loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر در مورد حملات پاریس و ومبلی
ونگر در مورد حملات پاریس و ومبلی

ونگر در مورد حملات پاریس و ومبلی

 
در مورد بازی سه‌شنبه شب انگلستان و فرانسه...
 
می‌خواهم از جامعه و فوتبال انگلستان تشکر کنم که همبستگی فوق‌العاده‌ای نشان دادند. شوک بزرگی برای کشور ما بود. فکر می‌کنم دنیای فوتبال همان‌طور که همه می‌خواستیم با همبستگی بزرگی پاسخ داد.
 
در مورد حملات پاریس...
 
زیاد از محل حوادث دور نبودم. فکر می‌کنم همه در جمعه‌شب پاریس شوکه شده بودند. کل شهر شوکه شده بود. فکر می‌کنم فرانسه هم مانند انگلستان کشوری آزاد و بخشنده است و فهمیدن اینکه بعضی از شهروندان خودتان چقدر از شما و البته کشور متنفر هستند، برای کل کشور شوکه کننده بود و شما در عجب می‌مانید که چطور چنین چیزی ممکن است.
 
شما در عجب می‌مانید که چرا آنها چنین رفتاری داشتند. باور دارم هیچ‌کس در فرانسه پاسخی یا توضیح روشنی برای چرایی آن ندارد چون چیزی که هدف قرار گرفت زندگی عادی مردم بود - رفتن به استادیوم برای دیدن فوتبال، وقت گذراندن در بیرون از خانه، گوش کردن به موسیقی - همگی زندگی عادی مردم بودند و نه یک گروه خاص.
 
در مورد امنیت خودتان...
 
بیشتر از اینکه ترسیده باشم شوکه شده بودم چون وقتی هم‌زمان به چهار نقطه متفاوت حمله می‌شود شما را حیرت‌زده می‌کند. در قلب پاریس شما هیچ‌جا احساس امنیت نمی‌کردید. یکی از ملاقات‌هایم طول کشید و برای رفتن به استادیوم دیر شده بود بنابراین تصمیم گرفتم در هتلی که بودم بمانم و همان‌جا بازی را تماشا کنم. در هتل کاملا امنیت برقرار بود ولی خیابان‌ها کاملا خالی شده بودند.
 
در مورد اینکه آیا این حملات ذهنیت شما در مورد رفتن به استادیوم را تغییر داده است یا خیر...
 
شما کمی دغدغه امنیتی پیدا می‌کنید چون به نظر می‌رسد این پایان ماجرا نبود، خصوصا در فرانسه. راهی که برای غلبه به آن وجود دارد ادامه دادن به زندگی کردن و واکنش مثبت به این شرایط است. نمی‌توانید همه چیز را متوقف کنید - باید به زندگی‌مان ادامه دهیم و سعی کنیم توجه مردم را به سمت دیگری ببریم.
 
در مورد اینکه آیا نگران فرانسه هستید...
 
بله مسلما. نگران این هستم که شکاف در جامعه رخ دهد و در قسمت‌هایی از کشور تنش به وجود بیاورد. این برای جامعه‌ی چندفرهنگی زیان‌بار است. همچنین این سوال برای شما پیش می‌آید که چه چیزی در داخل کشور تغییر خواهد کرد و شما باید به سیاست‌مداران اعتماد کنید تا تصمیمات درست را بگیرند و با این شرایط مقابله کنند.
 
در مورد اینکه آیا فرانسه می‌تواند محیطی امن را برای یورو 16 فراهم کند...
 
می‌تواند این کار را انجام دهد. فرانسه جامعه‌ای آزاد است. شاید کمی بیش از اندازه آزاد بوده‌ایم و به اندازه کافی توجه امنیتی نداشتیم. مسلما باید سطح آن را بالا ببریم. یکی از چیزهای خوبی که پس از این اتفاقات به وجود خواهد آمد این است که سطح امنیتی افزایش پیدا خواهد کرد و شاید یورو 16 در فرانسه امن‌تر باشد.
 
در مورد پخش سرود ملی فرانسه پیش از بازی‌های لیگ برتر...
 
فکر می‌کنم نماد همبستگی زیبایی خواهد بود. البته برای هواداران چندان معنی‌دار نیست درست مثل اینکه برای هواداران فوتبال فرانسه 'خدا ملکه را حفظ کند' معنی‌دار نخواهد بود چون آنها معنی سرود را نمی‌دانند - ولی از نظر نمادین، حرکت زیبایی است.
 
در مورد عملکرد ومبلی در بازی انگلستان و فرانسه...
 
فکر می‌کنم برای فرانسه فوق‌العاده بود و کلاس انگلستان را نشان داد. دیدن طاق ورزشگاه ومبلی به رنگ پرچم فرانسه چیزی بود که تاثیر زیادی روی مردم فرانسه داشت. انگلستان با کلاس بسیار بالایی این کار را پیش برد.
 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۸/۲۸
به قلم اشکان
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱,۸۸۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بولتون
بولتون
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۴ ۲۲:۱۵
بازی قبلی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
2 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۷/۱ ۱۹:۰۰