loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر: ژاپن تجربه ی بزرگی بود
ونگر: ژاپن تجربه ی بزرگی بود

ونگر: ژاپن تجربه ی بزرگی بود

آرسنال در تور تابستانی خود برای فصل بعد باز هم به آسیا سفر خواهد کرد و ژاپن نیز یکی کشور هایی است که آرسنال در آن حضوز پیدا خواهد کرد. در گفتگو با Arsenal player آرسن ونگر از دوران حضورش در ژاپن می گوید.

آرسن، من می خواهم در مورد زمان حضورتان در ژاپن سوال کنم. آرسنال در تابستان به آنجا خواهد رفت. آیا به عنوان یک انسان هم همان اندازه لذت بردید که به عنوان یکی از اهالی فوتبال از آن دوران لذت بردید؟

من از آن لذت بردم زیرا فرهنگ کاملا متفاوتی بود. با کسانی کار می کردم که بسیار محترمانه رفتار می کردند و همواره سعی داشتند شرایط خوبی برای من فراهم کنند تا کارم را انجام دهم. آن شروع یک دوران جدید برای ژاپن بود زیرا انها فقط سه سال قبل لیگ حرفه ای خود را راه اندازی کرده بودند. دوران بسیار مهمی بود و حضور افرادی از اروپا در آنجا که با جدیت کار کنند اهمیت داشت. جدا از فوتبال، از نظر انسانی هم تجربه ی خوبی بود زیرا کاملا از فرهنگ اروپایی دور می شوید. گاهی احساس تنهایی می کنید اما این برای اشتیاقی که برای بازی دارید امتحان خوبی است. تجربه ی بزرگی است زیرا مردم آنقدر برای خوب کار کردن میل و اشتیاق دارند که شما هم احساس می کنید باید تمام توان خود را برای شاد کردن آنها به کار ببرید.

همه درباره آنچه شما به فوتبال ژاپن دادید صحبت می کنند اما شما چه چیزی از فوتبال ژاپن گرفتید و کدام ها را در آرسنال به کار بستید؟

ما در اروپا بدون شناخت یک فرهنگ فوتبالی داریم زیرا پدربزرگ و پدر شما از زمانی که دو یا سه ساله هستید با شما درباره ی فوتبال حرف می زنند. به تدریج در طی دوران کودکی آن فرهنگ را می پذیرید. در خیابان بازی می کنید. باید توان زیادی به کار می بردم تا فکر کنم چگونه می توانم پایه کار را از آنها دریافت کنم و چگونه می توانم طرز فکرم درباره ی بازی و تمرینات مهم را برای آنها ساده سازی کنم. فکر می کردم چطور می توان مسائل را به افراد آموزش داد. نیاز به تلاش زیادی داشتم تا درباره ی روش های تمرینی خودم فکر کنم و مشکلاتی را کشف کنم که برای ما عادی به نظر می رسد. بنابراین جذابیت زیادی وجود داشت.

همه درباره ی عامل رژیم غذایی و رژیمی که شما از ژاپن آوردید صحبت می کنند. آیا این مطلب صحت دارد و اگر بله، چگونه؟

قبل از رفتن به ژاپن هم درگیر این مسئله بودم. در ژاپن شما می فهمید که غذا بسیار سالم است زیرا وقتی من آنجا بودم جامعه آنها در سطح جهان بیشترین میزان امید به زندگی را داشت. آنها زیاد سیگار می کشیدند و عاشق نوشیدن بودند درست مثل ما در اروپا و انگلیس. اینجاست که می فهمید رژیم غذایی بسیار مهم است. همه چیز به ماهی و سبزیجات بازمی گشت. من از کیفیت غذای آنجا بسیار متعجب شدم زیرا انتظار داشتم وقتی به ژاپن می روم در این زمینه دچار مشکل شوم چون فکر می کردم غذاها با آنچه ما به آن عادت کرده اید خیلی تفاوت دارد اما اصلا این طور نبود. می توانستید هر غذایی را با کیفیت بالا پیدا کنید. همیشه فکر می کنم غذا مثل بنزینی است که در باک ماشین می ریزید. اگر از بنزین مناسب استفاده نکنید عملکرد ماشین مثل زمانی که بنزین مناسب دارد نیست. در ژاپن این را هم کشف می کنید.

شاید در فوتبال آن زمان انگلیس ما به بنزین بهتری نیاز داشتیم!

این در انگلیس تغییر کرده است. باید به آن اعتبار بدهید در 15 سال گذشته کار زیادی انجام شده است تا مردم را آگاه کنید و پیشرفت در رژیم های غذایی چشمگیر بوده است. پیشرفت های زیادی حاصل شده و امروز هم مثل هر جای دیگری است.

امروز جی لیگ 20 ساله است بنابراین در زمان حضورتان کدام 3 موردی که آنجا دیدید برجسته تر بودند؟

آنچه به چشم من آمد کیفیت سازماندهی لیگ علیرغم تجربه کم آنها بود. من در سال 1995 به آنجا رفتم و لیگ در سال 93 تاسیس شده بود. پس از 3 سال کیفیت سازماندهی لیگ نظرم را جلب کرد.

مورد دوم تمایل و اشتیاق باورنکردنی بازیکنان ژاپنی برای تمرین بود. وقتی صبح به آنجا می رفتم آنها در زمین ایستاده بودند و تمرینات یک ساعت و نیم قبل آغاز شده بود. باید توپ ها را از قبل مخفی می کردم و به مسئول تدارکات می گفتم آنها را به بازیکنان ندهد چون وقتی تمرین آغاز می شد آنها واقعا خسته بودند زیرا به شدت در زمین تمرین می کردند.

سومین چیزی که برایم خیلی جالب بود این بود که وقتی من به انجا رفتم نمی توانستید مساوی کنید. (!) فقط برد و باخت وجود داشت و بنابراین نتیجه بازی بعد از وقت های اضافی و پنالتی مشخص می شد. اگر بد کار می کردید هرگز نمی توانستید با یک تساوی زمین را ترک کنید.

مسئله جالب توجه دیگر این بود که برای ارتقای فوتبال شما 20% از بازی های خانگی خود را در زمین بی طرف برگزار می کردید. این کاملا شگفت انگیز و جذاب بود. این یک بازی خانگی بود اما ممکن بود 320 کیلومتر با شهرتان فاصله داشته باشد تا تبلیغی برای فوتبال حرفه ای باشد و فقط به همه نشان دهید که این چه چیزی است. آنها این کار را می کردند و بسیار جالب بود.

بنابراین کار شما فراتر از جام گرفتن و رقابت معمولی بود، شما برای فوتبال کار می کردید؟

برای برای فوتبال بود. برای مثال شما می توانستید به عنوان تیم آرسنال در خانه بازی کنید اما در واقع بخشی از بازی های خانگیتان را در زمین کاونتری بازی می کردید! این برای ارتقای فوتبال بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۲/۵
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۷۸۴ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰