loading
در حال بررسی درخواست شما
از جون مایه میذاریم
از جون مایه میذاریم

از جون مایه میذاریم

آرتتا پیش از بازی بزرگ مقابل سیتی: با تمام وجود تلاش می‌کنیم!

بعد از سه هفته وقفه، لیگ برتر انگلیس با یک بازی مهیج باز می‌گردد، جایی که ما روز یکشنبه در ورزشگاه اتحاد به مصاف رقیب سنتی خود برای کسب عنوان قهرمانی، منچستر سیتی، خواهیم رفت. طبق روال همیشگی، میکل آرتتا پیش از این بازی مهم با اصحاب رسانه صحبت کرد.

خبرنگاران برای شنیدن صحبت‌های سرمربی در مورد موضوعات مختلفی از جمله وضعیت تیم، تقابل‌های اخیر با سیتی، دوستی او با پپ گواردیولا و موارد دیگر، در مرکز تمرینی لاندن کلونی حاضر شدند.

در اینجا صحبت‌های سرمربی پیش از این بازی بزرگ آورده شده است:

  • احتمال حضور گابریل، ساکا و مارتینلی:

احتمالش هست. آن‌ها تمرین نکرده‌اند اما فردا یک جلسه تمرینی دیگر داریم، بنابراین شانس حضورشان وجود دارد.

  • آیا تعطیلات بازی‌های ملی برای روند خوب تیم ضرر داشت؟

شما نمی‌توانید کاری در مورد آن انجام دهید. آن زمان گذشته است. آن‌ها باید به تیم‌های ملی خود می‌رفتند و ما تا جایی که در توان داشتیم، در مدت زمانی که با بازیکنان خاص در اینجا بودیم، شرایط را بهینه کردیم. حالا همه برگشته‌اند و نسبت به آینده‌ای که در پیش است، بسیار مثبت و مشتاق هستند.

  • اعتماد به نفسی که بعد از پیروزی بر سیتی در اکتبر به دست آوردیم:

ما در جام حذفی و سوپرجام هم تقابل‌هایی با آن‌ها داشتیم و همه این‌ها تجربیات فوق العاده‌ای هستند. آن‌ها سطح لیگ را بالاتر برده‌اند، به نظرم در کل فوتبال هم همینطور، به سطحی که قبلا دیده نشده بود. این زیبایی ورزش است، شما را بهتر می‌کند و بیشتر به چالش می‌کشد. شما باید با آن سرعت همگام شوید، و این همان چیزی است که ما سعی می‌کنیم انجام دهیم.

  • آیا شرایط نسبت به آخرین باری که در ورزشگاه اتحاد بازی کردیم، متفاوت است؟

بله، شرایط فرق کرده است. روند تیم متفاوت است، ما نتایج خاصی گرفتیم و در آن زمان مصدومیت‌های بزرگی داشتیم، اما آن تجربیات برای یادگیری هستند. گاهی اوقات باید ح هنگامی که حریف از شما بهتر است، برای آن‌ها دست بزنید، و آن روز چنین اتفاقی افتاد. باید از آن درس بگیرید و خودتان را برای بهتر شدن به چالش بکشید.

  • آیا رابطه شما با پپ گواردیولا از زمان پیوستن به آرسنال تغییر کرده است؟

قطعا رابطه ما تغییر کرده است، اما تحسین و احساسی که نسبت به او دارم، قطعا نه. به نظر من او با اختلاف زیادی بهترین مربی جهان است و یکی از خوش‌اخلاق‌ترین افرادی است که در فوتبال با آن‌ها برخورد داشته‌ام، قطعا یکی از کسانی است که بیشترین لذت و تفریح را از کار کردن با او داشته‌ام و این برای همیشه ماندگار خواهد بود. بدیهی است که نقش‌های ما در حال حاضر همان چیزی است که هست و باید با شرایط وفق پیدا کنید. این همان چیزی است که هست، اما این اتفاق در روابط با بازیکنان هم می‌افتد. من اینجا با برخی از آن‌ها هم‌تیمی بودم و سپس سرمربی شدم و آن رابطه باید سازگار شود. شما نمی‌توانید نسبت به شخص احساس متفاوتی داشته باشید، اما از نظر حرفه‌ای باید متفاوت عمل کنید.

  • وضعیت بن وایت بعد از عدم حضور در تیم ملی انگلیس چگونه است؟

فکر می‌کنم او مورد حمایت زیادی قرار گرفته است و فقط کافی است ببینید هم‌تیمی‌هایش و همه کسانی که در فوتبال هستند چه نظری در مورد او دارند، به خصوص کسانی که به او نزدیک بوده‌اند. فکر می‌کنم مردم تصمیم او را محترم شمرده‌اند و امیدوارم روزی او برای نمایندگی کشورش به بهترین شکل ممکن آماده شود، اما این کاملا به خودش بستگی دارد.

  • چرا بن خودش را در دسترس قرار نداد؟

این یک سوال برای اوست و او کسی است که باید به آن پاسخ دهد.

  • آیا با اعتماد به نفس ترین شرایطی است که با آن به ورزشگاه اتحاد می‌روید؟

من به بازیکنانم و کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، ایمان و اعتماد کامل دارم. چیزی که باید آن را در زمین ثابت کنیم، بیرون از زمین همه می‌توانند صحبت کنند.

  • در مورد صحبت‌های گرت ساوتگیت درباره وضعیت بن وایت؟

نمی‌دانم. این موضوعی بین آنهاست، من نمی‌دانم چه توافقاتی دارند و چه چیزی را با هم تنظیم کرده‌اند، این کاملاً به خودشان مربوط است.

  • مبارزه برای قهرمانی با گواردیولا؟

احتمالاً ترجیح می‌دادم با شخص دیگری این کار را انجام دهم، بنابراین چنین حسی ندارم! اما انتخابی وجود ندارد و شرایط همین است. هر دو تیم می‌خواهیم برنده شویم؛ ما همدیگر را خیلی خوب می‌شناسیم و برای پیروزی در بازی آماده خواهیم شد.

  • آیا پپ گواردیولا برای تولدتان چیزی به شما هدیه داد؟

خیر، چیزی نگرفت.

  • اهمیت آخر هفته با توجه به فینال جام اتحاد زنان در روز یکشنبه؟

این یک آخر هفته مهم برای باشگاه است. برای آنها در فینال بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم، فکر می‌کنم کاری که آنها انجام می‌دهند فوق‌العاده است و امیدوارم از حمایت زیادی هم برخوردار شوند، بنابراین این خبر عالی است. بیایید برایش بجنگیم.

  • در مورد نحوه نوآوری گواردیولا در این ورزش؟

شور و اشتیاقی که او با آن بازی را زندگی می‌کند، هوش او، نحوه مدیریت تیم و باشگاه و همچنین میزان سختگیری‌اش را می‌دانم. او اخلاق کاری باورنکردنی دارد. این چیزی است که مردم نمی‌بینند؛ پشت صحنه کار زیادی وجود دارد و او توانسته است این کار را برای سه باشگاه مختلف در بالاترین سطح لیگ در هر فصل انجام دهد، و این یک کیفیت فوق العاده است.

  • آیا امیدوارید که بن وایت دوباره برای تیم ملی انگلیس بازی کند؟

به عنوان سرمربی او، بهترین‌ها را برای او از لحاظ شخصی و حرفه‌ای می‌خواهم، و او واقعاً نیاز به حس کردن این موضوع دارد. اگر روزی این اتفاق بیفتد، و اینطور باشد، فکر می‌کنم بهترین گزینه برای همه خواهد بود، اما باید به آن احترام گذاشت.

  • راز موفقیت ما در بازی‌های خارج از خانه در این فصل چیست؟

راز را نمی‌دانم – احتمالاً این است که ما سعی می‌کنیم خارج از خانه هم به همان شکلی بازی کنیم که در خانه بازی می‌کنیم و آن ایمان و تهاجمی بودن را در بازی خودمان داشته باشیم. شما باید با هر تیمی دو بار بازی کنید و ما می‌دانیم برنامه‌هایی که داریم، اما مشتاقانه منتظر آن هستم.

  • چگونه بازیکنان را متقاعد کرده‌اید که می‌توانند در خارج از خانه برنده شوند؟

این باور هم با برد و شروع به برد در زمین‌هایی که مدت‌ها در آنها برنده نشده‌اید، به وجود می‌آید. شما این کار را در جای دیگری انجام می‌دهید و آن باور به حرکت درمی‌آید. حالا آنها به بازی‌های خارج از خانه هم خیلی شبیه به بازی‌های خانگی نزدیک می‌شوند. نمی‌توانید آن را کاملاً تقلید کنید، اما حداقل از نظر ذهنی، هدف آنها از بازی کردن بسیار شبیه به هم است.

  • درباره اینکه آیا این روند مثبت باعث می‌شود امسال نسبت به فصل‌های قبل، شرایط بهتری برای شکست دادن منچستر سیتی داشته باشیم:

امیدوارم که چنین باشد. شرایط امسال در مقایسه با بازی قبلی ما پیش از شروع فصل، کاملا متفاوت است و حالا باید این موضوع را در زمین ثابت کنیم.

  • درباره اینکه آیا بازی کردن بعد از تعطیلات بازی‌های ملی بر کیفیت بازی تأثیر می‌گذارد؟

سوال خوبی است، نمی‌دانم. امیدوارم از طرف ما، نه. امیدوارم بتوانیم روند خوب‌مان را حفظ کنیم و در بهترین فرم خود باشیم.

  • درباره تعطیلات بازی‌های ملی در ماه مارس و انصراف بازیکنان از شرکت در بازی‌های ملی:

به طور کلی، فکر می‌کنم کل تقویم مسابقات باید بررسی شود، چون بازی‌های زیادی وجود دارد، اما این موضوعی است که همه ما از آن آگاه هستیم و به نظر نمی‌رسد بتوانیم به درستی روی آن تأثیر بگذاریم. همانطور که دیدید، در طول این دوره بازی‌های ملی، بازی‌های زیادی برگزار شد و بازیکنان زیادی با شرایط متفاوتی روبرو شدند.

  • درباره اینکه باشگاه‌ها و تیم‌های ملی چگونه در مورد در دسترس بودن بازیکنان همکاری می‌کنند؟

ما سعی می‌کنیم بهترین ارتباط ممکن را با تیم‌های ملی داشته باشیم، اما در نهایت، آن‌ها اختیار انتخاب بازیکنان و نحوه استفاده از آن‌ها را دارند. من همیشه احساس می‌کنم که آن‌ها هم می‌خواهند از بازیکنان محافظت کنند، اما درست است که فشارهای خاص خودشان را دارند. آن‌ها باید وظایف خود را انجام دهند و من هرگز در جایگاهی نیستم که به آن‌ها بگویم حق نظر دادن ندارند. آن‌ها باید با شفافیت کامل شرایط بازیکنان و توصیه‌های ما را توضیح دهند، اما تصمیم نهایی با آن‌هاست.

  • درباره اینکه برای عملکرد بهتر در اواخر فصل جاری چه تغییراتی باید انجام دهیم؟

این موضوع به جزئیات زیادی بستگی دارد. لحظات کلیدی وجود دارند، مثل اینکه در آنفیلد با دو گل پیش باشید و موقعیت برای بردن بازی را داشته باشید، اما در نهایت مساوی کنید. بازی مقابل وستهام هم همینطور بود، در شرایطی که می‌توانستید برنده شوید، اما پنالتی را از دست دادید. این دو بازی و بازی بعدی مقابل ساوتهمپتون که به طور واضح باید برنده می‌شدیم، اما عوامل زیادی مانع از آن شدند. ما با مصدومیت‌ها و بازی مقابل اسپورتینگ لیسبون مواجه شدیم، اتفاقات زیادی افتاد و آن روند مثبت به یک روند منفی تبدیل شد. ما برای همپا شدن با سیتی با مشکل روبرو شدیم، زیرا آن‌ها به بردن ادامه دادند، ۱۴ یا ۱۵ بازی متوالی را بردند و موفق شدند به آن دست پیدا کنند.

  • درباره اهمیت بازی روز یکشنبه در چارچوب رقابت قهرمانی:

این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم است، این قطعی است، زیرا اگر به آنجا برویم و برنده شویم، دوباره برای ما یک جهش بزرگ خواهد بود، اما همچنان احساس می‌کنم راه درازی در پیش است تا بتوانیم برای قهرمانی تلاش کنیم.

  • درباره اینکه اهمیت نقش کای هاورتز برای این آخر هفته چقدر است؟

او در فرم بسیار خوبی قرار دارد. عملکردهای کلی او برای تیم ملی و باشگاه ما واقعاً کامل بوده است و سپس، بدیهی است که او یک تهدید گلزنی به حساب می‌آید. او بازیکنی است که در پست‌های مختلف بازی کرده و به بهترین شکل ممکن در آن نقش‌ها ظاهر شده است. باید ببینیم برای این بازی از او چگونه استفاده خواهیم کرد.


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۲۰:۱۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۰۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰