loading
در حال بررسی درخواست شما
نگران مدرسه بازیکنان بودیم
نگران مدرسه بازیکنان بودیم

نگران مدرسه بازیکنان بودیم

میکل آرتتا پس از پیروزی ۵-۱ آرسنال مقابل بولتون در جام کارابائو در کنفرانس مطبوعاتی خود حاضر شد و درباره عملکرد تیم، بازیکنان جوان و تجربه آن‌ها صحبت کرد.

او درباره عملکرد بازیکنان جوان گفت: "شب خیلی مثبتی بود. با نتیجه، نمایش خوبی هم ارائه دادیم، و این‌که به بسیاری از بازیکنان باتجربه تیم بازی دادیم. این بازیکنان با کیفیت فوق‌العاده‌ای به میدان رفتند. علاوه بر آن، فرصت بزرگی به بازیکنان آکادمی دادیم و آن‌ها هم واکنش بسیار خوبی داشتند. دیدن خوشحالی آن‌ها و اینکه چقدر این تجربه برایشان مهم بود، واقعاً لذت‌بخش است."

آرتتا درباره جک پورتر که در ۱۶ سالگی برای آرسنال به میدان رفت، اضافه کرد: "ما دیروز به او گفتیم که بازی می‌کند و از همان لحظه بسیار هیجان‌زده شد. فکر می‌کنم با خانواده‌اش صحبت کرد و آن‌ها هم آمادگی این لحظه را نداشتند. این گام بزرگی بود. برای او و خانواده‌اش یک اتفاق بزرگ بود و می‌دانم که آن‌ها خیلی نگران بودند، اما جک بسیار خوب واکنش نشان داد. او دیروز در تمرین خیلی آرام بود و امروز هم همین‌طور بود. هم‌تیمی‌هایش هم خیلی به او کمک کردند. چه تجربه‌ای و چه شروعی برای رکوردشکنی."

در مورد اتان وانری و گلزنی‌اش، آرتتا گفت: "روی گل دوم واقعاً خوشحال شدم. او گل زد و این خیلی خوشحال‌کننده بود چون می‌دانستم اگر نمی‌زد، واکنش هم‌تیمی‌هایش چطور می‌بود. عملکردش فوق‌العاده بود. می‌توان حس کرد که او با اعتماد به نفس بازی می‌کند و درک بالایی از وظایفش در زمین دارد. بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم."

او درباره راهنمایی بازیکنان باتجربه به بازیکنان جوان توضیح داد: "آن‌ها از دیروز در تمرین به این جوانان توصیه می‌کردند. این یک گروه فوق‌العاده از بازیکنان است و جوان‌ترها با آن‌ها احساس راحتی می‌کنند. آن‌ها در صورت داشتن ترس یا سوالی می‌توانند به راحتی با بزرگ‌ترها صحبت کنند و همیشه آماده کمک هستند. این خیلی مهم است و نشان‌دهنده حس رهبری و مراقبت آن‌هاست."

آرتتا در مورد عملکرد رحیم استرلینگ گفت: "خیلی خوب بود. به نظر می‌رسد که روز به روز بهتر می‌شود. از نظر فیزیکی هم می‌توان دید که او در حال پیشرفت است. وقتی بازی کمی بازتر شد، می‌توانید ببینید او چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. او در چندین گل نقش داشت، بنابراین شب بسیار مثبتی برایش بود."

در پاسخ به این‌که آیا دیوید رایا می‌تواند در مسابقه آخر هفته حضور داشته باشد، گفت: "هنوز نمی‌دانیم. او دچار یک مصدومیت عضلانی شده."

او همچنین درباره انتخاب جک پورتر برای بازی دروازه‌بانی توضیح داد: "جک از پیش‌فصل با ما تمرین کرده است. ما به توانایی‌هایش اعتماد داریم. در تیم ملی هم بازی می‌کند و ما عملکردش را دیده‌ایم و معتقدیم که انتخاب درستی بوده."

در پاسخ به سوالی درباره نزدیک بودن اتان وانری به شروع در لیگ برتر، آرتتا گفت: "یک قدم دیگر به جلو. همیشه از انتظارات فراتر رفته است. همیشه جلوتر از برنامه‌های تیم و حتی انتظارات خود من بوده و قطعاً زمان بازی خواهد داشت."

در مورد رویای داشتن تیمی کامل از بازیکنان آکادمی، گفت: "من همه نوع رویایی دارم، اما این یکی رویای خوبی است. چیزی که واقعیت دارد، تیمی است که اکنون دارم و باید مدیریت کنم."

آرتتا درباره این‌که آیا بازیکنان جوان باید فردا به مدرسه بروند، با لبخند گفت: "بله، چند نفر از آن‌ها فردا صبح باید به مدرسه بروند. آن‌ها پس از بازی خیلی خوشحال بودند و با بازیکنان باتجربه صحبت کردند تا از آن‌ها تشکر کنند. این لحظه خیلی زیبایی بود."

وقتی از او درباره فعالیت‌هایش در ۱۶ سالگی پرسیده شد، گفت: "من در آن سن در بارسلونا بودم، در لا ماسیا زندگی می‌کردم و بین تیم B و تیم اصلی تمرین می‌کردم."

در مورد دیدن خودش در جک پورتر، آرتتا اضافه کرد: "نه دقیقاً. من در آن سن به این شکل وارد تیم نشدم. در ۱۷ سالگی به پاریس رفتم، از تیم B به پاریس، که برای من هم یک قدم بزرگ بود. می‌توانم بگویم که کمی احساس او را درک می‌کنم، اما من زمان بیشتری برای آماده شدن نسبت به جک داشتم."

در پاسخ به این‌که چطور بین مسابقات پشت سرهم استراحت می‌کند، گفت: "در حال حاضر خیلی آسان نیست. زمانی که با خانواده‌هایمان هستیم، تلاش می‌کنیم استراحت کنیم، اما بقیه روز را صرف آماده‌سازی برای مسابقات می‌کنیم. باید به ترکیب تیم‌ها، سفرها، شرایط مختلف بازی و نحوه آماده‌سازی برای آن‌ها فکر کنیم. این یک هفته فوق‌العاده بود، هم از لحاظ احساسی و هم فیزیکی، و مسائل زیادی را یاد گرفتیم."

آرتتا همچنین درباره سرگرمی‌های خارج از فوتبال گفت: "بزرگ‌ترین سرگرمی من وقت گذراندن با همسر و فرزندانم است. البته تنیس هم یکی از آن‌هاست، اما زمان زیادی برای آن ندارم. بچه‌هایم سعی می‌کنند من را به بازی پلی‌استیشن و ماریو کارت بکشانند، اما هنوز علاقه‌ای به آن‌ها پیدا نکرده‌ام."

در پایان، درباره تفاوت این گروه از بازیکنان نسبت به گذشته، آرتتا گفت: "در طول دوران حرفه‌ای خود، وقتی به اهداف و آرزوهایی می‌رسید، به دنبال چیزهای دیگری می‌روید. اگر تیم یا باشگاه نتواند آن نیازها را برآورده کند، طبیعی است که بازیکن به دنبال آن در جای دیگری باشد."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۷/۵ ۱۰:۴۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۳۷ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 1
بولتون
بولتون
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۴ ۲۲:۱۵
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
آرسنال - پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰