loading
در حال بررسی درخواست شما
کنفرانس مطبوعاتی یوناس ایدوال قبل از بازی با لیورپول
کنفرانس مطبوعاتی یوناس ایدوال قبل از بازی با لیورپول

کنفرانس مطبوعاتی یوناس ایدوال قبل از بازی با لیورپول

کنفرانس مطبوعاتی یوناس ایدوال، سرمربی تیم فوتبال بانوان آرسنال، پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر زنان انگلیس:

  • درباره حضور تماشاگران زیاد در ورزشگاه امارات:

جذب تماشاگران زیاد به ورزشگاه امارات بخش بسیار مهمی از ایجاد مومنتوم برای باشگاه است. برنامه بلندمدت باشگاه انتقال بازی‌های بیشتری به امارات است و البته برای این کار نیازمند علاقه‌مندی تماشاگران هستیم. خوشحالم که این علاقه وجود دارد.

  • درباره شکستن مداوم رکوردهای تماشاگر:

ما می‌خواهیم همانند بازی با ولفسبورگ ورزشگاه پر باشد، دیگر رکوردی برای شکستن نیست. ما به ثبات نیاز داریم. فکر می‌کنم داریم از ایده برگزاری فقط یک بازی پرتماشاگر دور می‌شویم. ما برای پایداری و رشد فوتبال زنان نیازمند ثبات در پر کردن ورزشگاه‌های بزرگ هستیم. این مرحله بعدی فوتبال زنان و لیگ برتر زنان است.

  • درباره هیجانش برای فصل جدید:  

البته، در غیر این صورت نباید اینجا باشم! فصل جدیده و هر چیزی در شروع فصل جدید ممکن است. بخشی از فوتبال اینه که ما شروع فصل جدید را جشن می‌گیریم. ما به هم فصل جدید خوش آمد می‌گوییم. می‌خواهیم همه انرژی، شور و کیفیت را در زمین به نمایش بگذاریم. 

  • درباره تمدید قرارداد کیتی مک‌کیب:

خوشحال‌کننده و مهم بوده که بتوانیم استعدادهای برتر را در باشگاه حفظ کنیم. فکر می‌کنم کیتی فصل فوق‌العاده‌ای داشته است. او انعطاف‌پذیری خود را نشان داده اما مهم‌تر از آن کیفیت بالایش به عنوان یک بازیکن فوتبال بوده. وقتی تعادل را بین بازی تهاجمی و ذکاوت برقرار می‌کند، یک بازیکن در سطح جهانی است.

  • درباره بازگشت بث مید به تمرینات:

او حالا به طور کامل با ما تمرین می‌کند که خیلی خوب است. این بدان معناست که می‌تواند بخشی از ترکیب باشد و حتی در هفته‌آینده چند دقیقه بازی کند. یک جلسه تمرین دیگر داریم اما او خیلی نزدیک است.

  • درباره احتمال بازی مید مقابل لیورپول:  

شاید

  • درباره جذب آلسیا روسو:

خوشحالیم که او اینجاست. می‌بینیم که در تمرین‌ها همان کیفیت‌هایی را دارد که وقتی برای تیم ملی و حریفان (منچستریونایتد) بازی می‌کرد، نشان می‌داد. او کیفیت و عمق خوبی به تیم می‌دهد و مشتاق هستیم.

  • درباره اینکه آیا کایرا کونی-کراس بازیکنی برای آینده است:

هر بازیکن جدیدی که بیاوریم، مثل آلسیا روسو یا کایرا یا آماندا ایلستدت، کمی زمان تطبیق نیاز دارد که کاملاً طبیعی است. باید شهر ، روابط ، فرهنگ و ایده‌های بازی باشگاه جدید را درک کنند. گاهی این کار سریع انجام می‌شود و گاهی طولانی‌تر است. 

در مورد همه بازیکنانی که آورده‌ایم، به آنها اعتقاد درازمدت داریم. می‌بینیم که کیفیت‌هایی برای تیم دارند و کایرا کیفیت‌ فوق‌العاده‌ای دارد، به ویژه در پاس‌دهی که فکر می‌کنم برای آرسنال خیلی خوب خواهد بود. اما چون دیر به ما پیوسته، هنوز در بازی به او فرصت نداده‌ایم. تا به حال فقط تمرین کرده است. امروز اولین روز بود که تیم کامل در تمرین حضور داشت. البته ما او را برای تأثیرگذاری فوری آورده‌ایم، اما اگر این هفته‌ نباشد، آینده در زمین خواهد بود.

  • درباره انتظارات از فصل:  

انتظار دارم رقابتی‌ترین فصل لیگ برتر زنان تاکنون باشد. بسیاری از تیم‌ها تقویت شده‌اند. لیورپول حریف رقابتی است و در دوره آماده‌سازی با تیم‌های بزرگ بازی کرده‌اند. عملکردشان خوب بوده است. ما 9 جلسه تمرین با تیم کامل در 4 ماه داشته‌ایم. فردا 10مین تمرین را انجام می‌دهیم و باید تاکتیک ها را درست کنیم تا بتوانیم یکشنبه بازی کنیم. می‌دانیم حریف سختی داریم و باید لحظات را به بهترین شکل استفاده کنیم و مبانی را درست انجام دهیم.

  • درباره بازی در میدوپارک و امارات:  

بخشی از رشد ماست. همیشه سعی می‌کنم مثبت باشم. شب‌های عالی در میدوپارک با ایجاد جو توسط هواداران داشته‌ایم. اما هدف بلندمدت ما بازی در امارات است. 

  • درباره افزایش علاقه به فوتبال زنان پس از جام جهانی:

این موضوع دست در دست رشد فوتبال زنان در سطح باشگاهی و ملی است. با افزایش توجه و تماشاگران، که حق مسلم فوتبال زنان است، این اتفاق رخ می‌دهد چون محصول بسیار خوبی است. 

  • درباره وضعیت وبن-مووی، ماریتز و کودینا:

لوته به تمرینات بازگشته است. لینا هم می‌تواند تمرین کند. نوئل در بازی مقابل سوئیس مصدوم شد اما باید وضعیتش را بررسی کنیم. قطعاً از اسکواد حذف نشده اما باید فردا ببینیم آماده است یا نه. 

  • درباره کیفیت‌های لایا کودینا و اینکه مدافع میانی پای چپ است:

مدافعان میانی پای چپ تعدادشان کم است. وقتی در سطح جهانی نگاه می‌کنید، لیست کوتاهی است. اما سریع می‌توان دید که آیا بازیکن کیفیت مورد نظر ما را دارد یا نه.

لایا در پاس‌دهی بسیار خوب است. کیفیت‌های رهبری خوبی با توجه به سنش دارد و افتخار می‌کند که مدافع بازی کند. این سه ویژگی کلیدی‌ای بود که در او دیدیم.

او شخصیتی با انگیزه و مشتاق پیشرفت و گام بعدی در فوتبال است که ما در آرسنال می‌خواهیم. فکر می‌کنم تناسب خوبی خواهد داشت. 

  • درباره تلاش برای جذب مدافع راست:

گفتم که در بازار هستیم، البته لزوماً نه در یک پست. فکر می‌کنم گزینه‌هایی مثل قبل داریم که می‌توانند مدافع راست بازی کنند، به ویژه با شیوه بازی ما در این پست. راه حل‌های خوب درون تیمی برای این پست داریم، پس این خوب است.

و برای اولین بار پس از مدت‌ها، فکر می‌کنم رقابت خوبی در تیم از نظر تعداد بازیکنان داریم.

فکر می‌کنم اولین بار پس از مدت‌هاست که ممکن است مجبور شوم در انتخاب نفرات ذخیره تصمیم بگیرم چون تنها می‌توانیم 20 نفر را انتخاب کنیم. فکر می‌کنم این وضعیت عالی برای داشتن رقابت سالم است.

  • درباره اینکه آیا عمق نیمکت ما و چلسی متفاوت بوده:

اگر فقط این موضوع را در نظر بگیریم، خیلی ساده انگاری است. اما اگر فکر کنم گام بعدی ما چیست، این قطعا برای ما مهم بوده است. در هر دو فصل دیده‌ایم که به تیم‌های عمیق‌تر، رقابت بیشتر و نقش‌ها و مسئولیت‌های متفاوت نیاز داریم تا بتوانیم در وضعیت‌های بازی مختلف انعطاف‌پذیرتر باشیم و در فصل راه‌حل‌های بیشتری داشته باشیم. پس اگر داخلی نگاه کنیم، این برای ما بسیار ضروری بوده است.

  • درباره اهمیت پایبند ماندن به اصول کلیدی:

همیشه می‌توانید در برابر چالش‌ها یا وقتی چیزها خلاف میلتان پیش می‌رود، نقش قربانی را برعهده بگیرید و شکایت کنید، یا مسئولیت پذیرفته و راه حل پیدا کنید.

بخش مهم برای یک لیدر پذیرفتن وضعیت موجود است. نقش شما سرزنش کردن یا دنبال بهانه برای عملکرد ضعیف نیست، نقش شما پیدا کردن راه حل و کمک به تیم برای پیدا کردن راه حل است. گاهی رهبری در شرایط موفقیت آسان است چون فقط نکات مثبت را می‌گویید اما در شرایط سخت هم باید ارزش‌ها و اصولتان را حفظ کنید تا مردم واقعاً درک کنند که این‌ها ارزش دارند و تغییر نمی‌کنند. حتی اگر بازی را ببازیم یا به هدفمان نرسیم، این‌ها ثابت می‌مانند. این یادگیری کلیدی برای هر تیم است.

  • درباره افزایش رقابت‌پذیری در لیگ برتر:

تنها رویکرد من این است که 100٪ برای هر حریف آماده شویم و بهترین عملکرد را در آماده‌سازی و اجرا داشته باشیم. هرگز در زندگی‌ام هیچ بازی فوتبالی را بازی آسانی ندانسته‌ام، پس این فصل هم همین‌طور فکر نمی‌کنم.

  • درباره فشار روی آلسیا روسو و اینکه آیا او را ملزم به گلزنی کرده‌اید:

من هرگز برای هیچ بازیکنی هدف گلزنی تعیین نمی‌کنم. آیا در بازی برای باشگاهی مثل آرسنال فشار وجود دارد؟ البته که وجود دارد. با تمام تاریخ و انتظاراتی که داریم، قطعاً فشار وجود دارد، اما این یک امتیاز است. 

این فشار به این خاطر وجود دارد که تعداد زیادی نسبت به کار ما اهمیت قائل هستند. ما هم مشتاق پیشرفت هستیم. سعی می‌کنیم فرهنگی ایجاد کنیم که در آن به یکدیگر کمک کنیم، سخت کار کنیم و بتوانیم در این فشار موفق شویم.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۹ ۱۰:۲۶
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: بانوان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۲۷۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰