loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر : در مبارزه با نژادپرستی باید متحد شویم
ونگر : در مبارزه با نژادپرستی باید متحد شویم

ونگر : در مبارزه با نژادپرستی باید متحد شویم



از روز پنجشنبه فعالیت های گروه مبارزه با نژادپرستی آغاز شده است و طبق سنت همیشگی ، بازیکنان در این هفته لباس هایی را که بر روی آن عبارت " Kick It Out " (نژاد پرستی را طرد کنید) حک شده است بر تن خواهند کرد. این در حالیست که امسال برخی از بازیکنان سیاه پوست از جمله جیسون روبرتز مهاجم تیم ردینگ از عضویت در این کمپین امتناع کرده اند. روبرتز بر این باور است که این کمپین در مبارزه با نژاد پرستی به اندازه کافی تلاش نکرده است اما ونگر از رویکرد اتحادیه در این زمینه تمجید می کند و معتقد است که آنها همیشه دنبال راهی برای مقابله با مشکلات هستند.

" می توان گفت که اتحادیه فوتبال انگلیس در این زمینه به اندازه کافی کار نکرده است اما حداقل آنها کارهایی در این مورد کرده اند. کشورهایی هستند که هیچگونه اقدامی در این زمینه نکرده اند. به اندازه کافی در این کشور بوده ام که بتوانم بگویم اتحادیه تلاش می کند با مشکلات مقابله کند و خود را پشت آن پنهان نمی کند. آنها برای رفع مشکلات تلاش می کنند اما همیشه می توان این را گفت که آنها به اندازه کافی یا بسیار زیاد تلاش نکرده اند.

" هنوز آسان نیست که آنها هرسال واکنش یکسانی را در راستای مبارزه با نژادپرستی انجام دهند. شما می توانستید آن را در رابطه با مسائل سوارز و جان تری ببینید. آنها نمی گذارند که خاطیان از زیر آن فرار کنند.

" من می خواهم بازیکنان سیاه پوست نیز به این گروه ملحق شوند. فکر می کنم آنها هدف اصلی تشکیل چنین گروهی هستند و اگر آنها به چنین گروهی ملحق نشوند ، تمام فعالیت های این گروه در مبارزه با نژاد پرستی نا معتبر و غیر کارآمد خواهد شد. همه ما باید در کنار یکدیگر با این پدیده مبارزه کنیم.

" به این دلیل که سیاه پوستان با بیشترین اهانت مواجه می شوند من اعتقاد دارم که مهم است آنها در هیئت مدیره این گروه باشند. اگر آنها احساس می کنند که مجازات در نظر گرفته شده برای خاطیان کافی نبوده ، می توانند نارضایتی خود را با روش دیگری ابراز کنند. این بسیار ناراحت کننده است که آنها به این گروه ملحق نشوند."

این مساله به این دلیل بار دیگر بر سر زبان ها افتاد که این هفته در بازی تیم ملی زیر 21 ساله های انگلستان در صربستان ، فدراسیون فوتبال این کشور به دلیل شعار های نژاد پرستانه ای که تماشاگران می دادند مورد بازخواست قرار گرفته است. ونگر با این مورد که برخورد ها با این پدیده اغلب با مدارا بوده است موافق است اما اعتقاد دارد که بهترین روش برای مبارزه با این پدیده آموزش دادن است.

" می توان گفت که جریمه ها با مدارا در نظر گرفته شده است اما من اعتقاد دارم که بهترین روش برای مبارزه با یک اقدام احمقانه ، اطلاع رسانی ، افزایش آگاهی و نشان دادن نمونه های رفتاری و اخلاقی است.

" این کارها اثربخش تر از مجازات است اما باید هر دو آنها انجام شود چرا که نمی توان با برخی از رفتار ها مدارا کرد. این مبارزه فقط در رابطه با نژاد پرستی و سفید و سیاه بودن نیست ، در رابطه با همه توهین هایی است که هنوز در ورزشگاه ها انجام می شود. ما باید بیش تر و بیش تر برای مقابله با آن بجنگیم.

" زمانی که در کنار زمین مسابقه راه می روید چهره هایی را می بینید و فریاد هایی که آنها سر شما می کشند بسیار ترسناک است. این مساله نیز از نظر من نوعی نژاد پرستی است. شما مورد توهین قرار می گیرید چرا که با انها در یک جبهه نیستید. این نیز یک نوع تبعیض است. هنوز کارهای زیادی است که باید در این راستا انجام شود اما این خوشحال کننده است که جامعه دارد با این مسائل مبارزه می کند. من فکر می کنم که اوضاع کمی بهتر شده است اما هرگز به آن غلبه نکرده ایم. این از آن دسته مبارزه های عجیبی است که شما هرگز نمی توانید به طور کامل بر آن غلبه کنید.

" من فکر نمی کنم که نژادپرستی هنوز هم مشکل بزرگی در فوتبال باشد اما شما هنوز کشور ها و افرادی را می بینید که این رفتار را دارند. اگر بخواهم مقایسه ای میان زمانی که بچه بودم و امروز انجام دهم باید بگویم که پیشرفت بسیار بسیار بزرگی در این رابطه حاصل شده است. جامعه در رابطه با این قضیه بهتر شده است اما هنوز به طور کامل بر آن غلبه نشده است. ما باید به مبارزه خود با این پدیده ادامه دهیم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۷/۲۸
به قلم محسن صفايی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۸۸۷ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰