loading
در حال بررسی درخواست شما
گزارش لیگ قهرمانان زنان اروپا: آرسنال ۴ - ۱ والرنگا
گزارش لیگ قهرمانان زنان اروپا: آرسنال ۴ - ۱ والرنگا

گزارش لیگ قهرمانان زنان اروپا: آرسنال ۴ - ۱ والرنگا

تیم فوتبال زنان آرسنال چهارشنبه شب در ورزشگاه امارات نخستین پیروزی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را مقابل تیم والرنگا، قهرمان نروژ، به دست آورد. گل‌های امیلی فاکس، کتلین فورد، ماریونا کلدنتی و آلسیا روسو برای پیروزی کافی بود و آرسنال را به مسیر پیروزی بازگرداند.

  •  اتفاقات مهم بازی

رنه اسلگرز، سرمربی موقت آرسنال، در نخستین بازی خود تنها یک تغییر در ترکیب تیمی که آخر هفته مقابل چلسی به میدان رفت، ایجاد کرد؛ لایا کودینا جایگزین لوته ووبن‌موی شد که به دلیل پروتکل‌های مربوط به ضربه مغزی غایب بود.

بازی با گل زودهنگام امیلی فاکس در دقیقه ۷ آغاز شد؛ او از فاصله نزدیک گل زد و تیمش را به آرزوی شروعی رویایی رساند.

آرسنال پس از این گل، به شدت تیم نروژی را تحت فشار قرار داد و به دنبال بهره‌گیری از اعتمادبه‌نفس بالای خود بود. با این حال، تیم مهمان یعنی والرنگا، شانس بزرگی به دست آورد. یانی تامسن، کاپیتان این تیم، از راه دور شوتی خطرناک زد که ون دومسلار، دروازه‌بان آرسنال، آن را به خوبی مهار کرد.

فشار آرسنال از طریق ضربات ایستگاهی ادامه داشت و در یکی از آن‌ها، ضربه سر لیا ویلیامسون به تیرک دروازه برخورد کرد. در این لحظات، توو انبلوم، دروازه‌بان والرنگا، درخشان ظاهر شد و مانع گلزنی‌های پیاپی تیم انگلیسی شد.

در نهایت، آرسنال از طریق بهترین گلزن خود، کتلین فورد، موفق شد برتری را دو برابر کند. ماریونا با یک حرکت عالی در میانه زمین، بث مید را با شوتی روبه‌رو کرد که آن ضربه مهار شد، اما فورد از فرصت استفاده کرد و توپ را به تور دروازه چسباند.

لیگ قهرمانان زنان آرسنال

پنج دقیقه بعد، یک اشتباه تمرکزی از سوی آرسنال به والرنگا اجازه داد تا یک گل به ثمر برساند. فشار بالای تیم نروژی نتیجه داد و اولاو تویدتن موفق شد از مدافعان آرسنال عبور کرده و با دورازه بان ما، ون دومسلار، روبه‌رو شده و گل تیمش را به ثمر برساند.

در نیمه دوم، آرسنال با آرامش بیشتری به میدان آمد و تلاش کرد برتری خود را حفظ کند. روسو چند بار فرصت‌های خوبی ایجاد کرد، اما انبلوم با واکنش‌های به‌موقع خود، گل‌های بیشتری را دفع کرد.

در حالی که بازی همچنان نزدیک دنبال می‌شد، کارینا ساویک با قدرت بدنی و سرعت خود دفاع آرسنال، به ویژه کودینا و ویلیامسون را تحت فشار قرار داد. با این حال، این حملات به شوت در چارچوب ختم نشد.

در دقیقه ۸۵، ماریونا با یک عملکرد درخشان در میانه زمین، گل سوم آرسنال را به ثمر رساند. پاس دقیق فریدا مانوم و همکاری سریع استینا بلکستنوس باعث شد تا ماریونا توپ را به تور دروازه بدوزد و خیال هواداران را راحت کند.

در دقایق پایانی، سلگرز با دو تعویض تاثیرگذار، لینا هرتیگ را که از نوامبر ۲۰۲۳ بازی نکرده بود، به زمین آورد و همچنین کتی رید، مدافع جوان، برای نخستین بار در ورزشگاه امارات و لیگ قهرمانان به میدان رفت.

السیا روسو در وقت‌های اضافه آخرین گل بازی را به ثمر رساند؛ ماریونا با یک پاس زیبا، روسو را در موقعیت ایده‌آل قرار داد و شماره ۲۳ آرسنال توپ را از بین پاهای دروازه‌بان حریف عبور داد تا پیروزی ۴-۱ تیمش را قطعی کند.

  •  نتیجه بازی

پیروزی امشب آرسنال را به جایگاه دوم گروه C پس از بایرن مونیخ رساند. آزمون بعدی آرسنال در لیگ قهرمانان در تاریخ ۱۲ نوامبر مقابل یوونتوس برگزار خواهد شد.

اکنون تمرکز تیم روی آخرین بازی لیگ پیش از تعطیلات بین‌المللی اکتبر است. آرسنال یکشنبه به دگنهام سفر می‌کند تا در برابر وستهام (ساعت ۳ بعدازظهر به وقت انگلستان) به میدان برود.

  •  اخبار ترکیب تیم

ترکیب اولیه آرسنال: ون دومسلار، فاکس، کودینا (رید، ۹۰)، ویلیامسون، ماریونا، مید (مانوم، ۶۱)، لیتل (کاپیتان)، مک‌کیب (کتلی، ۶۱)، والتی (هرتیگ، ۹۰)، فورد (بلکستنوس، ۷۸)، روسو

بازیکنان ذخیره استفاده نشده: زینسبرگر، ویلیامز، کونی-کراس، کوهل، کافاجی، گودفری، لیا

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۷/۲۶ ۰۹:۵۷
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: بانوان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۹ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰