loading
در حال بررسی درخواست شما
چرا دکلن رایس اینقدر پرطرفدار است؟ قسمت اول
چرا دکلن رایس اینقدر پرطرفدار است؟ قسمت اول

چرا دکلن رایس اینقدر پرطرفدار است؟ قسمت اول

بعد از رهبری تیم وستهام یونایتد و به دست آوردن اولین جام اروپایی آن‌ها از سال ۱۹۶۵، کاپیتان این تیم به باشگاه‌هایی مانند آرسنال و بایرن مونیخ لینک شده است.

با هرکسی درباره دکلن رایس صحبت کنید، احتمالا شما می‌شنوید که او به عنوان بازیکن ملی پوش انگلستان، یا دست کم گرفته شده یا بیش از حد بزرگ شده است.

یک چیزی که همه درباره دکلن رایس توافق دارند این است که او به عنوان یکی از بازیکنان مورد توجه در دنیای فوتبال شناخته می شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که از بین بزرگترین باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس، همه به دنبال جذب کاپیتان وستهام یونایتد، دکلن رایس هستند. این باشگاه‌ها شامل آرسنال است که به طور خاص به او مرتبط شده‌، در حالی که توماس توخل، سابق سرمربی چلسی، به نظر می‌رسد می‌خواهد او را به باشگاه بایرن مونیخ برای تقویت خط هافبک قهرمان بوندس‌لیگا به آلمان بیاورد.

بخت و اقبال دکلن رایس در چند سال اخیر در لیگ برتر انگلستان بالا رفته و او همچنین شروع به نشان دادن توانایی‌های خود در اروپا کرده است. تیم وستهام را به مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپای فصل گذشته رهبری کرد و در فینال لیگ کنفرانس اروپا مقابل فیورنتینا در پراگ هم در میان بازیکنان محوری این بازی بود.

از فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۶ برای وستهام یونایتد اولین فینال اروپایی آن‌ها بود که در جام برندگان از اندرلخت شکست خورده بودند، و اولین جام اروپایی آن‌ها از زمان قهرمانی در جام برندگان در فصل ۱۹۶۴-۱۹۶۵.

دکلن رایس همچنین در جام جهانی 2022 قطر با تیم ملی انگلیس، در رسیدن سه شیرها به مرحله یک چهارم نهایی نقش خود را بازی کرد. وی میانگین ۶۸.۵ پاس در هر ۹۰ دقیقه را داشت که بیشتر از تمامی هافبک های انگلیس بود (که او را در میان هافبک هایی که حداقل سه بازی کرده‌اند، در رده ۱۹ام قرار داد).

رایس

تا به حال وستهام یونایتد تلاش کرده تا ستاره خود را حفظ کند، اما به نظر می‌رسد این بازیکن آماده است که به سطح جدیدی برود و اگر باشگاهی پیشنهاد قابل توجهی بدهد لندنی ها اجازه خروج را صادر خواهند کرد. رئیس باشگاه وستهام، دیوید سالیوان، فردای قهرمانی اروپایی تیم، در یک مصاحبه گفت: "ما به او قول دادیم که می تواند برود. مایل است از وستهام یونایتد جدا شود."

اما چرا از زمانی که تیم ها در طول همه‌گیری کووید-19 خرید می‌کردند، چنین هیاهویی برای رایس دیده نمی‌شد؟ ما نگاهی به برخی از زمینه های کلیدی که مشتریان بالقوه این بازیکن باید در نظر بگیرند انداخته ایم.

قدرت دفاعی:
طی ۶ سال گذشته از شروع بازی در تیم اصلی وستهام، دکلن رایس توانسته است توانمندی‌های خود را به خوبی به نمایش بگذارد. در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ که برای اولین بار برای تیم اصلی بازی می‌کرد، در ۲۶ بازی در لیگ برتر به میدان رفت و در هر ۹۰ دقیقه بازی، میانگین ۴.۶ بار توانست توپ را از حریفان بگیرد.

این آمار در فصل بعد که او از جایگاه هافبکی با وظایف دفاعی به هافبک میانی رفت، به 8.6 بار در هر 90 دقیقه افزایش یافت و در فصل 2022-23 به 9.2 بار در هر 90 دقیقه رسید که بسیار قابل توجه است.

رایس


دکلن رایس با بیشترین تعداد باز پس گیری توپ (بین تمام بازیکنان لیگ برتر) فصل را به پایان رساند. ۶۳ بار باز پس گیری توپ، بیشتر از ایدریسا گوئه، دوکوره و مویز کایسیدو (همه ۵۶ بار)، اما گوئه و دوکوره نرخ بالاتری به ازای هر ۹۰ دقیقه بازی ثبت کردند (به ترتیب ۱.۹ و ۱.۸).

دکلن رایس علاوه بر اینکه در وظایف دفاعی تلاش می‌کند، به شکل قابل توجهی در این زمینه موفق عمل کرده است. در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، تنها ۲۰ بار در لیگ دریبل خورده که به میانگین ۰.۶ بار در هر ۹۰ دقیقه بازی می‌رسد.

این نرخ بهتر از بازیکنانی مانند کایسدو (0.8)، رودری، برونو گیمارش (هر دو 0.9)، توماس پارتی (1.0)، گوئه (1.1)، فابینیو (1.3)، ژائو پالونیا (2.0) و کاسمیرو (2.1) بود.

مانند یک نجیب‌زاده دوران رنسانس که خود را در دوئل محک می‌زد، دکلن رایس هم از دوئل با حریفان لذت می‌برد. در بین همه هافبک هایی که در لیگ برتر بیش از ۲۰۰ بار در دوئل شرکت کرده‌اند (نوع فوتبالی آن و نه از جنس تفنگ پیستولی در بامداد)، تنها ایدریسا گوئه، جک گریلیش، ژائو پالونیا و توماس پارتی میزان موفقیت بالاتری نسبت به دکلن رایس با ۵۸.۶ درصد ثبت کرده‌اند. برای آقای توخل اگر دارد این پیام را می‌خواند، باید بگوییم که این درصد موفقیت کمی بهتر از هافبک های بایرن مونیخ، جاشوا کیمیچ (۵۶.۴ درصد) و لئون گورتسکا (۵۷.۹ درصد) بوده است.

با صحبت از تیم‌هایی که به نظر می‌رسد به دکلن رایس علاقه‌مند هستند، طبق مقایسه‌های جدید ما، توماس پارتی در پنج لیگ معتبر اروپایی شبیه ترین بازیکن به پروفایل رایس به نظر می‌رسد. در این تابستان ممکن است توماس به فروش برسد. و احتمالاً این موضوع را توضیح می دهد که چرا میکل آرتتا دکلن رایس را به عنوان یک هدف اصلی برای خرید خود دانسته است.

رایس-پارتی

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۳/۲۸ ۲۰:۴۴
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : theanalyst.com
بازدید: ۷۹۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰