loading
در حال بررسی درخواست شما
زمان استفاده از تكنولوژی ويدئویی فرا رسيده است
زمان استفاده از تكنولوژی ويدئویی فرا رسيده است

زمان استفاده از تكنولوژی ويدئویی فرا رسيده است


كيفيت داوری در ليگ برتر تبديل به موضوع اصلی صحبت ها شده است و اين مساله در آخر هفته گذشته و با تصميمات بحث برانگيز بازی آرسنال مقابل سيتی و كوئينز پارك رنجرز در مقابل منچستر يونايتد به اوج خود رسيده است. آرسن ونگر مدتهاست كه خواهان استفاده داوران از تكنولوژی ويدئویی است و بار ديگر نيز نظرات خود را در اين زمينه ابراز داشت.

" من مايلم كه وضعيت داوری را به طور كلی و در پايان فصل ارزيابی كنم. آخر هفته گذشته [ به لحاظ داوری در ليگ ] بسيار بد بود اما ما بايد اين را به صورت جهانی مورد ارزيابی قرار دهيم.

" من فكر می كنم كه مسئولان فوتبال بايد در كنار يكديگر بنشينند و ببينند كه چه طور می‌توانند اين وضعيت را بهبود بخشند. اكنون زمانی است كه بايد به داوران كمك كنيم ، محافظه كاری بيش از اندازه را كنار گذاشته و سرانجام از تكنولوژی ويدئویی استفاده كنيم. تصاوير ويدئویی به داوران كمك خواهد كرد ، نه اينكه اقتدار و اعتبار آنها را زير سوال ببرد. اين مساله به آنها اعتبار و اقتدار بيشتری خواهد بخشيد و ميزان اشتباهات آنها را كاهش خواهد داد.

" ما در مورد تصميماتی كه داور بايد اتخاذ كند به مشاهده فوری تكرار ويدئو نياز داريم. آن بازی را نگه نخواهد داشت بلكه بعضاً می تواند بازی را بيشتر در جريان نگاه دارد. چه طور؟؟ به طور مثال اگر من يك كمك داور باشم و يك موقعيت با احتمال 50-50 آفسايد باشد ، وسوسه می شوم كه بازی را متوقف كنم. اما اگر من بدانم كه پشت تصميماتم تصاوير ويدئویی است ، وسوسه می‌شوم كه بازی را در جريان نگاه دارم. شما می توانيد با اين كار بازی را بيشتر در جريان نگاه داريد و پس از آن صحنه را چك كنيد.

" من اعتقاد دارم كه فوتبال ورزش اول تمام دنياست اما بايد بپذيريم كه نسبت به فوتبال بيش از هر ورزش ديگری رويكردی محافظه كارانه داريم. محافظه كاری می تواند يك نقطه قوت به شمار رود اما در قبال داوری من اعتقاد دارم كه اين يك ضعف است.

" اگر داور فكر كند كه صحنه واضحی وجود دارد كه او به خوبی آن را نديده است ، می رود و آن را چك می‌كند. با اين شرايط نيز شما هنوز ممكن است دچار اشتباه شويد اما در موارد كم تری. من اعتقاد ندارم كه داوران بد هستند ، من فقط به اين اعتقاد دارم كه مسائل بسيار زيادی در زمين وجود دارد و آنها نمی توانند هر اتفاقی كه در بازی می افتد را ببينند. اين برای يك انسان غير ممكن است ، اهميتی ندارد كه شما تا چه اندازه خوب هستيد.

" بيش از 100 وضعيت در بازی است كه اگر شما از تصاوير ويدئویی استفاده كنيد اشتباه كمتری را نسبت به آنچه كه امروز هست مرتكب می شويد زيرا شما می توانيد از آن كمك بگيريد."

ونگر همچنين از مسئولان ليگ برتر نيز می خواهد تا داوران جوان و مستعدی را اضافه كرده و به آنها فرصتی برای خود نمایی دهند.

" من اعتقاد دارم شايد ما نياز داريم كه به داوران جوان و مستعدی كه به كار گرفته می‌شوند بهای بيشتری دهيم. هرچه كه شما به لحاظ كمی و كيفی خود را بهبود بخشيد ، شانس بيشتری را برای در به عمل آوردن داوران سطح بالا داريد. ما در مورد اينكه چه طور بايد استعداد های جوان در داوری را وارد عرصه كنيم نياز به تفكر بيشتری داريم ، زيرا آن كار دشواری است."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱/۲۵
به قلم محسن صفايی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۶۶۳ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰