loading
در حال بررسی درخواست شما
چرا دکلن رایس اینقدر پرطرفدار است؟ - قسمت دوم
چرا دکلن رایس اینقدر پرطرفدار است؟ - قسمت دوم

چرا دکلن رایس اینقدر پرطرفدار است؟ - قسمت دوم

  • وظایف هجومی:

اگرچه رایس ممکن است در دفاع بسیار قابل اعتماد باشد، اما از حرکت به سمت جلو نیز نمی‌ترسد. 


او در فصل جاری، چهار گل در لیگ به ثمر رساند که بهترین بازدهی او در لیگ برتر انگلستان بود و همچنین در بازی برابر خنت در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا، با یک عمل انفرادی شگفت‌انگیز، از نیمه میدان تیمش شروع به حرکت کرد و پس از اینکه از دفاع حریف عبور کرد، با یک شوت دقیق توپ را به دروازه حریف سنجاق کرد.
رایس پس از بازی به شبکه تلوزیونی BT گفت: "وقتی من در آن موقعیت‌ها توپ را دریافت می‌کنم و فضای زیادی برای حرکت کردن دارم، خیلی خوشحالم. زمانی که در حال حرکت به سمت دفاع حریف هستم و فضای زیادی برای حرکت با توپ دارم، احساس می‌کنم در بهترین حالت خودم هستم."

مشارکت او در حملات ترکیبی نیز برای باشگاهش بی‌نظیر بوده است، با ثبت ۱۳۸ مشارکت در کل حملات ترکیبی در لیگ برتر، بیشترین آمار را در ترکیب وستهام را به نام خود ثبت کرد. این آمار شامل ۳۲ شوت، ۳۰ فرصت ایجاد شده و ۷۶ مشارکت در ساختار حمله تیمش بوده که نشان می‌دهد چقدر او در حمله نیز مهم است، همچنین نقش مهمی در دفاع تیم دارد.

رایس حمله

تنها سعید بن‌رحما با ۴۷ فرصت و بوئن با ۳۵ فرصت ایجاد شده از کل بازیکنان وستهام در لیگ برتر، بیشتر از دکلن رایس فرصت ایجاد کرده‌اند. در ضمن، تنها این دو بازیکن به همراه ولادیمیر کوفال و آرون کرسول بیشتر از سه فرصت بزرگ نسبت به رایس ایجاد کرده‌اند.

  • پاس و حرکت رو به جلو

علاوه بر همه اینها، وظایف کلی تری در خط میانی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

دکلن رایس توپ پخش کن اصلی وستهام در لیگ برتر بوده و در فصل جاری تقریباً دو برابر پاس‌ نسبت به هم‌تیمی های خود داشته است.


در واقع، تعداد ۲۰۸۳ پاس دکلن رایس در لیگ برتر، تنها سه هافبک میانی شامل رودری، پیر امیل هویبرگ و کایسدو از رایس آمار بهتری دارند. این موضوع بسیار قابل تحسین است زمانی که در نظر بگیریم که تیم دیوید مویز به هیچ عنوان نمی‌تواند به عنوان یک تیم مبتنی بر حفظ توپ شناخته شود. فقط ناتینگهام فارست و بورنموث در هر بازی میانگین مالکیت توپ کمتری نسبت به وستهم با 41.4 درصد داشتند.

رایس-حمله

آیا این بدان معنی است که او تمامی توپ‌هایی که در اختیار داشته را از دست داده است؟ خیر، دکلن رایس ۸۸.۱٪ از پاس‌های خود را با موفقیت ارسال کرده و در میان بازیکنان میانی لیگ برتر که حداقل ۱۰۰۰ پاس داده‌اند، در رتبه هشتم قرار گرفته است.


آیا این بدان معنی است که رایس با پاس های کوتاه در فضاهای نزدیک این آمار را ثبت کرده؟ خیر، تنها شش بازیکن در لیگ برتر بیشترین تعداد پاس‌های موفق را در فاصله دو متری از حریفان ثبت کردند و این نشان می‌دهد که رایس زیاد با گزینه‌های اطراف خود برای پاس دادن مواجه نبوده است. همچنین، وستهام با میانگین ۱.۰۸ فرصت پاس دادن، کمترین تعداد فرصت پاس را در میان تمام تیم‌های لیگ برتر در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ داشته است.

رایس علاقه‌مند به حمله نیز است. تنها رودری با ۷۰۲ بار حمله آمار بیشتری از رایس با ۵۹۷ بار حمله در لیگ برتر فصل جاری دارد و فقط این بازیکن ملی پوش اسپانیایی، رکورد بیشتری از حملات را بین بازیکنان مرکز میدان داشته است.

رایس-حمله


در واقع، رایس هنوز پتانسیل بیشتری در حملات دارد که با تغییرات در ترکیب تیم می‌تواند آن را به‌کار بگیرد. در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲، رایس با ۷۱۶ بار حمله، با میانگین ۲۰٫۳ بار در هر ۹۰ دقیقه، شاخصه بزرگی را به خود اختصاص داده است، در حالی که در فصل جاری لیگ کنفرانس اروپا نیز ۱۰۵ بار حمله داشته است.


همانطور که همه می‌دانند، همچنین دکلن رایس، مانند هم‌نام غذایی خود (برنج) ، قابل اطمینان و چند منظوره بوده و به عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه و تدارک غذاهای مختلف، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مطلوبی باشد.
 


 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۲۹ ۱۲:۱۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : theanalyst.com
بازدید: ۵۹۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰