loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر در مورد کشف ژرژ وه‌آ و تیری آنری
ونگر در مورد کشف ژرژ وه‌آ و تیری آنری

ونگر در مورد کشف ژرژ وه‌آ و تیری آنری

 
ونگر در سال 1988 زمانی که سرمربی موناکو بود ژرژ وه‌آ را در 22 سالگی به خدمت گرفت. 7 سال بعد وه‌آ برای نخستین بار و تا امروز آخرین بار به عنوان یک بازیکن افریقایی توپ طلا را برنده شد.
 
آرسن ونگر از نقشی که در زندگی وه‌آ داشت می گوید.
 
"داستانی باورنکردنی بود که می توان از روی آن یک کتاب نوشت. ابتدا می خواهم بگویم ژرژ نه تنها بازیکنی استثنایی، بلکه انسان فوق العاده ای هم بود و داستانِ آوردن او به موناکو واقعا باورنکردنی است.
 
"یکی از دوستان من در افریقا کار می کرد و من از او پرسیدم آیا مهاجم خوبی را آنجا دیده است یا نه. او ژرژ وه‌آ را معرفی کرد و من کسی را به افریقا فرستادم تا بازی او را ببیند. ما او را با 50 هزار پوند به خدمت گرفتیم و کمی زمان برد تا با شرایط هماهنگ شود ولی جاه طلب، با استعداد و مایل به سخت تلاش کردن بود و من هم خیلی زیاد با او کار کردم.
 
"او به بازیکنی باورنکردنی تبدیل شد و هنوز رابطه محکمی با هم داریم. وقتی بهترین بازیکن جهان شد، جایزه اش را به من تقدیم کرد. مربیان زیادی آنجا نشسته بودند - کاپلو، لیپی و... و همگی از اینکه بازیکنی در آن سن و سال چنین توانایی هایی را نشان دهد شگفت زده شده بودند. او فردی قابل توجه است."
 
ونگر در موناکو تیری آنری را هم به دنیای فوتبال معرفی کرد. ژان پتی، دستیار ونگر در موناکو می گوید بازیکنانی مثل آنری مایه افتخار او و ونگر هستند.
 
"ما به داشتن بازیکنانی مثل تیری آنری، امانوئل پتی، لیلیان تورام و امانوئل آماروس، که همگی برای تیم ملی فرانسه بازی کردند افتخار می کنیم. در میان آنها آنری و پتی خوش شانس بودند که آرسن ونگر آنها را به آرسنال برد.
 
"فکر می کنم این انتقال برای آنها خوب بود چون تیری با ما در موناکو بود، ونگر برای اولین بار او را (در 17 سالگی) به میدان فرستاد - سپس او برای 6 ماه در یوونتوس بازی کرد که جواب نداد. آرسن او را به خاطر داشت، او را جذب کرد و آنری در آرسنال اوج گرفت. ما بازیکنانی را داشتیم که واقعا پیشرفت کردند، چه در فرانسه و چه در خارج از کشور."
 
ونگر صحبت های پتی را ادامه داد: "ما در 17 سالگی نخستین بازی را به تیری دادیم و او در آینده به بازیکنی استثنایی تبدیل شد که امروز همه ما او را می شناسیم.
 
"شغل ما در مورد تاثیر مثبت گذاشتن روی زندگی افراد هم هست. این عامل معمولا از سوی رسانه ها مورد توجه قرار نمی گیرد ولی وقتی به عقب نگاه می کنید، آرسنال این کار را خیلی خوب انجام داده است."
 
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۲/۲۴
به قلم اشکان
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱,۷۱۱ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 1
بولتون
بولتون
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۴ ۲۲:۱۵
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
آرسنال - پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰