loading
در حال بررسی درخواست شما
گردهمایی عمومی سالیانه: سخنرانی آرسن ونگر
گردهمایی عمومی سالیانه: سخنرانی آرسن ونگر

گردهمایی عمومی سالیانه: سخنرانی آرسن ونگر

خانم ها و آقایان صبح بخیر. برای شب گذشته متاسفم!


من به بازیکنانم می گویم ' کار ما صحبت کردن نیست بلکه ارائه عملکرد ( عمل کردن ) است '، بنابراین من امروز برای صحبت کردن با شما زیاد راحت نیستم. دوست دارم سخنرانی خود را با تشکر از پت رایس که برای 16 سال همواره دست راستم بود آغاز کنم. او همواره نسبت به کارش تعهد داشت و به طور صد در صد خود را وقف آرسنال کرده بود؛ بنابراین می خواهم شخصا و علنا از او تشکر کنم.

می دانم که نارضایتی زیادی وجود دارد و می توانم آن را درک کنم؛ چرا که ما خواهان پیروزی هستیم اما همچنین این مساله مهم است که تنزل پیدا نکنیم اگر زمانی که ما سوم شدیم همه ناامید بودند من به شما قول می دهم هنگامی که یک روز در رده 15 ام کار را تمام کردیم در اینجا نخواهم بود.

ما شب گذشته عملکرد خوبی نداشتیم اما فراموش نکنیم که این نخستین شکست خانگیمان در 43 دیدار اخیر در لیگ قهرمانان است.اول از همه باشگاه های زیادی وجود ندارند که 43 بازی متوالی در لیگ قهرمانان انجام داده باشند و فکر می کنم باشگاه های زیادی نباشند که در 43 بازی خود هیچ شکستی نداشته باشند.

با این حال ما فصل گذشته سوم شدیم، فصلی که شروع بسیار سختی در آن داشتیم و البته به اتحاد و هماهنگی رسیدیم. یکی از نتایج خوب فصل گذشته رسیدن باشگاه به اتحاد و یکپارچگی بود. تیم و کادر فنی به اتحاد رسیده بودند و همچنین بازگشت و رسیدن به رتبه سوم از انتهای جدول اساسا یک امتیاز بود.

در طول تمام فصل ویلشر و دیابی را در اختیار نداشتیم و البته در پایان فصل ونپرسی را از دست دادیم. سانگ و بنایون را از دست دادیم و کازورلا، پودولسکی و ژیرو را جذب کردیم.

ا کمی تا حدودی پیش بینی می کردیم که ون پرسی را از دست بدهیم زیرا مذاکرات در حال انجام بود اما ما نمی دانستیم آیا می توانیم به توافق برسیم یا نه؟ اینجا بود که پیش بینی کردیم و ژیرو و پودولسکی را خریدیم. البته که ما [زدن] 40 گل [در فصل جاری] را از دست دادیم اما به نظرم 3 بازیکنی که خریدیم برایمان یک موفقیت بود.

همچنین فکر می کنم این تیم فصل را در مسیری متقاعد کننده، پویا و امیدبخش شروع کرد. در دو بازی اخیر ما در گل زنی به بن بست خوردیم اما نگرش تیم شگفت انگیز است. تمرکزی که[بازیکنان] هر روز دارند و کیفیتی که در تمرینات می بینیم خیلی خوب است.

همچنین خبر های خوبی از بازیکنانی که در حال برگشت هستند داریم. همیشه دشوار است که یک روز بعد از شکست از ان نتیجه فاصله بگیرید و تصوری کمی وسیع تر داشته باشید. اما این تیم می تواند این کار را بکند از این رو من شخصا نسبت به این که فصل خوبی خواهیم داشت و بیش از این خودمان را نشان خواهیم داد خوشبین هستم و بازیکنان نشان خواهند داد که حق با من است.

نمی خواهم خیلی در تصمیم گیری های مالی دخالت کنم این شغل من نیست وظیفه ی من ارائه ی تیمی است که به نسبت منابعی که در اختیار داریم و من از آن گله ای ندارم کارایی داشته باشد. فکر می کنم همه جا روال کار همینگونه است.

باید افتخار کنید، وقتی منابعی که تیم را تغذیه می کنند را خودتان ایجاد کنید. افتخاری ندارد که من پایان ماه حقوق بگیرم و کسی چک را به من بدهد و بگوید: "بسیار خب پول من را بگیر" [یعنی استفاده از پول دیگران افتخاری ندارد] من دوست دارم به این فکر کنم که هر باشگاهی منابع خودش را خودش ایجاد کند و از درآمدی که تولید می شود پول بازیکنانش را بپردازد. این راهی نیست که به خاطر آن شرمگین باشید.

برای ادامه ی مسیر هم قطعا سیاست ما همانی است که تا کنون داشته ایم، خودمان بازیکنان را بسازیم. فکر می کنم این برای روح بازی فوتبال حیاتی است، سبک بازی ما و البته مسیری که می خواهیم طبق آن رفتار کنیم. به همین خاطر بسیار مهم است که بین 60 تا 80 درصد تیم از تیم های پایه آمده باشند.

ما بازیکنان انگلیسی ملی پوش می سازیم شاید بیش از هر کسی در انگلیس این یعنی کیفیت کار ما. برای 20 30 یا 40 درصد باقی مانده هم باید بازیکنانی در سطح بالا به تیم بیاوریم.

به این خاطر است که من دوست دارم به یک چیز برگردم. ما درباره ی جام ها صحبت می کنیم برای من پنج اولویت وجود دارد اولویت اول با قهرمانی در لیگ برتر است، دوم قهرمانی در لیگ قهرمانان سوم رسیدن به لیگ قهرمانان چهارم قهرمانی در جام حذفی و در آخر قهرمانی در جام اتحادیه.

این را می گویم چون اگر بخواهید بازیکنان خوب را جذب کنید آنها از شما نمی پرسند که آیا جام اتحادیه را برده اید؟ آنها خواهند پرسید آیا در لیگ قهرمانان بازی می کنید؟

این را به این دلیل می گویم که اخیرا در جنوا کنفرانسی داشتیم که درباره ی این بود که وقتی یک مربی در شرایط مختلف قرار می گیرد چه باید انجام دهد. برای مثال بازیکنی با مشکلی پیش شما می آید. او می گوید من در نیمه نهایی لیگ اروپا در خانه بازی کردم و سپس سه روز بعد در لیگ برای رسیدن به لیگ قهرمانان بازی کردم.

و من به این فکر کردم که چه می توانم انجام بدهم؟ آیا باید به نیمه نهایی لیگ اروپا بروم یا انتخابی لیگ قهرمانان؟ کل گردهمآیی پیرامون این تصمیم گذشت.

آنچه که به عنوان 90 % نتایج بدست آمد این بود که همه ی مربیان می گویند اگر به خودت اهمیت می دهی در نیمه نهایی لیگ اروپا بازی کن و اگر به فکر تیمت هستی در انتخابی لیگ قهرمانان. و این کاری است که ما همیشه انجام می دهیم.

فکر می کنم این حیاتی است زیرا در مقاطعی ما همه ی ترکیبمان را در اختیار نداریم تا در رقابت های مختلف بازی کنند و ما زمانی که با مصدومیت مواجهیم لیگ را در اولویت قرار می دهیم البته که آن الویت ماست. اگر مردم مرا متقاعد کنند که این کار غلط است ما باید کاملا متفاوت عمل کنیم من گوش می کنم کاملا آماده ام که به آن عمل کنم.

قطعا ما می خواهیم فاتح لیگ برتر شویم و به همین دلیل است که در اینجا حضور داریم و این چیزی است که می خواهیم برایش مبارزه کنیم. باور داشته باشید تمام انرژی خود را برای دستیابی به آن می گذاریم و امسال باردیگر به آن دست می یابیم.

محیطی رقابتی، دشوار و چالش برانگیز وجود دارد و برای رسیدن به آن باید متحد شویم. قبول دارم که هر نوع نظر متفاوتی وجود دارد اما این عقیده من است که جهان مدرن احتماعات کوچکی درون هر جامعه بزرگی ایجاد می کند. افزایش رسانه ها، گروه های کوچکی با نظرات متفاوت ایجاد می کند و ما این مورد را در این باشگاه ها می بینیم.

اما این جوامع کوچک باید یاد بگیرند که برای یک هدف مشترک زندگی می کنند و این قدرت باشگاه ماست و باید این را در ذهن خود حفظ کنیم.

ما درک می کنیم که شما همواره با تمام کارهایی که ما می کنیم موافق نیستید اما هنوز این بسیار مهم است که برای رسیدن به هدف مشترک که همان خیرخواهی برای آرسنال است قدرتمند و متحد بمانیم. گاهی اوقات می توانیم از اختلاف نظراتمان چشم پوشی کنیم.

من مطمئنم که می توانیم برای کل فصل روی شما حساب کنیم و در انتهای فصل آنچه که می توانیم را بدست آوریم اگر شما خوشحال نیستید من خوشحال خواهم شد که حرفهایتان را بشنوم و از ملاقات شما خوشحالم.

با سپاس فراوان از حمید فرازی

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۸/۴
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مصاحبه رئیس
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۸۵ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰