loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه اختصاصی با آرسن ونگر
مصاحبه اختصاصی با آرسن ونگر

مصاحبه اختصاصی با آرسن ونگر


پس از گذراندن همه این سال ها نقشتان در باشگاه چگونه تکامل یافته است؟

به تدریج سر و کار بیشتری با نقل و انتقالات و استراتژی باشگاه پیدا کردم. زمانی که به عنوان یک مربی خارجی وارد اینجا می شوید باید مردم را قانع کنید که صلاحیت لازم را دارید، به خصوص در باشگاه بزرگی مانند آرسنال. پیش از این من همواره در تصمیم گیری درمورد خرید بازیکنان دخیل بودم، بنابراین زمانی که وارد اینجا شدم ابتدا با دیوید دین و اکنون با ایوان گازیدیس این مسئولیت را انجام می دهم.


آیا خود را به عنوان نگهبان و سرپرست می بینید؟

کمی بله. من برای پیشرفت این باشگاه احساس مسئولیت می کنم. زمانی که برای 16 سال در اینحا خضور داشته اید بخشی از تاریخ باشگاه و شخصی هستید که مسئولیت ارزش هایی که باشگاه می خواهد در تمام جنبه های زندگی روزمره نشان دهد را بر عهده دارید.
به عنوان مثال اگر یک مربی هر دو سال یک بار تغییر و بازیکنان برای 10 سال در باشگاه بمانند در این حالت بازیکن همواره تاثیر بیشتری خواهد داشت. اگر یک مربی برای 15 سال در یک باشگاه بماند خاطره و یادگاری از باشگاه می شود. این تا حدی به شما اعتبار و اختیار می دهد؛ زیرا مردم به نوع رفتار و روشی که کارها را انجام می دهید احترام می گذارند.


چگونه می خواهید ارزش های باشگاه فوتبال آرسنال را خلاصه کنید؟

اول از همه این باشگاه همیشه سنت هایش را محترم شمرده است. مطمئنا احترام و همچنین شجاعت از جنبه های مهم باشگاه هستند.فکر می کنم باشگاه برای منصوب کردن من به عنوان مربی شجاع بود؛ زیرا سابقه طولانی از مربیان موفق خارجی وجود نداشت. این باشگاه همواره نوآور و مبتکر بوده است؛ ما قبل از همه یک زمین تمرین ساختیم که جزئی از ورزشگاه جدیدمان است، بازیکنان جوانی از کشورهای خارجی آوردیم و سبکی منحصر به فرد برای بازی کردن را توسعه دادیم، همچنین در سراسر دنیا مدارس فوتبال افتتاح کردیم.


شجاعت و نوآوری دست در دست هم حرکت می کنند، به خصوص زمانی که درمورد آنچه اعتقاد دارید، باید پشتکار داشته باشید...

فقط اگر آنچه فکر می کنید درست است را انجام دهید می توانید در زندگی موفق باشید. ما همواره باشگاه را با منابع خودمان، فرصت دادن به بازیکنان جوان و توسعه سبکی از بازی که معتقدیم درست است اداره کرده ایم. این کارها داشتن ثبات در سطحی بالا را به شما می بخشد و یک حس اعتماد ایجاد می کند. ممکن است در چند سال اخیر تجربه کسب جامی نداشته باشیم اما همواره در سطح بالایی بوده ایم و به قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بسیاز نزدیک هستیم.


آیا تا به حال شده که احساس زیر فشار بودن کنید یا تا حدودی نسبت به خودتان احساس تردید داشته باشید؟

من برای به موفقیت رسیدن همواره احساس زیر فشار بودن می کنم. تنها در صورتی می توانید موفق باشید که خودتان را زیر سوال ببرید؛ زیرا بازی ها مهم تر و بهتر شده اند. با ورود تیم هایی مانند چلسی و منچستر سیتی فکر میکنم حتی باید عملکردی بهتر از چیزی که پیش از این داشته ایم را ارائه دهیم.


به دلیل رشته تحصیلی پیش زمینه ای مالی دارید. آیا به اندازه چیزی که در زمین مسابقه پیش می آید از آن لذت می برید؟

نه ابدا، من عاشق فوتبال هستم. لذت و سرگردمی در زمین تمرین است.


بارسلونا چگونه طی شش سال اخیر مطرح شده است؟ آیا آرزوی آن ها را دارید؟

بارسلونا با سطح بی نظیری از تکنیک فکری مطرح شد. آن ها در سه چهار سال اخیر بهترین تیم جهان بوده اند. قطعا شما می خواهید بهتر از بهترین باشید و این چیزی است که برای رسیدن به آن باید تلاش کنیم.


پس از همه این سال ها دستاوردهایتان در باشگاه چه چیزهایی است؟ در میان لحظاتی که به یاد دارید به کدام یک علاقه بیشتری دارید؟

قهرمانی در لیگ برتر با رکورد شکست ناپذیری و شاید کسب نخستین عنوانم در باشگاه. معتقدم دستاورد واقعی فصل بدون شکست بود؛ زیرا کس دیگری آن را انجام نداده است.


رابطه شما با سایر مربیان چگونه است؟

این روزها مسالمت آمیزتر است؛ زیرا توانسته ام خودم را کنترل کنم و نمی خواهم داخل برخوردهای جاشیه ساز شوم، با این وجود هنوز هم می تواند رخ دهد؛ چرا که من درون بسیار با نشاطی دارم و گاهی اوقات کنترل احساساتتان غیرممکن است.


این چیزی است که به بالا رفتن سن بستگی دارد؟

نه، فکر میکنم این تجربه است. بین سن و تجربه تفاوت وجود دارد. من شخصا به کارآمد بودن متمایلم، بنابراین شاید بیشتر بتوانم احساساتم را کنترل کنم.


درمورد فعالیتتان در بازار نقل و انتقالات: راز موفقیتتان چیست؟

یک شبکه استعدادیابی خوب و دادن یک شانس به بازیکنان. یکپارچه کردن آن ها در تیم اصلی مهم است، بنابراین می تواند بهترین راه مربی گری را به آن ها بدهید.


نظرتان درمورد آینده لیگ برتر چیست؟ آیا فکر می کنید مقصدش به سمت تبدیل شدن به نوعی سوپرلیگ است؟

این می تواند اتفاق بی افتد اما امیدوارم چنین نشود. احساس نمی کنم که جهان فوتبال برای آن آماده باشد؛ زیرا در حال ایجاد دو دسته در داخل کشورتان هستید که در حال حاضر وجود دارد. همچنین می تواند حمایت متعصبانه محلی را نیز از بین ببرد، یک بازی بزرگ در آخر هفته هنوز در جامعه شور و هیجان به پا می کند. من این را قسمتی از سرگرمی در این کشور می دانم.


همیشه درمورد بازیکنانی که باشگاه را ترک کرده اند و زمان آن بحث هایی وجود داشته است. آیا به گذشته و به آن ها فکر می کنید و همچنین فکر می کنید شاید در زمان اشتباهی تیم را ترک کرده اند؟

همه آن ها در زمان اشتباهی این کار را کردند! ( با خنده )


این تصمیم گیری همیشه بر عهده شما بود؟

بله من چندین بار تصمیم گرفته ام اما درمورد پاتریک ویرا و تیری آنری آن ها برای سال های زیادی برای باشگاه بازی کردند و زمانی که در مرز 30 سالگی قرار داشتند شما این تصمیم را می گیرید اما اخیرا آن ها را در سنین پایین از دست داده ایم. در طول دو سال گذشته رابین ونپرسی، الکس سانگ، سسک فابرگاس و سمیر نصری را از دست داده ایم که این در مجموع پتانسیل بالایی است، بنابراین قطعا این یک نگرانی است.


آیا اطمینان دارید که می توانید این اتفاق را متوقف سازید؟

فکر می کنم این اتفاق را متوقف خواهیم کرد؛ زیرا نسل جوان خوبی از بازیکنان انگلیسی بانشاط داریم و تلاش خواهیم کرد که تیم را بر پایه آن ها بسازیم. مطمئنم آن ها خواهند ماند و به باشگاه متعهد هستند. افسوس من از این است که پیش از این در اینجا تیم فوق العاده ای داشتیم که می توانست در سطحی بالا رقابت کند. می توانستید احساس کنید پتانسیل در آن وجود داشت اما اکنون این احساس به نظر می رسد که در حال شروعی دوباره ایم و این ناامید کننده است.


چشم اندازتان برای 5 یا 10 سال آینده چیست؟

چشم انداز من ادامه تولید و رشد قسمت اعظم بازیکنان در داخل باشگاه است. می خواهم بازیکنانی را جذب کنم که بتوانند کلاس بالایی را از بیرون به تیم منتقل کنند اما معتقدم هدف ما تولید و پرورش بازیکنانی است که با سبک بازی ما یکپارچه شوند.


فشار زیادی روی شبکه استعدادیابی وجود دارد؟

فشار بسیار زیادی وجود دارد اما درحال حاضر بازیکنان فوق العاده ای دراختیار داریم. به عنوان مثال تئو ولکات، الکس اوکسلید چمبرلین، جک ویلشر، کیرون گیبس و کارل جنکینسون. این ها بازیکنان بسیار جوانی هستند که می توانند در بالاترین سطح رشد کنند.


چیز بیشتری برای وارد شدن وجود دارد؟

چیز بیشتری برای وارد شدن وجود دارد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۹/۲۶
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : FourFourTwo
بازدید: ۱,۱۱۵ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰