loading
در حال بررسی درخواست شما
 جشنواره گل در میدو پارک
 جشنواره گل در میدو پارک

جشنواره گل در میدو پارک

فصل 2023/24 زنان لیگ برتر با پیروزی قاطع مقابل برایتون آلبیون به پایان رسید. در میدو پارک، با گل های السیا روسو، فریدا مانوم، لایا کودینا و آخرین ضربه ویوین میدما با پیراهن آرسنال، نتیجه نهایی 5-0 به سود توپچی ها رقم خورد.

  •  مرور بازی

ما که به دنبال دهمین برد خانگی متوالی در این فصل بودیم، در یک بعدازظهر آفتابی شنبه، برای اولین بار با لباس خانگی جدید خود مقابل "مرغان دریایی" (لقب برایتون) به میدان رفتیم.

السيا روسو، مهاجم نوک ما، از همان ابتدا تیز به نظر می رسید. حرکات پا و قدرت او در خط حمله بلافاصله برای مدافعان برایتون مشکل ایجاد کرد و شماره 23 ما در دقیقه 17 بازی را برای ما باز کرد.

حرکت ترکیبی زیبا در لبه محوطه جریمه بین کیم لیتل و ویکتوریا پلوا، امیلی فاکس را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد. سپس روسو با یک ضربه سهمگین و بدون مکث به گوشه بالای سمت چپ دروازه، کار را تمام کرد.

برایتون به خوبی به عقب افتادن واکنش نشان داد و الیزابت ترلند، گلزن برتر آنها، پس از برخورد ضربه اش به بازیکن ما و تغییر مسیر توپ، تیر دروازه را به لرزه درآورد.

اما روسو با هوشیاری و در عرض کم‌تر از ده دقیقه، روی یک توپ سرگردان در محوطه جریمه ضربه نهایی را زد تا نتیجه را 2-0 کند.

توپچی های ما در بقیه دقایق نیمه اول همچنان قدرتمند به نظر می رسیدند، کیتلین فورد و بث مید هم فرصت های خوبی برای گلزنی داشتند.

بازیکنان مهمان حملات با روحیه ای را در نیمه دوم ادامه دادند اما خط دفاعی ما آنها را مهار کرد.

لحظاتی قبل از رسیدن به ساعت بازی، استف کتلی با یک تکل خشن در محوطه جریمه متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. کیم لیتل، کاپیتان تیم، برای ضربه پنالتی پیش قدم شد، اما ضربه او با وجود غلبه بر باگالی، دروازه بان برایتون، به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون برگشت.

در دقیقه 62، فریدا مانوم و لایا کودینا به زمین آمدند و برای آخرین بار، ویوین میدما نیز با پیراهن قرمز و سفید وارد میدان شد.

گویا سرنوشت اینگونه رقم خورده بود که شماره 11 ما با اولین لمس توپ خود گلزنی کند. همانطور که بارها قبل از این انجام داده است، بث مید با پاس خوبی میدما را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و او توپ را برای گل سوم ما به تور دروازه چسباند.

با ضربه سر کودینا به سمت دروازه از روی یک ضربه کرنر، توپ به کارابالی از برایتون برخورد کرد و به درون دروازه خودی رفت تا نتیجه 4-0 شود.

سابرینا دی آنجلو در آخرین حضور خود برای آرسنال، با چند مهار دیدنی، کلین شیت خود را حفظ کرد.

میشل آگیمانگ در پنج دقیقه پایانی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و اولین حضور خود را از زمان امضای قرارداد حرفه‌ ای با باشگاه، رقم زد.

در دقیقه 88، هنوز فرصتی دیگر برای جادوی میدما وجود داشت. مهاجم هلندی توپ را در نیمه خودمان گرفت، تغییر جهت داد و یک پاس عمقی عالی برای فریدا مانوم فرستاد. بازیکن نروژی به راحتی دروازه بان را مغلوب کرد تا جشن گل پنج گله ما در روز پایانی فصل را کامل کند.

  •  خداحافظی با افسانه

این بازی همچنین آخرین باری بود که هواداران آرسنال شاهد درخشش ویوین میدما با پیراهن این باشگاه بودند. او با یک ضربه گل سرنوشت ساز، دوران فوق العاده خود در شمال لندن را به پایان رساند. میدما در 144 بازی برای آرسنال، 160 گل به ثمر رساند که او را به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل کرد. بدون شک، جای خالی او در خط حمله توپچی ها به شدت احساس خواهد شد.

 

 

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۰:۴۲
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: بانوان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۷۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰