loading
در حال بررسی درخواست شما
می توانیم بیشتر خرج کنیم
می توانیم بیشتر خرج کنیم

می توانیم بیشتر خرج کنیم

آرسن ونگر در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار مقابل استون ویلا به سوالات خبرنگاران درمورد ناامیدی هواداران، نقل و انتقالات و رابطه اش با فرگوسن پاسخ داد...
گفتید که با سر الکس فرگوسن صحبت کرده اید، فرگی چه چیزهایی گفت؟

اینکه شما را دوست دارد، دلش برای روزنامه ها تنگ می شود!


دلتان برای او تنگ خواهد شد؟
نمی دانم، نه به طور خاص. اکنون پس از چند سال همواره یک نوع احترام بین ما وجود دارد، درمورد صندلی ریاست او در جلسه مربیان در ژنو که هر سال برگزار می شود صحبت کردیم، بنابراین او می خواست نظر مرا درمورد آن بداند.


آیا این مساله شما را آزار می دهد که حتی پیش از آغار فصل درمورد یک بحران صحبت می کنیم؟
کمی ناامید کننده است، ما منچستر سیتی را 1-3 شکست دادیم، حالا تصور کنید که شکست می خوردیم. در قبال آن چه کاری می توانم انجام دهم؟ چیزی که اهمیت دارد این است که من فقط می توانم روی کاری که در زمین مسابقه انجام می دهیم تاثیر بگذاریم.

تمام اینها به نقل و انتقالات مرتبط است، در حال حاضر همه به جای آنچه که در زمین انجام می دهید بر اساس نقل و انتقالات درمورد شما قضاوت می کنند.
بله اما این به مردم بستگی دارد نه به من؛ زیرا اگر بازیکنان ما را آنالیز کنید، اگر به کیفیت بازیکنانمان نگاه کنید می بینید که در زمین فوتبال بازیکنان خوبی داریم. ( مقابل استون ویلا ) 11 ملی پوش از ابتدا در ترکیب خواهند بود و ملی پوشان دیگری نیز روی نیمکت داریم، این چیزی است که برای من به حساب می آید.

با توجه به این واقعیت که هواداران از قدرت مالی جدید باشگاه آگاهند و از این رو انتظارات از شما برای خرج کردن بالا می رود آیا این تابستان دشوارتر بوده است؟
مطمئناً. سطح انتظارات بالاست که ما بازیکنان بزرگی را جذب کنیم. همیشه این مساله عجیب است؛ زیرا برای مثال مردم دورتموند را به خاطر صعود به فینال لیگ قهرمانان تحسین می کنند اما گران ترین انتقال دورتموند چندان چشمگیر نیست. ما باید در زمین فوتبال موفق باشیم و آنچه که اهمیت دارد همین است.

در این باشگاه فوتبال آیا شما کسی هستید که نظر نهایی را درمورد نقل و انتقالات می دهد؟ آیا کسی هستید که حرف آخر را درمورد اینکه برای یک خرید چقدر باید هزینه شود می زند؟ آیا شخصی هستید که نظر نهایی را درمورد هزینه و دستمزد می دهد؟

مطمئناً من تاثیر زیادی روی این مسائل دارم ( با خنده )

یکی از انتقاداتی که مطرح می شود این است که گاهی اوقات که می خواهید بازیکنی را بخرید، باید کمی بیشتر از قیمت آن در بازار پول پرداخت کنید. آیا شما با این مسئله مشکلی ندارید؟
ما در این سیستم بر آن اساس کار نمی کنیم بلکه بر اثر کیفیت بازیکنان پیش می رویم. اگر قصد دارید من را فردی حریص جلوه دهید و توصیف کنید، باید هر روز با من زندگی کنید سپس خواهید دید که این گونه نیستم. نسبتا سخاوتمند هستم. اما زمانی که ما به پولی که باید خرج کنیم نگاه می کنیم باید از مقطعی عبور کنیم. امروزه ما به کیفیت نگاه می کنیم , نه الزاما به میزان پولی که خرج کرده ایم.ما هنوز هم می توانیم به میزان معین دستمزدهایمان احترام بگذاریم، چون بازیکنانی بین المللی داریم که با دستمزد معینی برای ما بازی می کنند. اما این با ساختار دستمزد های ما هم مرتبط است.

منظورتان از اینکه می گویید سخاوتمند هستید چیست؟ آیا آرزوی خرید بازیکنان بزرگ را دارید؟
چیزی که برای من مهم است این است که اسمی برای شما افشا نکنم، همان طور که شما نام هایی که به دنبالشان هستیم را می دانید. صادقانه بگویم، تعداد زیادی در اروپا وجود ندارند. آنچه که برای من مهم است تمرکز روی بازی با ویلا است.

ببخشید، وقتی می گویید سخاوتمند، یعنی شما از پرداخت مبالغ بالا برای خرید و پرداخت دستمزد بازیکنان نمی ترسید؟

من در تمام عمر جنگیده ام تا به بازیکنان حقوق خوبی پرداخت شود. بازیکنان همواره حقوق خوبی گرفته اند. در مقاطعی ما باید مراقب میزان مخارجمان می بودیم.


اما تصور عمومی این چنین است که شما فردی هستید که نمی خواهید پول خرج کنید و باشگاه با هزینه کردن مشکلی ندارد.
بله. اما من در مورد آن چه کار می توانم بکنم؟ گاهی اوقات تصوری که برای مردم ایجاد می شود واقعی است و گاهی اوقات نه.


آیا در تابستان جاری از نقل و انتقالات غافلگیر شدید؟

خیلی سریع بود و برای باشگاهی مانند موناکو، آنها به سرعت خرج کردند زیرا می ترسیدند با قانون فیر پلی مالی مواجه شوند. پی ای جی نیز اکنون یک تیم خرج کننده است آنها خیلی زود کاوانی را خریدند. اما کمبود بازیکنان خیلی خیلی سطح بالا وجود دارد و باشگاه های زیادی که پول برای خرج کردن دارند.


به سوال قبلی برگردیم، آیا این تصور که شما نمیخواهید خرج کنید در حالی که باشگاه این طور می خواهد غیرمنصفانه است؟

بله البته که غیر منصفانه است! چرا من باید مقاومت کنم؟ [در برابر خرج کردن]


پس آیا بین شما و هیات مدیره اختلاف نظر وجود دارد؟

من فقط مدافع این ایده هستم که به اندازه ی پولی که در اختیار دارید باید خرج کنید، نه به اندازه پولی که ندارید. من برای سالها چنین کاری را انجام داده ام. امروز پول بیشتری در اختیار ماست پس می توانیم بیشتر خرج کنیم. به همین سادگی.


و شما به خاطر اینکه حالا توانایی بیشتر خرج کردن دارید هیجان زده هستید؟

البته که همینطور است اما من می خواهم شما را قانع کنم که تنها در صورتی پول خرج خواهیم کرد که احساس کنیم بازیکنان جدید تیم ما را تقویت خواهند کرد. شاید ایجاد تعادل برای این مورد در یک روزنامه دشوار باشد ولی فوتبال فقط به خرید بازیکن مربوط نمی شود. مساله فراتر از اینهاست. این به تیم، کیفیت بازی، روحیه و اتحاد تیمی و کیفیت بازیکنان مربوط است. بنابراین ما باید به روی همه این مسائل تمرکز کنیم.


دلایل کاهش تعداد بازیکنان تیم در این تابستان چیست؟ آیا این موضوع به سالهای گذشته و خریدهای تحت شرایط خاص مربوط می شود؟

اتفاقی که در چند سال گذشته می افتاد این بود که کیفیت کار ما از بین می رفت چون بهترین بازیکنانمان را به دلایل مالی از دست می دادیم. امسال برای اولین بار چنین اتفاقی نیفتاده و من فکر نمی کنم دیگر چنین اتفاقاتی به دلایل مالی رخ دهد. ما قدم اول را برداشته ایم. قدم بعدی تقویت ترکیب تیم با خرید بازیکنان مناسب است.


آیا تعداد بازیکنان موجود در تیم برای شما زنگ خطری به حساب نمی آید؟ جدا از تعداد بازیکنانی که قرار است خریداری شوند، آیا شما در مورد تعداد کم بازیکنان موجود نگران نیستید؟

اندازه ی ترکیب ما زنگ خطری برای من نیست. خواهید دید در بازی فردا حتی روی نیمکت هم بازیکنان خوبی خواهیم داشت. اما درست است، ما از نظر تعداد دچار کمبود هستیم.


شما می گویید بازیکنان کمی در بازار وجود دارند. پس آرسن، آیا در تمام اروپا فقط چند بازیکن هستند که به اندازه ی کافی برای بازی در آرسنال خوب هستند؟

اگر شما فردا بازیکنانی را بیاورید که بهتر از بازیکنان فعلی تیم هستند، به شما قول می دهم آنها را به خدمت بگیرم. به همین سادگی. شما نمی توانید بگویید ویلشر بازیکنی فوق العاده است و بعد این سوال را بپرسید که چرا بازیکنی بهتر از او نمی خرید؟


ایوان گازیدیس ماه گذشته در نشستی که با سهامداران داشت گفت آرسنال منتظر مشاهده عملکرد سایر تیمهای بزرگ است و پس از آن برای خرید بازیکن اقدام می کند و پس از آن سیاست های خود را مشخص می کنند. اما بازیکنانی که شما برای خریدشان اقدام کردید به تیمهای دیگر لینک نشده اند. پس چرا شما اقدامی در مورد آنها نکردید؟ چرا برای سوارز پیشنهادی 50 میلیونی آماده نکردید و نگفتید "بیایید کار را تمام کنیم." این کار همه را تهییج می کرد. مشکل چیست؟

مشکل این است که گاهی اوقات یک باشگاه نمی خواهد بازیکنش را به هیچ قیمتی بفروشد. در مورد مثال سوارز، فرض کنید شما لیورپول هستید، شما باید این را تجزیه و تحلیل کنید که آیا می خواهید در لیگ قهرمانان باشید، چه تیمهایی رقیب شما هستند و آیا می خواهید به آنها بازیکن بفروشید؟ آنها تنها در صورتی راضی می شوند که به پول نیاز داشته باشند یا اینکه بند خاصی در قرارداد بازیکن وجود داشته باشد، همیشه پول مشکلات را حل نمی کند."



اما آیا شما این را قبل از ارائه پیشنهاد به او نمی دانستید؟ بعضی اوقات شما مجبور هستید به دنبال هدفی دیگر بروید؟


به شما قول می دهم در کتاب بعدی ام این را توضیح دهم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۵/۲۶
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Mirror
بازدید: ۱,۳۰۷ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰