loading
در حال بررسی درخواست شما
4-4-2 دایموند برای آرسنال عالیست
4-4-2 دایموند برای آرسنال عالیست

۴-۴-۲ دایموند برای آرسنال عالیست

امری در تلاش است تا بهترین نوع چیدمان تیم را پیدا کند، بررسی چیدمان دایموند را در ادامه خواهیم داشت.

اونای امری بعد از 22 سالِ آرسن ونگر، چگونه فصل را آغاز میکند ؟ این سوال بزرگی است که هواداران در ذهن دارند. اتفاقات زیادی افتاد، چیزی شبیه به انقلاب در کادر فنی و مدیریتی تیم رخ داده است و 5 بازیکن به تیم اضافه شده است. از سویی بازیکنانی مثل جک ویلشر و کازورلا از تیم خارج شده‌اند....


دفاع چهارنفره ، دفاعی تثبیت شده در جهان است و یک استاندارد بشمار میآید، با توجه به اینکه میخواهیم به 4-4-2 دایموند یا الماسی اشاره کنیم، باید به خاطر داشته باشیم که این چیدمان بسیار کشیده، باریک و نوک تیز است. حضور بلرین، ناچو و سئاد میتواند برگ برنده آرسنال در دفاع چهار نفره باشد. آنها توانایی جلو زدن را بخوبی دارند و میتوانند خیلی سریع به وینگ تبدیل شوند. با توجه به اینکه آرسنال در حال حاضر وینگر out-and-out  ندارد و احتمال خرید دو وینگر با کیفیت بالا در این نقش کم (صفر) است، به نظر میرسد این چیدمان به آرسنال کمک زیادی کند و بازیکنانی بصورت موقتی این نقش را به عهده بگیرند

* out-and-out wing  : به بازیکنانی مانند سانچز و تئو والکات میگویند. که تخصص آنها بازی در نقش بال‌های کناری است و بین مدافعان و مهاجمان از لب خط طولی زمین، توپ را با سرعت بالا جابه‌جا میکنند.


به خط میانی برویم ، جایی که لوکاس توریرا میتواند همانند انگولو کانته موثر باشد. در 4-4-2 دایموند، هافبک عقب‌تر عملا کمکی برای مدافعان بشمار میآید و در صورتی که تیم در حمله باشد، حداقل یکی از مدافعان میانی میتواند به او اضافه شود. میتوان از آرون رمزی به عنوان یک هافبک Box To Box  استفاده کرد، رمزی و ژاکا میتوانند ارتباط دفاع را با خط حمله کامل کنند.
اوزیل که شماره 10 را هم برتن دارد باید بالای این الماس قراربگیرد و نقش center attack midfielder-CAM را انجام دهد. این نقش باعث شکوفایی اوزیل میشود و میتوانیم او را در بهترین فرم خود ببینیم.

شاید نبود میخیتاریان در این ترکیب باعث شود هواداران بسیاری از این چیدمان استقبال نکنند. او به جای سانچز آمده است و نیم‌فصل خوبی را در آرسنال سپری کرده است. به نظر میرسد مبارزه پیترچک و برندلنو باعث آماده ماندن هردو میشود، در بین هافبک‌ها هم میخیتاریان و اوزیل این شرایط را دارند.


و به خط آتش میرسیم. همانطور که میتوانید پیش بینی کنید، لاکازت و اوبامیانگ را در نوک خط حمله قرار میدهیم. باشگاه آرسنال دوبار در یک سال رکورد خریدهای باشگاه را نمیشکند و دو بازیکن فوق العاده را نمیخرد که یکی از آنها را روی نیمکت نگه دارد. استفاده از این دو مهاجم گلزن، به عنوان وینگ عملا حرام کردن میلیون‌ها پوند است.

اوبامیانگ یک شکارچی واقعی است، در لحظه کارش را انجام میدهد و خطر "آنی" دارد. اما یک این شکارچی نیازمند یک مهاجم خطرناک دیگر است که دائما مدافعان را مشغول خود کند. لاکازت همان مهاجم است که اگر صاحبتوپ شود بسادگی میتواند گلزنی کند.

اونای امری پیش از این در پاریس سنت ژرمن و سویا از 4-2-3-1 و  4-3-3 استفاده کرده است ولی به نظر میرسد در آرسنال باید روش خود را عوض کند و به 4-4-2 دایموند یا الماسی روی آورد. در نهایت برای آرسنال آرزوی فصلی خود را داریم.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۹
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : کانون هواداری
بازدید: ۲,۰۸۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰
بازی قبلی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰