loading
در حال بررسی درخواست شما
او با درد بازی می کند
او با درد بازی می کند

او با درد بازی می کند

میکل آرتتا پس از پیروزی 3-1 مقابل لیورپول در یکشنبه و نزدیک شدن به 2 امتیازی صدرنشین، دلیل زیادی برای لبخند زدن داشت.

او پس از پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و در مورد پیروزی، روحیه تیم، گابریل مارتینلی، فضای ورزشگاه امارات و موارد بیشتری پرسیده شد.

  • در مورد اعتماد به نفسی که این عملکرد به تیم می‌دهد...

یک بازی فوق‌العاده بود، فکر می‌کنم عملکردی باورنکردنی از بازیکنان و هواداران ما دیدیم، فضایی که در ورزشگاه ایجاد کردیم بهترین چیزی بود که امسال دیده‌ام. ما این را طلب کردیم. باید به سطح دیگری می‌رفتیم و دوباره آن را به الزامات این لیگ در هر بازی متصل می‌کردیم و آنها باورنکردنی واکنش نشان دادند. فکر می‌کنم بازیکنان همه چیز خود را گذاشتند، جان و روح خود را در هر توپ میذاشتن. خیلی بهشون افتخار می‌کنم چون می‌دانم چقدر سخت است که این تیم را شکست دهیم و چقدر باید رنج بکشیم. تمرینات، تلاش برای انجام کاری که در زمین انجام دادند. از همه آنها یک تشکر بزرگ می‌کنم.

  • در مورد اینکه آیا پیروزی زشت بود یا زیبا...

همه چیز تمرین شده بود، به شما گفتم نمی‌دانم اما می‌دانستم چطور این را تمرین کنم. باید این کار را می‌کردیم. یک گل بد هم دریافت کردیم که واقعیت دارد و بر ما تأثیر گذاشت. رختکن در نیمه اول واقعاً تحت تأثیر قرار گرفت و و من این را حس می‌کردم چون استحقاق بیشتری در نیمه اول داشتیم. واکنش خوبی پس از 10-15 دقیقه ای که رنج کشیدیم نشان دادیم. بازی را در دست گرفتیم، کنترل کردیم. چند چیز را تغییر دادیم و به خودمان شانس خوبی برای پیروزی دادیم.

  • در مورد انرژی متفاوتی که در تیم پس از ایجاد مومنتم وجود دارد...

بله، برد کمک می‌کند و البته برنامه قبل از کریسمس ما، تعداد بازیکنانی که دقایق بسیار زیادی بازی کردند، مصدومیت‌های ما و نیاز به شارژ مجدد. و الان مومنتم را بازیافته‌ایم. سه پیروزی متوالی به شکلی قانع‌کننده کسب کردیم. تیم عالی ظاهر شده است. باید ادامه دهیم. کل فصل جلوی ماست. نیاز به برخی بازیکنان داریم چون الان چند مصدوم داریم که نگران‌کننده است. اگر همه سالم و آماده باشند شانس خوبی خواهیم داشت. 

  • در مورد اینکه آیا تیم روحیه بالایی برای رقابت دارد...  

حتما، امروز این را نشان دادیم. موضوع این است که برای بودن در بهترین حالت و داشتن بهترین روحیه باید هر 3 روز یکبار این کار را انجام دهید. و این چالش ماست. قطعا امروز این را نشان دادیم، به ویژه در برابر تیمی که به نظر من شکل بازی خوبی در اروپا دارد. و حالا باید فردا هنگام تمرین، روز بعد، مقابل وستهام و ادامه دهیم. وقتی این زبان بدن، نگرش و انرژی در تیم داریم، تیمی بسیار سخت برای شکست دادن هستیم.

  • در مورد عملکرد گابریل مارتینلی امروز...

فکر می‌کنم دوباره بسیار مطمئن و تیز به نظر می‌رسد. امروز واقعا تهدیدی بود نه فقط برای گلی که به ثمر رساند بلکه شیطنت و ذکاوت برای گل دوم انجام داد. اما لئو هم عالی بود. کای هاورتز باورنکردنی به عنوان مهاجم بازی کرد. بازیکنانمان در بهترین حالت خود بودند تا بتوانیم این تیم را شکست دهیم.

  • در مورد وضعیت جسمانی گابریل ژسوس و الکس زینچنکو... 

انتظار داریم گابی چند روز غیبت داشته باشد و در مورد الکس نمی‌دانیم چون دوباره احساسی در همسترینگش داشت و مجبور شدیم او را تعویض کنیم.

  • در مورد کنترل و آشفتگی ایجاد شده توسط تیم در این بازی...

بله، کلمه کنترل واقعا کلمه مورد علاقه من نیست. تسلط و اجازه ندادن به تیم‌ها برای تنفس را ترجیح می‌دهم. و به ویژه اینکه در کدام قسمت زمین اتفاق می‌افتد مهم‌ترین نکته است. اما می‌توانیم در فضاهای باز بسیار پر سر و صدا باشیم. می‌توانیم مشکلات زیادی به راه‌های مختلف ایجاد کنیم که سلاح دیگری برای ماست. 

  • در مورد بازگرداندن اعتماد به نفس در نیمه اول پس از گل تساوی دیرهنگام...

چون انرژی این بازی تغییر کرده بود. شما 2-3 مبارزه را ببرید و احساس می‌کنید مردم مطمئن‌تر هستند و تماشاچیان هیجان زده می‌شوند. وقتی آنها را از دست بدهید، متوجه می‌شوید که شروع به حمله به شما می‌کنند و احساس ترس می‌کنید. مدیریت این حالت عاطفی واقعا مهم است و ما باید انجامش می‌دادیم. گوش کنید، می‌خواهید آن‌ها را شکست دهید. قرار است رنج بکشیم. لحظاتی خواهد بود که باید با آنها کنار بیاییم که برایمان ناراحت‌کننده است و عادت نداریم. اما آنها شما را به این بازی می‌برند و بعد باید از آن عبور کنیم تا پیروز شویم. امروز فکر می‌کنم گام دیگری برداشتیم.

  • در مورد دلیل تعویض ساکا...

او باید حالش خوب باشد فکر کنم. فکر کنم ضربه‌ای به مچ پا یا پاشنه پایش خورده اما باید حالش خوب باشد.

  • در مورد اینکه آیا تیم در کورس قهرمانی فصل هست یا خیر...

ما آنجا هستیم، قطعا. و می‌خواهیم آنجا بمانیم. فکر می‌کنم در تمام فصل بسیار منسجم بوده‌ایم. بدون امروز اینجا نبودیم. بازی به بازی پیش می‌رویم.

  • در مورد تفاوتی که جورجینیو امروز ایجاد کرد...

یک بازی بود که در ذهنم مجسم شده بود و تصور می‌کردم چقدر نیاز داریم او را داشته باشیم. تیمی که واقعا اجازه قرار گرفتن بازیکن پنجم در خط حمله به شما نمی‌دهد. جورجینیو بازیکن بسیار هوشمندی است. بزرگترین کیفیت او این است که بازیکنان اطرافش را بهتر می‌کند. همه را متصل می‌کند و امروز باورنکردنی بود. فکر می‌کنم او بهترین بازیکن زمین بود.

  • در مورد تلاش سخت جورجینیو در داخل و خارج زمین...

باورنکردنی. همیشه گفته‌ام او یک الگو و مدل است. هم درد زیادی داشته چون چند ماه است با مشکلی دست و پنجه نرم می‌کند. نمی‌خواست متوقف شود. با آن بازی کرده، تمرین کرده. اولین نفری بوده که می‌آید تمرین و آخرین نفری که می‌رود. برای همه بچه‌ها، همه در باشگاه، اگر می‌خواهید به آینه نگاه کنید و الگویی داشته باشید، به او نگاه کنید و رفتارش را ببینید.  همه چیز را برده، و اگر از او بخواهید که نیاید بازی کند یا یک دقیقه مثل هفته گذشته بازی کند خوشحال است. از او بخواهید 98 دقیقه در آن سرعت بازی کند، می‌تواند انجامش دهد. واقعا خوش‌شانسم که بازیکنانی مثل او دارم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۱۱:۲۹
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۳۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰