقتی صحبت از رقابت با منچسترسیتی می‌شود، میکل آرتتا معتقد است که قدرت فیزیکی اهمیت دارد.

آرسنال قدرتمندترین تیم خود از زمان "شکست‌ناپذیرها" را ساخته است؛ حرکتی عمدی که آرتتا امیدوار است امسال آنها را به قهرمانی برساند.

آرتتا در سال‌های اخیر ساختار فیزیکی تیمش را متحول کرده است. دکلان رایس و کای هاورتز تابستان گذشته با هزینه‌ای ۱۷۰ میلیون پوندی برای افزودن قد و قدرت به تیم آورده شدند، و ریکاردو کالافیوری ۴۲ میلیون پوندی جدید نیز قدرت هوایی بیشتری به خط دفاعی اضافه خواهد کرد.

سرمربی آرسنال به دنبال بازیکنان قدرتمندی است که همچنین از مهارت فنی برخوردار باشند، و میکل مرینو، خرید احتمالی جدید، سطح دیگری از آمادگی جسمانی را اضافه خواهد کرد.

آرسنال همچنان در مذاکره با رئال سوسیداد برای قرارداد مرینو است؛ هافبکی ۱۸۸ سانتی‌متری که در تیم ملی اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۲۴ حضور داشت.

اگر هم کالافیوری و هم مرینو به ترکیب اصلی که شنبه ولوز را شکست داد اضافه شوند و جایگزین الکساندر زینچنکو و توماس پارتی شوند، هشت بازیکن آرسنال ۱۸۳ سانتی‌متر یا بلندتر خواهند بود.

آنها از زمان بازیکنانی مانند پاتریک ویرا، سول کمپبل و تیری آنری که در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ شکست نخوردند، چنین میانگین قدی در تیم خود نداشته‌اند.

این تغییری چشمگیر تحت هدایت آرتتا بوده که بازیکنانی را هدف قرار داده تا آرسنال را دوباره سرسخت کند.
در اولین بازی او به عنوان سرمربی پنج سال پیش، بیش از نیمی از ترکیب اصلی آرسنال زیر ۱۸۳ سانتی‌متر بودند.

تیم پپ گواردیولا استاندارد جدیدی در بازی مدرن که نیازمند قدرت و مهارت است تعیین کرده، اما اکنون آرسنال به اندازه هر تیمی در اروپا قدرتمند است.

آرتتا فصل گذشته قبل از بازی آرسنال مقابل سیتی در اکتبر گفت: "قدرت بدنی چیزی است که به آن نیاز دارید. [سیتی] یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ برتر است، این قطعی است، و شما باید با آن همخوانی داشته باشید."

آرتتا معتقد است مرینو، که ارزشی تا ۳۰ میلیون پوند دارد، به تیمش در تلاش برای تسلط بر خط میانی حریفان کمک خواهد کرد. این بازیکن ۲۸ ساله احتمالاً در پست هافبک شماره ۸ بازی خواهد کرد، پستی که در آن هم برای باشگاه و هم برای تیم ملی درخشیده است. ایمانول آلگواسیل، سرمربی سوسیداد، هفته گذشته او را بهترین هافبک لالیگا خواند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۶/۱ ۰۹:۴۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : اوینینگ استاندارد
بازدید: ۱۶۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰