loading
در حال بررسی درخواست شما
داوید رایا با امضای قراردادی بلند مدت به آرسنال پیوست
داوید رایا با امضای قراردادی بلند مدت به آرسنال پیوست

داوید رایا با امضای قراردادی بلند مدت به آرسنال پیوست

باشگاه آرسنال با کمال مسرت اعلام می‌کند که داوید رایا، دروازه‌بان اسپانیایی، پس از سپری کردن یک فصل قرضی موفق، با امضای قراردادی بلندمدت به جمع توپچی‌ها پیوسته است. 

این دروازه‌بان 28 ساله، نقش بسزایی در موفقیت‌های فصل گذشته آرسنال داشت و با حضور در 41 مسابقه و ثبت 20 کلین شیت، از ارکان اصلی تیم به شمار می‌رفت. 16 کلین شیت او در لیگ برتر انگلیس، منجر به دریافت جایزه دستکش طلایی فصل 23/24 لیگ برتر برای این دروازه‌بان مستعد شد.

رایا در بارسلونا متولد شد و در 16 سالگی به انگلستان آمد و به بلکبرن روورز پیوست. او در این تیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت و با انجام 108 بازی برای این باشگاه، به چمپیونشیپ صعود کرد.

در تابستان 2019، رایا به برنتفورد منتقل شد و در طول چهار سال حضور خود در این تیم، 161 بازی انجام داد و 54 کلین شیت را به ثبت رساند. در فصل اول حضورش در برنتفورد، با ثبت 16 کلین شیت به طور مشترک برنده جایزه دستکش طلایی چمپیونشیپ شد. یک سال بعد، او به زنبورها کمک کرد تا به لیگ برتر صعود کنند.

رایا در فصل گذشته به صورت قرضی به آرسنال پیوست و عملکردی خیره‌کننده از خود به نمایش گذاشت. او در لیگ برتر و رقابت‌های اروپایی درخشید و به‌ویژه در ضربات پنالتی مقابل پورتو در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با مهار دو پنالتی، آرسنال را برای اولین بار پس از 14 سال به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها رساند.

این دروازه‌بان همچنین به تیم ملی اسپانیا کمک کرد تا با شکست هلند، جام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا 2023 را بالای سر ببرد.

باشگاه آرسنال از بازگشت داوید رایا به جمع توپچی‌ها بسیار خرسند است.

ادو، مدیر ورزشی آرسنال، ضمن ابراز خرسندی از این انتقال، رایا را یک بازیکن با استعداد بین‌المللی، یک حرفه‌ای بزرگ و یک شخصیت محبوب در باشگاه توصیف کرد.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، نیز با اشاره به عملکرد فوق‌العاده رایا در فصل گذشته، او را یک بازیکن مهم برای تیم دانست و از ادامه همکاری با او ابراز خوشحالی کرد.

این انتقال پس از طی مراحل قانونی به طور رسمی نهایی خواهد شد.
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۴/۱۴ ۱۹:۵۳
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : arsenal.com
بازدید: ۳۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۴ ۰۶:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰